Skip to main content

In een e-mail van KPN werd aangekondigd dat in de nacht van dinsdag op woensdag 15 februari werkzaamheden zouden plaatsvinden ter verbetering van het netwerk.

Sindsdien hebben we geen internet meer, geen tv en radio (alleen nog ned. 1, 2 en 3 en de NPO) en de vaste telefoon dood.

Via via een melding kunnen aanmaken en het resultaat hiervan was dat er vrijdag een monteur zou komen (?). Die heeft geconstateerd dat er een verkeerd profiel is teruggezet bij de werkzaamheden want wij hadden nu ineens ADSL.

De monteur vertelde dat het in de loop van de dag opgelost zou zijn.

Niet dus.

Maandag weer een monteur aan de deur gehad en die heeft het probleem groter gemaakt.

Ned 1, 2 en 3 en de NPO deden het ook niet meer en de router naar fabrieksinstelling gereset dus de instellingen en wachtwoorden ook weg.

Hij heeft langdurig gebeld en als resultaat kregen we een noodpakket t.w. een USB sleutel die in de router gestoken kon worden zodat we weer dingen konden doen.

De volgende dag, dinsdag, kon ik het pakket ophalen. Geen USB maar Digitenne en een apparaatje voor mobiel internetten.

Vraag is nu hoelang moet het duren voordat het werkelijke probleem in de centrale opgelost is, wat de KPN zelf stukgemaakt heeft. Want ik heb niet het idee dat er iets aan gedaan is sinds nu bijna twee weken geleden.

Dit is in het kort. De klachtbrief die de KPN per brief krijgt is veel langer.

Hoi @Contactloos, welkom bij ons op het forum. Na onderhoud om het netwerk te verbeteren verwacht je niet dat het minder wordt natuurlijk. Dat is niet de bedoeling. 

Een noodpakket is inderdaad een Digitenne ontvanger en een Wifi router, het is geen USB-stick die je in het modem kunt steken op die manier. Wel kan je apparaten met het Wifi netwerk van het noodpakket verbinden om het op die manier te gebruiken.

Wat de situatie verder is weet ik niet, op je forumprofiel staan geen gegevens waardoor ik niet met je mee kan kijken. Je kunt die volledig invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan. Ook kan je ons bellen op 0800-0402, dat is de snelste weg om de situatie te laten bekijken.


Ik heb even gekeken. Ik zie dat er actie uitstaat voor een oplossing. Het is nog even wachten tot daar meer duidelijkheid over is. En als die er is wordt je gebeld. Ik kan er nu even niet meer van maken en hoop dat het snel opgelost is.Â