Skip to main content

Probeerde mijn modem aan te sluiten

Krijg foutcode 307 kan software niet downloaden. Wifi wel te vinden in de lijst maar werkt niet!

Lukt niet on  aan te sluiten en internet te krijgen.

Die alleen wandcontsctdoos in de woonkmr als aansluitpunt.

Kan iemand helpen

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Internet lampjes blijft groen knipperen?

*Admin: reactie afgesplitst, samengevoegd met bestaande topic


Welke lampjes? Welke experiabox heb je?


Hallo @Karin720429,

Welkom hier!  Je hebt je modem inmiddels aangesloten, brandt er ook een groen lampje bij internet? 
Hoe heb je de tv ontvangers aangesloten? Middels een DVS (draadloze verbindingset) in het stopcontact of rechtstreeks met een kabel naar het modem?

Als je het modem nog niet hebt aangesloten, zoek dan naar een aansluitpunt die lijken op onderstaand, welke heb je dan?

 


Hi @Karin720429, Welkom op ons KPN Forum! Goed dat je hier aan de bel trekt. 
Klasse dat je de apparatuur zelf aan het aansluiten bent en top dat je het Forum gebruikt als helpende hand. 

Ik heb even meegekeken op de gegevens die je aan ons hebt doorgegeven. Zo te zien ben je nieuw bij ons met internet, Leuk :blush:

Het lijkt erop dat het modem (nog) geen signaal binnenkrijgt vanuit de centrale. Heb je het modem aangesloten op de wandcontactdoos? Zou je het modem eens een willen geven en 10 minuten zijn werk laten doen? Ik ben benieuwd hoe de lampjes hierna branden. 


Boven het witte tAAN/UIT]- knopje zit het reset gaatje. Druk dit knopje (met een satéprikker(?)) in. Doe dit net zolang totdat alle lampjes even uitvallen. 
Hierna kun je het knopje loslaten en 10 minuten wachten.

Ik ben benieuwd, succes! 


Hoi @Karin720429, we hebben niets meer van je gehoord. Heb je het nog werkend kunnen krijgen?


Nee nog steeds niet:tired_face: n k heb al 3 keer met klantenservice gebeld. Inmiddels noodpakket aangevrgd afspraak met monteur n dacht vanaf 25 juni internet te hbn 


Ik lees het inderdaad! Je wordt nog gebeld door mijn collega's van de planning om een afspraak in te plannen. Laat ons vooral weten hoe het gaat.


Nog steeds niks vernomen Ben t al helemaal zat. Zit al een week zonder tv en internet


2- 3 dgn zonder oke kan nog maar dit is te gek voor woorden. Als k morgen niet een monteur thuis krijg stuur ik de boel maar terug. Zit ook met werkeh thuis heb echt probleem


Hi @Karin720429, Welkom op ons KPN Forum! Goed dat je hier aan de bel trekt. 
Klasse dat je de apparatuur zelf aan het aansluiten bent en top dat je het Forum gebruikt als helpende hand. 

Ik heb even meegekeken op de gegevens die je aan ons hebt doorgegeven. Zo te zien ben je nieuw bij ons met internet, Leuk :blush:

Het lijkt erop dat het modem (nog) geen signaal binnenkrijgt vanuit de centrale. Heb je het modem aangesloten op de wandcontactdoos? Zou je het modem eens een willen geven en 10 minuten zijn werk laten doen? Ik ben benieuwd hoe de lampjes hierna branden. 


Boven het witte iAAN/UIT]- knopje zit het reset gaatje. Druk dit knopje (met een satéprikker(?)) in. Doe dit net zolang totdat alle lampjes even uitvallen. 
Hierna kun je het knopje loslaten en 10 minuten wachten.

Ik ben benieuwd, succes! 

Heeft niks geholpen

 


Hoi Karin,

Ik probeer ook even mee te denken, ben niet van KPN maar wie weet komen we er uit. Zo te lezen heb je een adsl aansluiting en zit er een kabeltje tussen de wandcontactdoos en de grijze poort op je modem aangesloten.

De melding die je hierboven hebt neergezet (foutcode 307) komt van je TV ontvanger. Heb je een PC of laptop die je via een netwerkkabel op één van de gele poorten kan aansluiten en dan testen of het internet werkt?

Als je namelijk wel je wifi ziet maar deze werkt niet dan is er iets mis tussen je wandcontactdoos en je modem of… je hebt geen werkende verbinding op je wandcontactdoos en dat zou KPN moeten kunnen zien via de helpdesk


Hoi Karin, de monteur kan ik helaas niet bespoedigen maar als ik de lijn uitlees zie ik dat er wel verbinding is! Als je nu je apparaten verbindt met je experiabox zou je gewoon internet moeten hebben!
Waar loop je precies tegenaan?


Ik heb geen reactie meer gezien @Karin720429. Is het nog gelukt te verbinden met je experiabox?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels allemaal gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!