Skip to main content

Hoi,

Heb onlangs sneller internet aangevraagt en sinds de activatie heb ik alleen maar een rood lampje (geen internet en tv). Het lijkt er heel erg op alsof ik gewoon ben afgesloten.

 

Is er een manier om live hulp te kunnen krijgen of kan dit alleen via een monteur?

Hallo @Dilligaf , het snelste is even bellen met 0800 0402

Heb je een koper- of een glas-verbinding?

Indien koper: geef je modem eens een fabrieks-reset.

Indien glas, haal eerst de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart geef de modem eens een fabrieks-reset.

Gaat het nu goed, zo nee, dan even bellen met eerder genoemd nummer.

 


Goedemiddag @Dilligaf,

Wat balen dat je geen verbinding hebt na de snelheidswijziging. Heb je de tip van @JanD al geprobeerd indien je glasvezel hebt?
Helpt dat ook niet, dan kun je voor het snelste contact het beste even bellen met de Klantenservice via 0800 0402 (gratis).

Wil je dat we vanaf hier meekijken? Dan kan dat ook, dat kan echter wel wat langer duren.
Wil je in dat geval de laatste 3 cijfers van je IBAN nog invullen in je forumprofiel (bij persoonlijke opmerkingen) en hier een seintje geven zodra je dat hebt gedaan?


Ja heb ik geprobeerd, modem reset, ontladen van stroom spanning het lampje blijft rood. Tv signaal is ook verdwenen.
Als ik de KPN internet test via mijn mobiel doe dan staat er dat de wijk en experia box niet kan worden bereikt.

Zou het kunnen dat de Experia Box v10a de 200MB niet ondersteunt? Lijkt mij dat ik dan alsnog een lager signaal zou krijgen.

Geef toestemming om mee te kijken.


@Dilligaf Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie dat er vanmiddag ook contact geweest is met mijn collega's van de klantenservice en dat er een ticket aangemaakt is. 

Op dit moment staat er een monteur gepland voor 03-11 tussen 12:00 en 14:00. Had je hier ook al bericht van ontvangen? 


Je bent op glasvezel van tot 50 of 100, naar 200mb gegaan?

Welke glasvezelaansluiting (NT) heb je? Foto? Welke lampjes branden wel en niet op?

Bij wijzigingen van onder de 100 naar boven de 100 hebben we soms te maken meken met verouderde NT's die maar tot 100mb aankunnen. Daarnaast moet er in de wijkkast ook een fysieke aanpassing gemaakt worden van een oude kaart (tot 100) naar een nieuwe.

Hier kan iets fout gegaan zijn. Vaak werkt het ook niet eerder dan de NT vervangen is.

Gelukkig komt de monteur morgen al. Ben benieuwd. 


@Dilligaf Ik zie dat de monteur ondertussen is geweest en dat de problemen opgelost zouden moeten zijn. 

Klopt dit inderdaad? Werken je diensten weer naar behoren?


Ja klopt het blijkt dat een andere medewerker mijn kabel eruit heeft getrokken in de kast beneden van het appartementencomplex. Toch bedankt voor jullie reacties en het meedenken.