Skip to main content

Hoi allemaal,

 

Sinds gisteravond hebben wij geen internet en tv mee. De laptop geeft aan dat de WiFi wel werkt maar dat er geen internet is. Ook als ik de laptop direct aansluit met een kabel krijg ik geen internet. De tv ontvanger heeft de foutcodes 845 en 846.

Als ik de probleemoplosser van KPN gebruikt geeft deze aan dat er geen probleem is met de wijkcentrale en dat mijn modem ook goed werkt (het DSL lampje op de experiabox v10a brandt ook groen). Meerdere keren resetten van het modem heeft ook niks opgeleverd. 

 

Ik heb zelf al van alles geprobeerd maar tot op heden zonder succes. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb net de klantenservice gebeld maar daar ben je maandag pas weer aan de beurt maar in deze tijd qua thuiswerken is internet gewoon een must.

 

Met vriendelijke groet, 

Nick

 

 

Hoi @French6 
Vervelend als  je storing hebt, heb je al gekeken of er een algemene storing is op jouw postcode?
Klik bovenstaande link.

En vul je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan weten ze wie je bent e je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Hoi @huistijger bedankt voor het meedenken. Er is geen storing bekend, dat had ik al gecheckt. Mijn profiel heb ik aangevuld, hopelijk komen we zo een stapje verder:) 


KPN komt hopelijk snel aan dit topic toe, ik heb ze een seintje gegeven.


Hi @French6, jammer dat je niet verder komt via de klantenservice, we zijn wel degelijk 24 uur per dag geopend voor storingen dus je had een collega aan de lijn moeten krijgen!

Gelukkig heb je nu via deze weg alsnog contact met ons en gaan we je verder helpen. Je geeft aan dat het DSL lampje gewoon groen brandt, is dat continue zo of heb je gisteravond ook gezien dat het lampje tijdelijk uit was of een andere kleur liet zien? Als ik je lijn doormeet, zie ik gisteravond 15 verbrekingen terug, wat inhoudt dat je signaal 15 keer helemaal weg is geweest en daarna weer terug is gekomen. Komt dat jou ook bekend voor of was het signaal direct helemaal weg en heeft alles het vanaf dat moment niet meer gedaan?


Hoi @Maja_ . Wat fijn dat je zo snel reageert :)

 

Ik heb het modem gister regelmatig gereset dus dat zouden die onderbrekingen kunnen zijn. Het lampje werd dan even rood en/of blauw maar werd uiteindelijk altijd weer groen. Ook nu is het lampje weer groen. Dat lijkt dus prima te werken.

Echter, ik heb op geen enkele manier internet. Niet via WiFi, niet via een kabel direct aan het modem en ook de tv ontvanger niet. Hopelijk kun je hier wat mee want ik kom er zelf niet meer uit ;) 


Ik snap dat je er zelf niet meer uit komt, je hebt aardig je best gedaan om alles te testen en controleren! :muscle_tone2:

Zelf kom ik er óók niet helemaal uit, want je verbinding lijkt vanaf onze kant op dit moment geen problemen te geven. Dat zal ook verklaren waarom je via het telefoonmenu niet door bent gezet naar een medewerker :grimacing: Zou je hier eens een foto willen plaatsen van hoe het modem precies aan is gesloten op het KPN punt in de muur? En hoe voer je het resetten exact uit? Doe je dat door hem aan/uit te zetten, van de stroom af te halen of gebruik je her resetgaatje?


Hoi @Maja_

Zie hier de foto van het modem en aansluitpunt. Niks geks volgens mij en tot gisterenavond werkte het ook nog gewoon.

 

 Ook nu brandt het DSL lampje groen. Ik heb de laptop nu met een kabel aangesloten op het modem maar zoals je ziet werkt het internet dus niet (ook geen WiFi internet op andere apparaten) .

 

Wat betreft de reset: dat is gedaan dmv een pen in het resetgaatje. Die reset is ook gelukt volgens mij want ik moest weer inloggen met het standaardwachwoord op het modem.

 

 


Ben toch bang dat @Maja_ een monteur voor je moet plannen @French6 Want zoals het er nuvoor staat moet het gewoon werken.


Ho wacht even @French6 

Ik zie dat je de netwerkkabel in de WAN gedaan hebt die moet in één van de andere drie, de wan is voor glasvezel.
 

 


Goed opgemerkt @huistijger 
Mij viel alleen op, dat de laptop nog steeds via WiFi verbonden was. De kabel is niet actief.


Goed opgemerkt @huistijger 
Mij viel alleen op, dat de laptop nog steeds via WiFi verbonden was. De kabel is niet actief.

Ik zag het ook eerst niet Ruud, maar nadat ik mijn bril opgepoetst had wel :yum:


 

Andere poort gepakt, maar zelfde resultaat. Ook even met meerdere kabels getest maar dat helpt ook niks. Aardige puzzel zo ;) 


Heb je de wifi wel uitgezet op je laptop, zodat hij echt op zoek gaat naar de vaste aansluiting?

