Skip to main content

Ik heb geen internet in huis. Volgens de tool op internet ligt dat aan het glasvezelkastje bij mij in huis. Volgens mij ligt het probleem hierboven. Als ik het goed zie is die de aanleverroute van glasvezel naar mijn huis. 
 Bovenstaand kastje is ca. anderhalf week geleden aangereden en sinds gisteren hebben wij geen internet meer. 
 

al De monteur komt morgen bij mij thuis langs, maar als mijn aanname klopt lijkt me beter als ze bovenstaand probleem oplossen. 
 

Dit is achter het woonhuis aan Zuiderkruis 1 in Amersfoort

Een thuisbezoek door de monteur is een van de standaard protocollen waar helaas geen omweg voor is, ook als het duidelijk is dat het probleem zich buiten de deur bevindt. Alleen bij hele grote storingen zal de oplossing via een andere route komen. Nu moet de monteur officieel eerst op locatie onderzoeken en daarna in de wijkcentrale. Natuurlijk kan je de monteur ook dit punt laten zien als dit op loopafstand zit zodat hij dit direct kan melden bij de Monteursingang Infrastructuur zodat zij hier KPN Netwerk voor kunnen laten komen. Via de afdeling ‘Regie op DGS’ zou de monteur ook nog kunnen controleren of er meer klanten buiten dienst zijn zodat het ticket bij KPN Netwerk een hogere prioriteit gegeven kan worden. Als het als zogenoemde DGS opgepakt wordt dan kunnen er ook geen nieuwe storingsmonteurs ingepland worden omdat die dezelfde conclusie gaan trekken als de eerste monteur.

 

Volgens mij betreft dit dezelfde unit als in dit topic besproken wordt, hier leg ik ook iets meer in-depth uit waarom er eerst een monteur KPN-monteur moet komen en er niet direct een aansturing naar KPN Netwerk kan.

 


Krek zoiets heb ik ook eens meegemaakt met koper, kabel kapot getrokken door een graafmachine, de draden staken uit de straat, helpdesk wou me perse het hele protocol laten doorlopen van instellingen en kabeltjes  en nog zo wat, nmi is er zo een grote kans op fouten er bij maken.

Er moet toch ergens een (digitaal) lampje gaan branden als er meerdere storingen gemeld worden voor verbindingen die via deze kast lopen, of nog mooier, dat zou nog automatisch kunnen, de verbinding met het eerste kastje op de glasvezel thuis geeft geen reactie meer, dan is er iets mis, en als er dan veel van zulke gevallen zijn dan is dat duidelijk een storing.

Maar ja, voor nu, moedig de buren aan om de storing ook te melden, voor zo ver ze dat nog niet gedaan hebben.


@KeesYagi 

https://forum.kpn.com/internet%2D9/glasvezelpunt%2Din%2Dwijk%2Dis%2Dstuk%2Dwaarom%2Dmoet%2Der%2Deen%2Dmonteur%2Dnaar%2Dmijn%2Dhuis%2D573950
 

is volgens mij dezelfde. Dus er heeft een andere buurman melding gemaakt. 


Krek zoiets heb ik ook eens meegemaakt met koper, kabel kapot getrokken door een graafmachine, de draden staken uit de straat, helpdesk wou me perse het hele protocol laten doorlopen van instellingen en kabeltjes  en nog zo wat, nmi is er zo een grote kans op fouten er bij maken.

Er moet toch ergens een (digitaal) lampje gaan branden als er meerdere storingen gemeld worden voor verbindingen die via deze kast lopen, of nog mooier, dat zou nog automatisch kunnen, de verbinding met het eerste kastje op de glasvezel thuis geeft geen reactie meer, dan is er iets mis, en als er dan veel van zulke gevallen zijn dan is dat duidelijk een storing.

Maar ja, voor nu, moedig de buren aan om de storing ook te melden, voor zo ver ze dat nog niet gedaan hebben.

Geen zorgen, als er inderdaad meer dan X klanten op hetzelfde moment er uit liggen gebeurt dat ook. 

@NHendriks als deze klant KPNNetwerk zou bellen met het verhaal dat de kast is aangereden en er overal glasvezel draden op straat liggen, zou er dan niet sneller hulp kunnen komen?


 

@NHendriks als deze klant KPNNetwerk zou bellen met het verhaal dat de kast is aangereden en er overal glasvezel draden op straat liggen, zou er dan niet sneller hulp kunnen komen?

Nop, zonder aansturing vanuit de providers zullen ze helaas niets ondernemen.


 

@NHendriks als deze klant KPNNetwerk zou bellen met het verhaal dat de kast is aangereden en er overal glasvezel draden op straat liggen, zou er dan niet sneller hulp kunnen komen?

Nop, zonder aansturing vanuit de providers zullen ze helaas niets ondernemen.

Nee, omdat je een klantenservice/callcenter aan de lijn krijgt. Maar als je als bewoner het nummer belt dat op alle kabels staat (088-0063700) kan dat echt wel werken hoor. Zeker bij deze schade. 


 

@NHendriks als deze klant KPNNetwerk zou bellen met het verhaal dat de kast is aangereden en er overal glasvezel draden op straat liggen, zou er dan niet sneller hulp kunnen komen?

Nop, zonder aansturing vanuit de providers zullen ze helaas niets ondernemen.

Nee, omdat je een klantenservice/callcenter aan de lijn krijgt. Maar als je als bewoner het nummer belt dat op alle kabels staat (088-0063700) kan dat echt wel werken hoor. Zeker bij deze schade. 

Ah, dat nummer was mij niet bekend! Ik wist dat grondwerkers wel eens direct met KPN Netwerk belden als ze bijvoorbeeld een kabel stukgetrokken hadden maar heb mij altijd afgevraagd hoe dat werkte. Goed om te weten, thanks!