Skip to main content

Beste klantenservice,

Op 22 augustus is het glasvezelinternet thuis uitgevallen in Breda. Er was die middag een stroomstoring, dus ik nam aan dat het daarmee te maken had. Toen woensdag de verbinding niet was hersteld ben ik gaan bellen, echter werd mijn telefoontje na 20 minuten in de wacht om 18:00 verbroken. 

Ik had mijn abonnement al opgezegd op 18 juli en zou per 25 augusts door gebruik te maken van de overstapservice toch overstappen. Zodoende heb ik niet meer gebeld en was ik in de veronderstelling dat de monteur van Youfone/gudion het op vrijdag 25 augustus weer zou aansluiten. Echter gaf hij aan dat de storing bij KPN lag en zodoende werkt mijn verbinding nog steeds niet.

Ik heb vervolgens 25 augustus naar KPN gebeld en er zou vandaag 28 augustus een netwerkmonteur komen, deze is echter niet op komen dagen en nu heb ik nog steeds geen internet.

Vandaag gebeld met KPN en zij gaven aan dat zolang youfone niet heeft geactiveerd, het abonnement doorloopt, echter werken beide abonnementen momenteel niet en aangezien ik wel de factuur van 25 augustus tot 25 september heb betaald zou ik graag willen dat KPN er in ieder geval voor zorgt dat zolang ik niet ben overgestapt mijn verbinding werkt. 

Momenteel wijzen beide klantenservicen naar elkaar en kom ik er niet doorheen. Zouden jullie kunnen helpen?

Beste allemaal,

vandaag weer contact gehad. Overstap naar youfone gestopt en inderdaad de bevestiging ontvangen dat ik bij kpn ben gebleven. Daarna met de helpdesk (ging verdacht snel) van kpn gebeld en verlengd tot 29-8-2024. Zij verzekerden me dat het dan in de loop van de dag zou moeten werken, echter werkt het internet nog steeds niet. Morgen maar weer met de helpdesk bellen. 


Netwerkmonteur is vandaag langs geweest en stelde vast dat er gewoon een verbinding is. De service tool van mijn kpn geeft aan dat er wél een probleem met de verbinding is. 


@Maarten123H Je kunt nu ook bellen met de klantenservice 0800-0402 en inspreken dat je een storing hebt 


Ik heb inmiddels al ruim 2 uur met de helpdesk gebeld. Volgens mij is er schot in de zaak, er is een ticket aangemaakt bij de back-office en ik werd teruggebeld door een "echte medewerker" van kpn volgens mij. Tot gisteren had de glasvezelaansluiting nog wel 2 lampjes waarvan 1 met connection. Sinds vandaag brandt er nog maar 1 lampje. 


Hi @Maarten123H en welkom op het forum! 

Ik zie dat je je forumprofiel hebt aangevuld, dus ik heb meteen gekeken en ik zie dat op 1 september de verbinding weer werkte nadat de technische dienst dit had opgepakt en er een monteur langs is geweest.

Mocht het in de toekomst toch weer eens mis gaan, dan kun je altijd het beste met ons bellen via 0800-0402. Als je een storing hebt dan zijn we 24/7 bereikbaar en dat is de snelste manier om contact te krijgen. 🙂
Fijn dat alles nu weer werkt!


Afgelopen maandag is een “echte” kpn-monteur langsgeweest en schijnbaar bij een stroomstoring kan het voorkomen dat de Ethernet-poort van de glasvezelaansluiting kapot gaat. Hierdoor geeft die het signaal niet meer door naar het modem. Monteur vertelde dat hij die dag vanwege de stroomstoring in Breda nog 7 andere adressen langsging. Uiteindelijk is na bijna 2 weken de storing opgelost. 
Het bellen naar kpn heeft pas echt zin als de back-Office het oppakt. Daarna gaat het redelijk snel. Het is alleen jammer dat voor mijn gevoel dat redelijk lang wordt afgehouden. De eerste lijn is gewoon waardeloos met lange wachttijden, verkeerd verbonden worden en niet nagekomen afspraken. Uiteindelijk ben ik door een collega van “spoed en herstel” vrij adequaat geholpen.