 


Net ook nog geprobeerd ja, maar helpt ook niet. 


Net ook nog geprobeerd ja, maar helpt ook niet. 


Ik neem aan dat je dit nu typt op je phone die via wifi met de V10A is verbonden?

En de gele plug hoort in een Ethernet aansluiting. Niet in de WAN.


Net ook nog geprobeerd ja, maar helpt ook niet. 


Ik neem aan dat je dit nu typt op je phone die via wifi met de V10A is verbonden?

En de gele plug hoort in een Ethernet aansluiting. Niet in de WAN.

 

Nee, alles wat ik hier getypt heb is via 5G, dat werkt prima.

 

Wat betreft de gele plug: dat klopt, maar in alle gevallen geen internet. 


 Omdat ik zelf niets tegenkom dat dit kan verklaren, heb ik de technische dienst aangestuurd en je een gratis databundel gegeven op je mobiele nummer, zodat je daar weer mee online kunt totdat de technische dienst contact met je op heeft genomen.

Het kan een aantal dagen duren voordat je iets van ze hoort, mocht je data bijna op zijn en je verbinding doet het nog steeds niet, dan kan je hier een berichtje sturen en zorg ik dat er nieuwe data bij komt!


Werkt internet via wifi op je phone ook niet? (wel wifi signaal maar geen internet)

Uiteraard moet ook de tv ontvanger in één van de 3 Ethernetpoorten! Die zal het zo (foto) ook zéker niet doen hi hi.

Ook wat vreemd: groen DSL/internet lampje maar geen netwerkverbinding kennelijk…..:thinking:

Note bene. Onderstaand werkt niet als ook je phone (of tablet) geen wifi oppakt.

Ik heb ook af en toe het wereldbolletje. Dan ga ik op mijn pc naar apparaatbeheer. Dat doe je door op het windowssymbool helemaal linksonder te klikken. Daarna begin je gewoon met typen apparaatbeheer. Klik op apparaatbeheer configuratiescherm. Zoek daar netwerkadapters en open dat door erop te dubbelklikken.
Vervolgens op degene waar Wireless LAN bij staat met de rechtermuisknop klikken en kiezen voor ‘Apparaat uitschakelen’. Meteen daarna nogmaals met rechtermuisknop en dan ‘Apparaat inschakelen’. Dan zou het wifi-veldsterkte-teken weer moeten komen. (als de V10A wifi uitstraalt).


Maar @PeterG  hij heeft ook geen internet via de ethernet kabel dan krijgt hij het ook niet via wifi, de erhernetverbinding moet eerst ok zijn.


Dat wereldbolletje geeft storing aan in de wifi-kaart. Dat moet sowieso even hersteld. Dat kan met mijn handelingen.

Dan kan de laptop ook via de Hotspot (wifi) v.d. mobiele telefoon verbonden worden. Daar heeft @Maja_  zojuist een noodbundel (meestal 50 GB opdedonderd :grin: ). Dan ka ook weer tv gekeken kan worden, i.i.g. via de laptop (tv.kpn.com). (via de HDMI is die laptop dan ook nog weer op de 'grote’ tv aan te sluiten…. :wink: )


Hoi @Maja_ , bedankt voor je hulp. Ik wacht het af. Met die 100gb kan ik in ieder geval via m'n mobiel thuiswerken. Ook dank aan een ieder voor het meedenken 👍

 

Ps. Ik wilde je bericht liken maar heb blijkbaar op het groene vinkje geklikt. Het probleem is dus nog niet opgelost maar je reactie staat in ieder geval in het zonnetje ;) 


Als je de Hotspot aan zet op je mobiel kan je de laptop met die wifi verbinden en gewoon je laptop gebruiken…. via 5G dus middels de wifi-Hotspot.


Update: De KPN-monteur is inmiddels langs geweest maar kon het probleem niet verhelpen. Dat ligt buiten de deur en daarvoor moet iemand anders langs komen. Dat wordt niet eerder dan 14 juni.

Ik heb 100gb internet gekregen maar dat verloopt na een week. @Maja_ (of een andere collega), kun jij de bundel na zondag met een week verlengen?


Oei, dat duurt nog even dus @French6 :slight_frown: De bundel blijft voor zover ik weet actief staan tot het moment dat je weer ‘normaal’ online bent, mocht je toch merken dat je ineens geen data meer hebt dan mag je dat direct melden hier zodat ik de bundel opnieuw voor je kan activeren!


Hoi @Maja_  en/of collega's,

 

Zojuist kreeg ik een smsje van KPN dat de week bundel verlopen is en ik weer data uit m'n bundel ga gebruiken. Zouden jullie de weekbundel opnieuw willen toekennen aangezien we nog een paar dagen zonder internet zitten?

Alvast bedankt :)