Skip to main content

Sinds woensdag hapert mijn internet. Ik had totaal 20 mb up en 110 mb down. Op donderdag zag ik dat beide dsl links herstart waren. Sindsdien ging het hard achteruit, in de avond had ik nog maar 1,5 up en 28 down. Herstarten loste niet op. Er zou een monteur op zaterdagmorgen komen want het lag echt aan mijn thuissituatie. Op vrijdag krijg ik een sms dat er een internet en tv storing is in mijn regio. Een half uur later krijg ik een sms dat de monteurafspraak is afgezegd omdat mijn storing toch onderdeel lijkt te zijn van een grotere storing. Inmiddels is line 1 al uitgevallen en heb ik 400 kb up en 6 mn down. Bellen met storingsnummer heeft geen zin want er is storing aldus het bandje. Zaterdagmiddag valt ook line 2 uit, de 1800 kb is naar 0 gezakt. De storing is pas op maandag 4 april om 18 uur opgelost. Op zaterdag weer gebeld en toen heb ik 100 gb internet gekregen. Maar daar kan ik niet zoveel mee omdat ik deze niet aan mijn router kan koppelen waarmee alle domotica weer kan werken, mijn camera’s weer bereikbaar zijn. Meerdere apparaten aan de hotspot verzorgen een blokkering van het 4g verkeer op de telefoon. Een noodpakket wordt niet meer verstrekt want de storing is op maandag opgelost.

 

Hoe kan KPN nu weten op vrijdag dat de storing op maandag “al” is opgelost?

Waarom kan niemand mij vertellen wat er aan de hand is?

Waarom staat er opeens dat er geen storing meer is terwijl je bij 0800-0402 wel hoort dat een storing is?

Waarom zegt KPN dat het eerst echt op mijn thuis adres mis is en blijkt later dat ik toch onderdeel ben van een grotere storing?

Waarom wordt er niet duidelijker aangegeven wat er aan de hand is?

Wordt er wel doorgewerkt in het weekend om deze grote storing op te lossen of is er sprake van over het weekend heen tillen?

Waarom worden er op vrijdag niet al noodpakketten verstrekt als duidelijk is dat het langer gaat duren? Ophogen van je internettegoed op een mobiel is fijn maar niet handig als je de rest van je huishouden daarmee niet kan ontlasten.

 

Ik wil graag duidelijkheid. Dat er iets aan de hand is is duidelijk maar tussen vrijdag en maandag gewoon niet je klanten op de hoogte houden is niet prettig anders dan sorry voor het ongemak. 

  1. Dit weet KPN ook niet, de datum tijd is een reële schatting dat het opgelost moet zijn, maar kan zo opschuiven.
  2. Dat kan iemand wel, maar die krijg je niet te spreken en zet ook niet in het systeem wat er aan de hand is, dus degene die je wel te spreken krijgt weten het niet.
  3. Leve de automatisering, gaat veel fout in
  4. Omdat er eerst alleen jou melding is, men meet de lijn door en dan lijkt het een lokaal probleem, na jou zullen er meer geklaagd hebben en dan word er opgeschaald.
  5. Zie punt 2.
  6. Licht er geheel aan wat er aan de hand is, er word in het weekend gewerkt, maar als er onderdelen moeten komen en die zijn er maandag pas heeft doorwerken weinig zin.
  7. Noodpakketten zijn schaars, en worden alleen verstrekt als de storing langdurig is, daarbij is een noodpakket een gunst geen verplichting om te verstrekken, je hebt voor nood 100Gb gekregen, en ben je afhankelijk van dat WWW zal je zelf een fall-back moeten inbouwen.
  8. Tja, welkom in het land van de communicatie business, waar communiceren soms lastig is, maar er zit niet 24/7 iemand te monitoren of er updates zijn op jou storing, je krijgt als je geluk heb bericht als het is opgelost.

Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  Dit betekent dat een reactie pas komt als de storing is opgelost. De wachttijd op een moderater is namelijk ca 3 dagen. Je bent inmiddels voorzien van een grote bundel. Meer kan kpn nu niet voor je doen. 


@Joep1965 , is nog de vraag of het is opgelost voordat er een moderator tijd heeft en er aan toe is, de kans is groot dat het opgelost is, maar als er meer mis gaat kan het zo een paar dagen langer duren, wel hele kleine kans overigens.


Ik had niet goed gekeken.

Het is op 5 april voor 18 uur “ opgelost”.

dus nog een dag langer maar weer zien hoe verbinding te maken nu de hotspot naar zijn werk is en er thuis ook gewerkt moet worden. #noodpakkettenschaars

#klantenindekou


Nog 2 uur en dan is het 18 uur. Nog geen enkele idee of de storing die voor mij al sinds donderdag duurt en onderdeel is van een grotere storing, dan is opgelost. Ik heb nu 1 maal 100G gekregen op het mobiele abbonnement, maar daarmee is in huis weinig te doen. zodra we deze hotspot gebruiken valt deze om de 20 minuten weg. en meerdere apparaten erop is al helemaal ondoenlijk. 

@Maja_  ik “haal je er even bij omdat je in dit topic betrokken lijkt te zijn.

