Skip to main content

Beste KPN,

 

Gisteren 04-06 is mijn activatie geactiveerd en maak ik nu gebruik van jullie service.

Gisteren heb ik een nieuwe KPN box opgestuurd gekregen en deze aangesloten door middel van de installatie gids.

TV ontvanger ook aangesloten en die doet het.

Nu raad je het al. Ik heb geen internet. Alle lampjes op de KPN box branden en soms knippert het lichtje van Internet.

Ik ben af en toe heel even verbonden en daarna heb ik geen internet meer.

Hoe kan ik dit verhelpen, want ik wil wel graag werkend internet!

 

Met vriendelijke groet,

Tim Goorhorst

Hoi @TimGoorhorst, welkom op het KPN forum. Dat is balen, geen internet! Ik snap dat je zo snel mogelijk aangesloten wilt zijn. Gaan we daar eens naar kijken.

Je hebt de installatie uitgevoerd, de tv doet het. Dat is hoopvol, want de lijn is dan actief. Heb je wel internet als je een kabel aansluit op de laptop /pc naar het modem?

Neem voor de zekerheid:  de instructievideo en stap- voor-stap begeleiding op: Internet, TV en Vast bellen installeren nog eens door. 

Mocht het niet werken? vertel ons waar je precies tegenaan loopt.


Beste Nadia,

 

Ik heb een macbook helaas past daar geen kabel in.

Ik heb alles volgens het boekje en de video geinstalleerd.

 

War ik tegen aan loop, is dat pagina’s niet laden op mn Iphone 11. Wanneer ii wel eventjes verbonden ben laadt hij ze wel, maar dan binnen een minuut gooit die mij er weer uit en dan heb ik geen verbinding meer.

 

Mn Iphone geeft soms aan dat mijn netwerk niet verbonden is met het internet. Ik heb de KPN Box 12 al gereset etc, maar nog steeds geen internet.

 

Enig idee...?

 

Met vriendelijke groet,

Tim Goorhorst


Misschien is dit zo'n wifi 6 dingetje. Maar als je alleen wifi hebt hoe kom je dan in eerste instantie verbonden. Ik zou proberen ergens een windows laptop te regelen met een netwerk aansluiting.

Maar goed ik kan het ook mis hebben en is het geheel iets anders. Die KPN box 12 is ook gloednieuw.


Hey Frank,

Het zit zo, de verbinding vind die wel, die daar is die ook mee aangesloten, vervolgens open je internet dan worden sites niet ingeladen. Af en toe dan werkt die weer eventjes, maar dan ook snel erna niet meer.

Enig idee hoe ik wifi 6 kan uitzetten?


Das nou juist het probleem. Dan dien je eerst een verbinding te hebben zodat je kan inloggen op die KPN BOX 12. Heb je toevallig niet zo'n dongeltje voor die mac book zodat je deze bedraad kan aansluiten.


Beste Frank,

 

ik hen zojuist een windows laptop aangesloten met een wit/gele kabel. 

Bij de Lan verbinding zegt die dat die IPV4 wel internet heett
Hij zegt bij Wi-Fi  dat ik geen internettoegang heb. Zowel Ipv4 als Ipv6 zeggen beide geen internet toegang

Alleen kan ik nog steeds geen websites laden..

 


En als je nu inlogged op die kpn box 12 via 192.168.2.254 het wachtwoord staat er achter op.

Kan je dan je wifi instellingen wijzigen.


Ook via de lan verbinding laadt hij geen websites.. als ik op door jou genoemde website inlog geeft de laptop aan deze site is niet bereikbaar..


Oke dan lijkt er iets aan de hand te zijn met de dns instellingen.

Als je een command prompt opent op de laptop. cmd

Kan je dan een ping 8.8.8.8 doen. dit zijn de goolge dns servers die zouden een reply moeten geven.

Als dit werkt dan de volgende: ping www.google.nl als de dns goed werkt zou deze ook een reply moeten geven.


wat wel vreemd is dat 192.168.2.254 niet opent.

kan je achterhalen wat je default gateway is met een ipconfig output.


Ik krijg nu wek verbindjnf met de lan verbinding. Ben inmiddels ingelogd op de modem. 
 

enig idee wat nu te doen


Ik ken het menu niet precies van deze nieuwe BOX maar ik zou eens onder wifi of wlan instellingen kijken of je daar iets als wifi 6 terug kan vinden ik zou dit dan eens uitzetten als dat kan en allen 2.4 of 5 Ghz gebruiken. De meeste apparatuur snapt toch nog geen wifi 6.


Als ik naar de wifi instellingen sta, staat er her volgende.

 

Helemaal boven aan in groene letters. WI-fi 2,4 Ghz en 5ghz

daaronder opties op enable radio 2,4 ghz, enable ssid 2,4 ghz en beide opties mer de 5ghz. Deze kan ik uitzetten.

 

daaronder staat channel selectie bij 2,4 ghz op auto en current channel 1

bij 5ghz staat auto en channel 124 

 

kan verder biks vinden over wifi 6


Ik heb nu ebentjes verbinding met mn iphone via wifi. De website van de modem geeft aan signal rate 864,7 mpbs en signal strength -29dbm


Zou je daar eens een screenshot van kunnen sturen


 


Ik heb nu ebentjes verbinding met mn iphone via wifi. De website van de modem geeft aan signal rate 864,7 mpbs en signal strength -29dbm

Met die waardes is niks mis mee.


Is hey te zien?

 

overigens heeft mijn Iphone nog steeds verbinding met wifi op een of andere manier..


Het modem staat wel kn de meterkast. Heb hem er bu even buiten. Nu heeft zowel mn laptip als mn iphone wifi verbinding


Die instelling zouden moeten werken zover ik kan zien ( plaatjes zijn erg wazig )

Ook zie ik dat de iphone een verbinding op zet.

Word de internet verbinding met de laptop die bekabeld is ook steeds afgebroken of blijft die wel werken.

En kan diezelfde laptop wel een wifi verbinding opzetten. ??


Dan zou het misschien een probleem met de afstand kunnen zijn. In de oudere experia boxen zat een optie die zat onder wlan advanced en daar kon je bandsteering an of uit zetten. Dit zorgde er voor dat je device altijd verbonden bleef met de experia box en dit zocht tevens het beste/snelste signaal op.

Ik weet niet of die optie ook in dez kpn box 12 is terug te vinden. Maar als dit er in zit zou ik dit zeker aan zetten.


Zie je de SSID (naam van je wifi netwerk) wel zichtbaar als je kijkt naar beschikbare netwerken?

Toen ik een nieuwe V10A kreeg werkte mijn wifi maar heel eventjes. Bleek dat de wifi van mijn vorige experiabox ergens van een server werd gehaald en dat ik weer op mijn oude SSID moest inloggen. Ben je een nieuwe klant bij KPN en heb je misschien bij bv Telfort eerder een experiabox gehad?


Ik zat hiervoor inderdaad bij Telfort. Hoe gaat dat allemaal te werk inloggen op oude wifi en dan nieuwe weer aan de praat krijgen


Doet bekabeld internet het nu inmiddels? Kun je websites laden?


Ik zat hiervoor inderdaad bij Telfort. Hoe gaat dat allemaal te werk inloggen op oude wifi en dan nieuwe weer aan de praat krijgen

Dat is alleen maar als je al bij KPN zat maar aangezien je van telfort komt heb je hier niks mee van doen.

Telfort gebruikt welliswaar het netwerk van KPN maar is een andere provider. Dus wat je gedaan hebt klopt allemaal.


Reageer