Skip to main content

Ik heb mijn ethernet kabel (kabeltje vanuit de muur) per ongeluk uit de modem getrokken, daarna wel terug er in. Sindsdien doet internet het niet meer (knipperend internet lichtje). Mijn mac en telefoon hebben wel verbinding met de modem maar geen internet.

Heb de router gereset en het wachtwoord en de modemnaam aangepast. Maar internet doet het nog steeds niet. 

ook vreemd:

Toen ik inlogde op de mijnkpn app kreeg ik voor dat ik het wachtwoord veranderde vreemde apparaten te zien zoals een iphone en een megawelllimited?? Heb geen iphone en geen megawelllimited, wat dat moge zijn. Deze stonden voorheen niet in de lijst. Heb wel 8 maanden geleden internet aan een buurman uitgeleend maar sindsdien het wachtwoord veranderd. Hoe kan het dat ik die apparaten in de lijst zie? Ik kan blijkbaar niet inloggen op de modem om apparaatbeheer te doen, denk dat je daarvoor verbonden moet zijn met internet?

 

Wat voor modem heb je en welk soort verbinding? Heb je het kabeltje in de juiste ingang teruggestopt? 


Hussel Internet 100 Mbit/s 

kpnbox 12

 

en ja in de 'DSL' ngang, niet in de gele portjes.

overigens is de megawellimited denk ik mijn playstation.


Haal het modem eens een tijdje van de stroom en start alles eens opnieuw op.


Hoi @Zaagmans, balen zeg, dat je na het kabelincident geen internet meer hebt. Zit heb kabeltje in de juiste poort zoals SledgehammerNL aangeeft? DSL poort voor koper. De WAN poort voor glasvezel.

Anders is het het snelste om even met 0800-0402 te bellen. Mijn collega kan meteen met je meekijken en denken voor een oplossing. 

Wil je liever via deze weg geholpen worden, dan kan dat natuurlijk ook, wij hebben alleen geen direct contact. Zou je dan jouw profiel van gegevens willen voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Hoi @Zaagmans, balen zeg, dat je na het kabelincident geen internet meer hebt. Zit heb kabeltje in de juiste poort zoals SledgehammerNL aangeeft? DSL poort voor koper. De WAN poort voor glasvezel.

Anders is het het snelste om even met 0800-0402 te bellen. Mijn collega kan meteen met je meekijken en denken voor een oplossing. 

Wil je liever via deze weg geholpen worden, dan kan dat natuurlijk ook, wij hebben alleen geen direct contact. Zou je dan jouw profiel van gegevens willen voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

heb mijn profielgegevens ingevuld. 


Bedankt! Ik ben nog even benieuwd welke lampjes er wel of niet op je Box 12 branden. Het werkt nu nog steeds niet? 


Hoi Marcia, nog steeds niet vanochtend. Ik ga een nieuw ethernetkabeltje halen om te zien of het daar aan ligt. De lampjes die constant branden zijn wifi, power en het knipperende licht is internet. Tv kabeltje zit er niet in.


Die lampjes doen inderdaad vermoeden dat het signaal niet aankomt op het modem, of dat het modem niet weet wat het er mee moet doen. Ik ben ook benieuwd hoe het met het nieuwe kabeltje gaat, het kan zijn dat het daarmee beter wordt.


Die lampjes doen inderdaad vermoeden dat het signaal niet aankomt op het modem, of dat het modem niet weet wat het er mee moet doen. Ik ben ook benieuwd hoe het met het nieuwe kabeltje gaat, het kan zijn dat het daarmee beter wordt.

Nieuw kabeltje haalt niks uit helaas. Lichtje blijft knipperen.


Jammer dat het met het nieuwe kabeltje nog geen verbetering geeft. Zou je, voor de zekerheid, een foto kunnen plaatsen van waar welke kabel in zit? Ik ben ook benieuwd waar het andere einde van het kabeltje precies zit. Dat maakt het meekijken wat makkelijker :slight_smile:


Jammer dat het met het nieuwe kabeltje nog geen verbetering geeft. Zou je, voor de zekerheid, een foto kunnen plaatsen van waar welke kabel in zit? Ik ben ook benieuwd waar het andere einde van het kabeltje precies zit. Dat maakt het meekijken wat makkelijker :slight_smile:

Ok ik denk dat ik weet waar het aan lag. kabeltje vanuit de modem zat in het verkeerde poortje van het muurportje. Ik heb de modem gereset en internet doet het weer maar heel even: krijg telkens weer de boodschap kan internetverbinding niet verifieren en dan verlies ik weer internet. Snap er niks van, gebruik gewoon het wachtwoord achterop de modem.


Wel brandt het lichtje internet weer constant groen. 


Dat lampje klinkt als een vooruitgang, dat is goed om te lezen. Als ik nu contact zoek met het modem krijg ik ook contact, het modem is nu online dus :slight_smile: Waar krijg je de melding dat de verbinding niet geverifieerd kan worden en welk wachtwoord achterop het modem bedoel je precies? Gaat dat om bijvoorbeeld het Wifi netwerk, of om in te loggen in het modem zelf?


Dat bericht staat bij de wifi verbindingen op mijn mobiel en mijn mac maakt ook geen verbinding met het wachtwoord.  Het wachtwoord dat ik bedoel staat op de achterkant van de router (onder WiFi password) Die zou het bij een harde reset (paperclipje in de resetknop tot het lampje rood wordt) toch gewoon moeten doen?


 


 


Hij geeft dus aan dat het password achterop de router onjuist is... Heb goed gechecked of hij klopt maar niks.


Het wachtwoord wat op het stickertje staat hoort correct te zijn inderdaad. Het is hoofdlettergevoelig en sommige letters kunnen soms op elkaar lijken. Heeft jouw Wifi wachtwoord tekens die op elkaar kijken?

Je kunt ook een computer/laptop met een kabel aansluiten en daarmee inloggen op het modem zelf: 192.168.2.254. In de de menu's van het modem kan je naar de Wifi instellingen gaan en het Wifi wachtwoord controleren, wat je daar ziet staan is het wachtwoord wat meegezonden wordt met het netwerk.


Het wachtwoord wat op het stickertje staat hoort correct te zijn inderdaad. Het is hoofdlettergevoelig en sommige letters kunnen soms op elkaar lijken. Heeft jouw Wifi wachtwoord tekens die op elkaar kijken?

Je kunt ook een computer/laptop met een kabel aansluiten en daarmee inloggen op het modem zelf: 192.168.2.254. In de de menu's van het modem kan je naar de Wifi instellingen gaan en het Wifi wachtwoord controleren, wat je daar ziet staan is het wachtwoord wat meegezonden wordt met het netwerk.

Gedaan, mac maakt verbinding met internet, alles doet het, maar als ik deze link in voer krijg ik 'site is niet bereikbaar'. 


dit zie ik. Ik kan dus om de 1 of andere redenen niet bij de adminsettings.


hm op safari doet de inlogpagina het wel. Maar dan pakt hij het wachtwoord van admin op de router weer niet. 


ah nu wel dus. Had blijkbaar het wachtwoord verandert en die staat er nog in als het adminwachtwoord.


Is het daarbij ook gelukt om het Wifi wachtwoord te achterhalen en de andere apparaten daarmee te verbinden?