Waarom kan er daar wel een noodpakket als in 4G router/dongle geleverd kunnen worden, ik hoef geen digitennen pakket, 4g dongle alleen is al genoeg die ik dan op de router kan aansluiten waardoor mijn huis weer bereikbaar wordt. Ik ben nu al 2 dagen uitgeweken naar kantoor, met alle kosten vandien, ook de andere thuisbewoners moeten nu elders werken omdat er thuis gewoon niet te werken valt met de hotspot. 

als de storing niet over 2 uur is opgelost, hoe kom ik dan alsnog moet spoed aan de 4G dongle die ik dan op mijn router kan aansluiten?


@marceltervoert, heel vervelend die storing. Ik zie deze met verwachte oplostijd vandaag 1800 uur. Ik hoop dan ook dat het opgelost is, want het is zeker geen pretje om zonder internet te zitten. Helaas heb ik inderdaad zo niet direct een idee wat er aan de hand is. Dit kan van alles zijn, van een kabelbreuk tot defecte apparatuur in een centrale of wat dan ook. 

In sommige gevallen wordt er een noodpakket verstuurd. Deze zijn schaars, dus hier zitten criteria aan vast. Deze worden na een aanvraag van een collega beoordeeld.

Bij een storing met een verwachte oplostijd van een paar dagen heeft het vaak geen zin omdat deze met de post komt. Een bundel opwaarderen van 100 GB is dan veel sneller en makkelijker. Ben je daardoor, kun je bellen met 0800-0402 en wordt deze nogmaals opgevoerd. 

Overigens is bestaat het Direct Online Pakket ook niet uit een 4G dongel die je op jouw router kan aansluiten. Het is een mifi router met een simkaart en dus een eigen netwerk. Werkt eigenlijk hetzelfde als een hotspot van jouw mobiel. Nog iets waardoor een bundel opvoeren op het mobiele nummer makkelijker maakt. 

Ik hoop in ieder geval dat de storing straks opgelost is. Ik hoor dan nog graag van je. 


Dag @Bart_Z Bart, dank voor je reactie. 

Ik zal het even aankijken om 18 uur. Daarna zal ik weer bellen. 

Jammer om te lezen dat het direct online pakket niet op de eigen router aangesloten kan worden, dat zou het juist veel makkelijker maken om alles weer te kunnen ontsluiten.


@Bart_Z

@Maja_

inmiddels is de storing niet verholpen en is er “gewoon” weer 12 uur bijgepakt en moet het 6 april om 06:00 opgelost zijn.

ik kan hier gewoon niets mee. Dan moet ik maar weer zien hoe of het morgen is opgelost en het hele huishouden voorbereiden op weer een dag elders moeten zien te werken. 
 

Los van compensatie van het abonnementsgeld maken we veel meer kosten. Dit had gewoon voorkomen kunnen worden door vrijdag al de dongle/4g router te versturen. Dan had ik het gewoon rustig kunnen afwachten, kon iedereen in huis gewoon zijn eigen werk kunnen blijven doen, ook al was het wat trager. Helaas zijn we al 6 dagen aan het heen en weer reizen omdat de hotspot ook zo zijn eigen verplichtingen heeft en we de werkgever ook niet kunnen belasten met hoog oplopend internetgebruik. 


Vol spanning uitgekeken naar 06:00 uur en dan is er geen update en geen internet. De storingspagina geeft aan dat het nu vanavond om 18 uur opgelost zou zijn. Dan krijg ik weer geen 4g dongle want de criteria geven aan dat er een eindtijd bekend is. Maar de criteria houden geen rekening dat het iedere keer maar opgeschoven wordt…….. het is nu dag 7 zonder internet……. Sorry voor het ongemak!!!!


Hallo @marceltervoert , je kunt ook je mobiel als internet hotspot gebruiken.

KPN gooit er een flinke data bundel op en je kunt even vooruit.

 


@JanD

Dank je wel voor de tip. Echter mijn mobiel en die van mijn vrouw, hebben geen KPN abonnement en die van mijn zoon wel, daar hebben we al data op gekregen, maar hij is net zo “mobiel” als zijn “mobiel”, kortom daar kunnen we niet mee thuiswerken zeg maar. 

Zojuist weer gebeld met 0800-0402 en omdat het een generieke storing is kunnen ze het script voor noodpakket niet afroepen. Het is in het ticket aangegeven dat er een andere oplossing moet komen vanwege bovenstaande en dat de datum waarop de storing verholpen zou worden, weer verschoven is. Geen idee of het vanmiddag dus wel opgelost is. De backoffice zou er dan mee aan de slag moeten, die kunnen naar het schijnt wel iets meer doen mbt de noodpakketten. Een e-sim kan helaas niet verstrekt worden omdat deze alleen bij abonnementen gegeven wordt………………….


Lees net in dit topic

 meer over de oorzaak. Ben benieuwd. @Bart_Z  kun jij de backoffice vragen om actie te nemen op het noodpakket? 


Ik begrijp dat je baalt. Een noodpakket had zeker eerder een optie kunnen zijn als er al duidelijk was dat het zo lang ging duren. Hopelijk is het vandaag dan ook echt opgelost.

