Skip to main content

Sinds donderdag ochtend hebben wij geen internet meer. Service lampje brandt rood. Stekkers er al uit gehad, reset helpt ook niet. Is er iets wat we nog kunnen proberen?

Hallo @Riejaa,

Wat vervelend dat jullie momenteel geen gebruik kunnen maken van het internet. Als je helemaal geen internet meer hebt, is het vaak het makkelijkste om contact op te nemen met mijn collega's van de klantenservice via 0800-0402. Op onze service pagina kan je zelf je verbinding uitmeten om te kijken wat er aan de hand is. Als je liever via het forum geholpen wordt, dan kan dat natuurlijk ook! Houd dan wel rekening met een langere reactie tijd. 


Via de service pagina kom ik helaas niet verder. 

Als ik probeer in te loggen op onze WiFi krijg ik een melding dat de bandbreed verbinding niet werkt


Gaat het om een glasvezel of koperverbinding?

In geval van glasvezel, welke lampjes branden er wel en niet op het glasvezelkastje?

Gebruik je een v10 modem? In geval van een koperverbinding, brand of knippert het L1 en/of L2 lampje op de zijkant?


We hebben geen glasvezel dus dan koper?

 

We hebben een V10 modem, L1 en L2 branden allebei niet


Ok dus dan komt er totaal geen verbinding binnen. Geen kabeltjes losgetrokken per ongeluk? Zo niet dan ligt het probleem buiten, in de wijkkast of centrale.

Dan werkt bellen, of chat het snelst om een monteur te laten komen.


We hebben alle kabeltjes gecontroleerd. Los gehad, weer terug geplaatst. Zoek ik de chat even op. 

 

Bedankt!


Hmm, volgens mijn systemen is de verbinding tot aan je huis ok, maar heb je helemaal géén modem aangesloten @Riejaa, het lijkt er dus op dat je modem de geest heeft gegeven.

Er is een nieuwe voor jullie onderweg, als het goed is heb jij of iemand anders uit je huishouden aar inmiddels bericht over ontvangen per sms, met alle benodigde informatie.

Ook heb ik de 2 nummer die geregistreerd staan op dit adres, een extra databundel gegeven. Daarmee kunnen jullie weer online totdat jullie het modem om hebben kunnen ruilen!


Ik kreeg inderdaad al een sms. Top service!

Krijgen wij weer hetzelfde modem of een nieuwere? Wifi was de laatste tijd al minder snel, of komt dat doordat het modem aan het aftakelen was misschien?


Graag gedaan! 😊

 

Krijgen wij weer hetzelfde modem of een nieuwere? Wifi was de laatste tijd al minder snel, of komt dat doordat het modem aan het aftakelen was misschien?

Zou kunnen, het kan echter zijn dat er omgevingsfactoren spelen waar het nieuwe modem ook moeite mee gaat hebben. Dat wordt dus even een kwestie van afwachten! Jullie zullen zeer waarschijnlijk een nieuwe type ontvangen. 


V10 gaat niet zomaar stuk. Dus hou er rekening mee dat het nieuwe modem ook niet werkt. Al hoop ik voor je van wel.


V10 gaat niet zomaar stuk. 

Mee eens!

Heb je al eens een nieuwe DSL kabel(evt. gewoon de kabel van de vaste telefoon) geprobeerd?En heb je de reset wel goed gedaan?Zie dit plaatje:

 


Sorry ik zie nu de laatste reacties pas. 

Helaas hebben wij dus inderdaad ook geen internet met het nieuwe modem. 

Toevallig vanmorgen een nieuwe telefoon stekker en een nieuwe kabel gehaald. Alle kabels eruit gehad, reset geprobeerd, verbinding via KPN thuis geprobeerd te herstellen maar helaas. 

Power en wifi lampje branden groen, internet knippert. 

Als ik een site wil testen krijg ik een melding dat er een probleem met DSN is.

Is er nog iets wat ik kan proberen?😅


Monteur laten komen, want dan ligt het probleem buiten. Lampjes bij L1 en L2 doen niks?

Oh je hebt nu een Box12. Als Internet blijft knipperen komt er dus geen signaal binnen. Dus, monteur. 


Balen dat het met het nieuwe modem óók niet goed gaat @Riejaa, dan is er toch iets anders aan de hand 😑

Ik zie dat er inmiddels een afspraak met een monteur is gemaakt voor komende zaterdag, laat je weten hoe dat is gegaan? En hebben jullie nog genoeg data op jullie mobiele nummers om de tijd tot de monteursafspraak te overbruggen?


Ja hopelijk is het zaterdag opgelost. 

Qua data weet ik even niet zo. Mijn man heeft unlimited en dat kunnen we ook delen, de kinderen zitten nu op onze hotspot. Is het zo dat die extra data verdeeld wordt over verschillende dagen? Want van de week kregen we een melding dat de data op was. 


Ja hopelijk is het zaterdag opgelost. 

Qua data weet ik even niet zo. Mijn man heeft unlimited en dat kunnen we ook delen, de kinderen zitten nu op onze hotspot. Is het zo dat die extra data verdeeld wordt over verschillende dagen? Want van de week kregen we een melding dat de data op was. 

Dan vraag je aan aanvulling aan KPN via 0800 0402.

 


Je krijgt een databundel met een bepaalde hoeveelheid data, en als die op is, ga je weer je normale bundel gebruiken. Ik heb nu een nieuwe bundel toegevoegd aan jouw nummer @Riejaa 🙂


Hoe is het gisteren gegaan @Riejaa?

Ik zie in de monteursbon staan dat het modem niet aan was gesloten toen de monteur bij je langs kwam, en dat hij het daarna wel gewoon weer is gaan doen. Dat zou in moeten houden dat je nu weer een werkende verbinding hebt, klopt dat ook echt?