Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik ben ten einde raad, omdat ik geen oplossing krijg via de kanalen van de KPN klantenservice. Na nu al vier keer de standaard chatbot en telefoonbot stappen te doorlopen heb ik drie keer contact gehad via de chat met een medewerker en zondagochtend telefonisch met een medewerker. In alle gevallen komt er geen oplossing.

 

Wat is ons probleem?

Wij zijn oud Telfort klant en recent overgegaan naar KPN. We gebruikten al 5+ jaar de Experiabox V8. Afgelopen week heb ik op eigen initiatief een nieuwe modem aangevraagd bij KPN. Zaterdag kreeg ik de KPN Box 12 opgestuurd en heb ik de Experiabox V8 teruggestuurd. Dat ging vlot en eenvoudig via een PostNL servicepunt.

 

Zaterdagavond de KPN Box 12 aangesloten via de WAN-poort. Wij hebben glasvezel. Signaal komt gewoon binnen op glasvezelkastje, de modem start ook op (middelste lampje), de wifi komt ook in de lucht (wifi lampje), maar het internet lampje blijft knipperen. Ik kan inloggen op de modem en zie dan dat het wifi netwerk werkt, maar dat er geen signaal binnen komt vanuit glasvezelkastje naar de modem.

 

Wat heb ik al geprobeerd?

  • Ik heb de klantenservice gebeld en via chat contact gehad (zondag). De verbindingen zijn vanaf afstand doorgemeten en werken tot in het glasvezelkastje.
  • De UTP-kabel tussen het glasvezelkastje en de modem zijn twee keer vervangen door cat. 5 kabels.
  • De modem heb ik twee keer gereset naar fabrieksinstellingen
  • De stekkers van de modem en het glasvezelkastje heb ik meer dan vijf keer voor minimaal 30 minuten van de stroom gehaald.

Zondag is mij aan de telefoon toegezegd dat een monteur mij ging bellen binnen 2 dagen. Ik heb nog geen telefoontje gehad tot op heden. Sindsdien zitten wij zonder internet en tv.

Als ik nu weer contact opneem via 0800-0402, krijg ik alleen een telefoonbot aan de lijn die aangeeft dat de modem vanaf afstand gereset wordt en ik 10 minuten moet wachten. Daarna gebeurt er niets en wordt de verbinding verbroken.

Als ik nu weer contact opneem via de chatbot, krijg ik een medewerker die het probleem aanhoort, maar aangeeft dat ik telefonisch contact moet opnemen. Dan geef ik bovenstaande (doodlopende weg) aan en geeft ze aan dat het “vervelend is om te horen”. Als ik vraag of een monteur mij kan bellen, omdat dat is toegezegd, geeft medewerker via de chat aan dat ze daar niet over gaat en dat ik telefonisch contact op moet nemen. Een fijne dag nog.

 

Afgelopen 3 dagen hebben wij onze mobiele bundels van 3 simkaarten (geen KPN) opgebruikt. Nu maken we gebruik van de wifi van onze buren met een zwak signaal. Ik ben één stap verwijderd van het aanvragen van internet bij een andere provider. Graag snel een reactie om dit op te lossen.

 

Met vriendelijke groet,

Mark van der Meer

 

 

 

Als je naar 0800 0402 belt, zeg dan dat je een medewerker wilt spreken. Of zeg niks.

Die KPN Box werkt bij u waarschijnlijk niet. U krijgt op uw aansluiting nog steeds gewoon Telfort signaal binnen denk ik.


Die KPN Box werkt bij u waarschijnlijk niet. U krijgt op uw aansluiting nog steeds gewoon Telfort signaal binnen denk ik.

Dit vermoeden heb ik ook. Als de aansluiting nog niet technisch gemigreerd is dan gaat een Box12 nooit kunnen werken, hierop ontbreken de instellingen om hiermee om te gaan.

 

Deze zou omgeruild moeten worden voor een Experiabox V10. Deze kan hier wel op werken.


Ik heb opnieuw contact gehad met de medewerker van KPN via de telefoon. Inderdaad door tegen de telefoonbot te zeggen dat ik een medewerker wilde spreken. Daarna ben ik snel geholpen. We hebben samen alles doorgenomen.

 

Wat was uiteindelijk het probleem? 

Ik heb drie verschillende cat. 5 kabels geprobeerd de afgelopen dagen tussen de modem en het glasvezelkastje (WAN-poort), waaronder degene die ik altijd met succes gebruikte voor de Experiabox V8. Deze kabels blijken vier draden te hebben zie ik nu. Deze geven het signaal niet goed door van hetglasvezelkastje naar de KPN Box 12. Nu heb ik een cat. 6 UTP-kabel gebruikt met 8 draden. Probleem was direct opgelost binnen 30 seconden.

 

Groet, Mark


Reageer