Skip to main content

Goedenmorgen Forumleden en KPN medewerkers.

 

Astoria Networks

Arcadyan VGV7519

(old version firmware: 02.00.136W4) (Mode: G.992.5 (ADSL2+ connected)

Firmware Version: 02.00.141W4 (Modem automatic KPN updated ADSL2+ connected)

Nieuwste firmware Version: Version:02.00.143W4 niet ontvangen en was altijd aangesloten op het KPN netwerk.

Experia Box v8 herhaaldelijk gereset. Haalt geen data op van KPN server.

Geen URI xxxxxxxx@ims.imscore.net

Arcadyan VGV7519 Experia Box is niet VDSL2 aangesloten dat bij anderen kennissen in de buurt wel is.
Afstand KPN Centrale 7468 plaats Enter naar Jagersweg is ruim 2,5 km.

Sinds 14 oktober geen telefoon en Internet meer.

Op 30 september en 7 oktober een mail ontvangen “ We hebben geprobeerd uw modem (Experia Box) te updaten. Maar dat is helaas nog niet gelukt.” De VGV7519 Experia Box v8 is altijd aangesloten op uw netwerk KPN. Internet met telefoon heeft altijd goed gewerkt. De modem had wel ADSL2 verbinding terwijl kennissen in Enter al VDSL connected waren op de koperen KPN netwerk. Heeft het met de afstand te maken dat wij te ver wonen van de telefooncentrale in Enter?

Data van de VGV7519 Arcadyan
INTERNET status
ADSL: PhysicalUp
Mode: G.992.5 (ADSL2+)
Download:10886Kbps.
Upload: 1021Kbps.

ATM INTERFACE
WAN
WAN IP: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Gateway: 0.0.0.0
Primary DNS: 0.0.0.0
Secondary DNS: 0.0.0.0

GATEWAY
IPAddress: 192.168.2.254
SubnetMask: 255.255.255.0
IPv6: Disabled
DHCP Server: Enabled
Firewall: Enabled
UPnP: Disabled
Wireless: Enabled
NAT: Enabled
USB: Enabled
ECO: Disable
DDNS: Disabled
Remote Management: Disabled
Helpdesk Support: Disabled

Voice -> External Accounts: geen data, geen SIP gegevens
Start -> Voice: Voice Status - Call Number: No account activated.

Led's indicatie op modem:
Breedband - aan
Voice - uit
Internet - uit
TV - aan

KPN heeft de verbinding gecontroleerd en geeft aan dat er problemen zijn met de Experia Box.

Als u KPN medewerkers zegt de verbinding met VDSL2 moet wel werken kunt u mij dan geen nieuwe modem toesturen met de nieuwste update waarmee VDSL2 Pots verbinding werkt?

Zelf ben ik technisch op netwerken en heb veel LAN netwerken aangelegd.

Groetend,
B. Geels.

Beste @B.Geels, welkom! Begrijp ik nu dat je helemaal geen internet meer hebt op de V8? Je hebt deze al gereset, dus ik wil toch kijken of ik 'm inderdaad kan vervangen. Het makkelijkst is om nog eens te bellen met de collega's via 0800-0402 of chatten via onze website. Je stelt je vraag nu op een klant-helpt-klant forum waar je in de regel antwoord krijgt van andere klanten. Wij moderators zijn ook onderdeel van de community, maar niet altijd aanwezig. Mocht je toch door verder geholpen willen worden, vul je dan je forumprofiel aan met je adres en klantnummer?


Geachte Marcia
Inmiddels dank voor u snelle reactie.

U begrijpt het goed dat ik geen Internet en telefoon meer heb.
Ik heb ook aangegeven dat de LED VIOCE en LED Internet uit zijn, niet groen oplicht.
De LED TV en LED BREEDBAND zijn continu aan, branden groen.
Frimware is: 02.00.141W4 en heeft niet geupdate naar nieuwste version: 02.00.143W4.
Modem in de WAN geen IP adres en gateway van KPN ontvangen. VOICE status: geen Authentication name of number xxxxx@ims.imscore.net data ontvangen. Geen Registrar en Proxy server waarin moet staan ims.imscore.net en voip1-ext.kpn.net. Ook niet dat ik herhaaldelijk reset met een houten pinnetje naast de 12vdc adapter aansluiting heb gedaan komt de data niet binnen. Dat zal wellicht niet kunnen omdat de modem de nieuwste firmware nog niet heeft ontvangen. Dat moet worden 02.00.143W4.
Als u naar de Arcadyan VGV7519 eXperia modem belt krijgt u een bezettoon. Wat ik al aangegeven heb i.v.m. de afstand KPN  Centrale naar het signaal afname punt voor VDSL de afstand te groot kan zijn, het updaten niet meer lukt het beter is een modem te sturen met gelijk op de modem de nieuwste firmware update op de nieuwe modem voor VDSL als de aansluiting niet kan worden teruggebracht naar ADSL2.

Groetend,
B.Geels.


@B.Geels Bedankt voor je reactie en voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik heb in dit geval een nieuw modem voor je besteld. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

Zou je hier kunnen laten weten of het nieuwe modem het probleem opgelost heeft?


Beste @Marcia  en @Rutger,

Ik heb het sms bericht ontvangen op mijn mobiele telefoon.
Alvast dank ik u allebei voor uw inzet en snelle medewerking.
Natuurlijk laat ik jullie weten dat de nieuwe modem de verbinding heeft opgelost.

Nogmaals laat de technische dienst ervoor zorgen dat de nieuwste firmware op de modem is geïnstalleerd voor de VDSL2 verbinding, dat de modem dat niet hoeft binnen te halen, anders zie ik problemen door de grote afstand KPN-Centrale naar ISRA punt de update nieuwe modem ook fout gaat.

Groeten,
Bennie Geels.
 


@B.Geels En, heeft het nieuwe modem het probleem inderdaad opgelost?