Skip to main content

Hallo,

 

Vorige week woensdag 15-12 is er een monteur langs geweest om mijn Nokia ntu om te wisselen voor een Genexis. Na het plaatsen van de Genexis sloeg hij direct op Alarm en was er geen internet meer. Afgelopen maandag 20-12 is er een monteur van KPN NetwerkNL langsgeweest om mijn ftu te repareren. Blijkbaar maakte deze geen goed contact met het ntu. Alarm lampje was uit maar het connection lampje bleef knipperen. Nog steeds geen internet dus. Na vele toezeggingen dat het gefixt zou worden heb ik dus nog steeds geen internet en het ntu staat inmiddels al weer op alarm. Na aandringen krijg ik morgen eindelijk een 4g noodpakket maar ik wil natuurlijk dat m'n glasvezel verbinding het zsm weer gaat doen.

 

Wat gaat er nu gebeuren? Komt er weer een monteur langs? Of blijf ik tot in het nieuwe jaar zonder vaste verbinding zitten? Een particuliere verbinding heeft zo te merken zeker een SLA van een maand of iets in die richting.

Graag actie!

 

Welkom op het forum @Niels de Jong! Dat is geen leuke situatie. Ik wil graag voor je kijken wat ik voor je kan betekenen. In de meeste gevallen loopt er in de situatie die je omschrijft al een proces dat ik verder niet voor je kan versnellen. Wel kan ik misschien wat meer informatie geven over het verloop en wat je kan verwachten. Ik zou je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kijk ik het voor je na. Verder wil ik nog wel laten weten dat het contact hier wat langzamer gaat door de manier waarop het forum werkt. Mochten er dus dringende zaken zijn of wil je direct contact is bellen met 0800-0402 altijd de snelste optie. 


Welkom op het forum @Niels de Jong! Dat is geen leuke situatie. Ik wil graag voor je kijken wat ik voor je kan betekenen. In de meeste gevallen loopt er in de situatie die je omschrijft al een proces dat ik verder niet voor je kan versnellen. Wel kan ik misschien wat meer informatie geven over het verloop en wat je kan verwachten. Ik zou je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kijk ik het voor je na. Verder wil ik nog wel laten weten dat het contact hier wat langzamer gaat door de manier waarop het forum werkt. Mochten er dus dringende zaken zijn of wil je direct contact is bellen met 0800-0402 altijd de snelste optie. 

Hoi @Bram_ , mijn profiel is al aangevuld met mijn gegevens.


Bedankt voor het invullen. Ik zie dat mijn collega wacht op jouw reactie. De 21e heb je een sms ontvangen met een telefoonnummer en een code. Ik wil je aanraden die morgenvroeg te bellen. Dan kan mijn collega het verder oppakken. Het nummer is namelijk van de technische dienst. 


Bedankt voor het invullen. Ik zie dat mijn collega wacht op jouw reactie. De 21e heb je een sms ontvangen met een telefoonnummer en een code. Ik wil je aanraden die morgenvroeg te bellen. Dan kan mijn collega het verder oppakken. Het nummer is namelijk van de technische dienst. 

@Bart_Z ik zie inderdaad dat ik een sms heb gehad. Ik heb alleen niet gezien dat hier de optie bij staat om de technische dienst te bellen en een code in te vullen. Ik ga morgen bellen.


Helemaal top. Vanaf 08:00 uur zijn ze weer bereikbaar. Hopelijk snel opgelost! Horen het graag van je. 


Hun zullen ongetwijfeld de code op het kastje beginnend met GNXS02 willen van u. Dus zorg dat u deze bij de hand hebt als u een belletje doet. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het tijdens het bellen al opgelost kan zijn. Ik zal voor je duimen 🤞🏻 


Hun zullen ongetwijfeld de code op het kastje beginnend met GNXS02 willen van u. Dus zorg dat u deze bij de hand hebt als u een belletje doet. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het tijdens het bellen al opgelost kan zijn. Ik zal voor je duimen 🤞🏻 

Hmm oke, gek want deze was volgens de monteur al geregistreerd met het juiste serienummer als je dat bedoelt.


Helemaal top. Vanaf 08:00 uur zijn ze weer bereikbaar. Hopelijk snel opgelost! Horen het graag van je. 

Heb gebeld vanochtend. Ze willen toch weer een monteur aansturen van KPN NetwerkNL. Zou gebeld worden voor het maken van een afspraak. Niet gebeurd natuurlijk...


Heb inmiddels meerdere keren gebeld met zowel KPN technische dienst als KPN NetwerkNL als de onderaannemer. Allemaal wijzen ze naar elkaar. Word van het kastje naar de muur gestuurd. Technische dienst zegt: er staat een taak uit bij KPN NetwerkNL, waarop zij zeggen er staat bij ons helemaal niks open de bal ligt bij KPN.

Heb net nog eens gebeld met de technische dienst en ze zeggen nu dat ik in de loop van de week gebeld wordt voor een afspraak. Niks opgeschoten dus.


Inmiddels is er een monteur gepland voor morgen 🙂

Hopen dat het hiermee opgelost wordt.


Inmiddels is er een monteur gepland voor morgen 🙂

Hopen dat het hiermee opgelost wordt.

Laat je het weten want nu be ik ook wel ontzettend benieuwd. Ik zal voor je duimen in ieder geval.


Monteur is langs geweest en heeft NTU(ONT) getest in centrale, daar werkte hij wel. Vervolgens is het FTU vervangen en opnieuw gelast en NTU krijgt nu connectie! Enige wat nog niet werkt is het modem, internet lampje blijft knipperen... heb het modem al gereset. Iemand nog suggesties?

 


Edit: bericht verwijderd


Hallo @Niels de Jong je zou de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de modem een fabrieks-reset geven.

Succes.

 


Hallo @Niels de Jong je zou de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de modem een fabrieks-reset geven.

Succes.

 

Helaas.


Misschien een andere UTP kabel proberen tussen de ONT en de WAN van de Box 12. You never know..


Misschien een andere UTP kabel proberen tussen de ONT en de WAN van de Box 12. You never know..

Ook al geprobeerd idd. Heb zelfs mijn eigen router al erop aangesloten met pppoe en juiste vlan tag. Zonder resultaat..


Vrijdag komt monteur nr. 5!

Ik ben benieuwd..


Maar wat heeft monteur vier gedaan vraag ik me dan af. Want naast het vervangen van dit kapje hoort hij ook te testen of het modem online komt zo ver ik weet…


Maar wat heeft monteur vier gedaan vraag ik me dan af. Want naast het vervangen van dit kapje hoort hij ook te testen of het modem online komt zo ver ik weet…

Hij was van KPN NetwerkNL, dus ik gok dat zij niks met het modem doen en gewoon vertrekken als de aansluiting in orde is. Vrijdag komt er een monteur van KPN zelf.


Monteur is geweest en alle diensten werken weer! 

De monteur heeft zijn argus meetapparatuur aangesloten en geconstateerd dat er wel line sync is maar er geen data overheen gaat. Hij heeft het XGSPON ONT vervangen, geregistreerd en alles kwam meteen online. 

Ik zag hem het oude ONT terug in de doos stoppen en heb hem geadviseerd deze vanavond de lucht in te sturen 😁

Eind goed al goed en een fijne jaarwisseling iedereen!