Ik heb ook gezocht naar meer informatie over wat er precies aan de hand is. Helaas krijg ik dat niet duidelijk. Maar ik vermoed dat het steeds uitgesteld wordt omdat er gewacht wordt op bepaalde onderdelen. 


@Bart_Z

En als het vandaag dan niet opgelost is? Wanneer wordt dan het noodpakket verstuurd? Of is dat ook af te halen bij een KPN winkel? Het was vrijdag al duidelijk dat het een groter probleem was en dat het niet eerder dan dinsdag mogelijk opgelost zou zijn. Het zou KPN sieren als ze me nu een noodpakket sturen met bezorging vandaag of ergens vandaag nog laten afhalen zodat het vandaag nog gaat werken. 


@Bart_Z

Ik hoor net dat de gravers al weer weg zijn en morgen mogelijk de reparatie gaat starten. Ik zie datze het tijdstip weer oprekken naar 06:00 morgenochtend maar er gebeurt echt niets meer straks en vanavond en dan zetten ze het weer door naar morgenmiddag 18 uur. Op naar dag 8!!! Fijn dat achteraf alles toch mogelijk is qua noodpakket maar vooraf niet. Ik wil nu een noodpakket!!!

Tegen beter weten in gebeld met 0800-0402 en nee hoor u krijgt geen noodpakket. En ik kan het niet versturen omdat er een generiek ticket openstaat en morgen hoor ik weer hetzelfde verhaal. En de backoffice die het wel kan is alleen per mail bereikbaar intern!

Als ik dan zelf een dongle wil kopen moet ik er ook een abonnement bij nemen want er kan geen data op een prepaidkaart worden gezet, het moet sim-only zijn. Dus ik moet kosten maken van een extra abonnement om thuis te kunnen werken.

Al 8 dagen hoor ik wat er allemaal NIET kan, behalve data geven. Ik zal vragen aan mijn zoon of hij 24/7 thuis wil blijven zodat we een hotspot hebben van KPN. 

Voor het MKB zijn er wel dongels die verstrekt worden om hun internetverbinding op te houden als dsl eruit ligt, maar gewone consumenten kunnen het gewoon bekijken. 

Alle extra kosten die niet alleen ik maar zeker mijn vrouw en zoon maken omdat ze niet thuis kunnen werken hierdoor lopen alleen maar op. 


Welkom in 2022!

KPN is hier (1447AB8) gewoon gestopt met het aanleggen van glasvezel ongeveer 20 huizen verderop.

Zelfs de gemeente Purmerend (Wethouder) heeft zich ermee bemoeid maar het duurt maar en het duurt maar. Onze buurman heeft al 3 maanden geen KPN meer en heeft al tientallen monteurs over de vloer gehad. Hij is maar overgestapt op starlink


En we gaan weer verder op deze druilerige ochtend:

 

 


Komt echt goed 😊 vanavond, echt


Net de meneer opperhoofd gesproken. Ze zijn nu met de nieuwbouw bezig en de kabel die naar de purmer gaat duurt nog wel een week.

ga maar weer voor de 16e keer kpn bellen


@FoRMaTC

Dank je voor de update. 

@Bart_Z 

met deze informatie voorzie ik nog een lange periode van opschuiven van de datum en tijd dat het is opgelost. Is dat nu wel aanleiding genoeg om een noodpakket af te sturen of mag ik alleen genoegen nemen met de data op het abonnement van mijn zoon? Ik weet zo langzamerheid niet meer wat ik nog moet doen om iets te krijgen waarmee ik onafhankelijk van de telefoon van mijn zoon verder kan in huis? Ik heb inmiddels al 35Gb verbruikt op het account van mijn baas. Die gaat dit niet leuk vinden…………… 


Net kpn gebeld voor noodpakket. Kastje muur en na in de wacht naar netwerk werd ik eruit gegooid. Ga het weer een keer proberen


Het noodpakket of zoals hier staat, Direct Online Pakket is onderweg !!

 

@Bart_Z 

Ik doe de aanname dat het pakket ook voorziet in internet toegang, omdat hieronder de suggestie wordt gewekt dat het om Digitenne gaat………….

Op uw adres kunt u via uw vaste aansluiting geen tv-kijken met Interactieve TV en/of internetten. Sorry hiervoor. We lossen dit zo snel mogelijk op. Zoals we met u hebben afgesproken, krijgt u in de tussentijd gratis Digitenne om tv te kijken. Daarom ontvangt u binnen 2 werkdagen het Direct Online Pakket TV in bruikleen.


@marceltervoert hoe krijg je dat nou weer voor elkaar? Ik hang nog steeds aan de telefoon al 25 minuten met een kpn medewerker die een ticket op mijn naam heeft staan die hij niet kan verwijderen 🤓


Yes! Ook is het de medewerker van de kpn gelukt om een noodpakket op te laten sturen. 
Nu bij de deur wachten 🤗


@FoRMaTC Wat heb jij voor mail gekregen, staat daar ook in Direct Online Pakket TV of iets anders?