Skip to main content

Vandaag is mijn nieuwe glasvezel abo ingegaan (van 100 Mbit naar 200 Mbit), echter heb ik vanaf 08:30 geen internet meer. Het nieuwe modem heb ik gewoon aangesloten. Van het glasvezelkastje en de modem heb ik al een aantal keer de stroom afgehaald, even gewacht en daarna weer aangesloten. Hielp echter niet. Dus heb ik de helpdesk gebeld en een monteur zou morgenochtend tussen 08:00 & 10:00 langskomen.

Nu was de monteur toevallig in de buurt, dus stond hij vandaag om 16:30 aan de deur. Hij heeft het glasvezelkastje vervangen en toen had ik weer internet (met de nieuwe snelheid). Hij zou de afspraak die voor morgenochtend staat afmelden. Echter nadat hij een uur weg was, viel het internet weer weg. Dus ik weer alles gereset, maar dat helpt niet.

Ik zou graag willen dat hij morgenochtend toch langskomt om nogmaals te kijken. Dit heb ik ook bij de helpdesk aangegeven, maar die konden mij niet helpen. Kan ik zo iemand van KPN bereiken?

Wat rot dit, @Thomas_Kup! Ik kan ook niets voor je betekenen helaas. Het ticket wat gemaakt is voor je, staat nog open. Ik kan daar alleen geen toevoeging op maken. Deze wordt nog wel verder in behandeling genomen, maar ik kan er dus verder geen notities bij maken 😞. Je zult het nog even af moeten wachten. Mijn excuses voor het ongemak!


En als het ticket is gesloten, kan het dan weer worden heropend? Want ik heb een beetje het gevoel dat de monteur morgenochtend het tickets sluit (omdat hij al is langsgeweest), maar mijn probleem is nog niet opgelost. Het zou fijn zijn als de monteur morgen nog langs zou kunnen komen. Wel vreemd dat je geen notities kan toevoegen. Elk ticket systeem waar ik mee heb gewerkt kan dat wel. Misschien iets wat voor verbetering vatbaar is.


Normaliter kunnen we wel opmerkingen toevoegen aan tickets maar op dit moment lijkt dat helaas niet te lukken. Ik ga er vanuit dat de monteur het ticket niet sluit zonder met jou te checken of het probleem daadwerkelijk opgelost is. 


Gisteren heeft hij het glasvezelkastje vervangen, ik heb toen geconstateerd dat de verbinding werkte. De monteur gaf aan dat hij het ticket zou sluiten (omdat er weer verbinding was). Echter viel de verbinding na een uur weer weg. En ik heb geen mogelijkheden om hem nu binnen de afspraak langs te laten komen, dus ik denk dat hij nog in de veronderstelling is dat de verbinding werkt. Wat dus niet het geval is. Het zou fijn zijn als jullie de monteur hiervan op de hoogte kunnen stellen. Zo kan hij alsnog langskomen.


Ik heb toch nog even contact opgenomen met de planning en zij zien dat de monteur de bon terug had gezet naar de planning en  die een nieuwe monteursafspraak hebben ingepland voor morgen staan tussen 12:00 en 14:00.
Komt dit jou ook uit?

edit: Mijn collega meette de lijn net nog even uit en er zit wel licht op het glasvezelkastje, zou je voor de zekerheid je experiabox ook nog eens kunnen herstarten?


Ik heb de experiabox herstart, maar dat helpt helaas niet. Het internet lampje blijft knipperen. Ik heb het glasvezelkastje ook nog gereset, maar ook dat werkt niet. Wel vreemd dat ik gisteren toch een uurtje verbinding had. Wellicht dat er iets in de wijkkast moet worden gereset.

Morgen tussen 12:00 en 14:00 komt mij prima uit. Ik zie de monteur rond die tijd wel verschijnen. Alvast bedankt voor de hulp.


Hi @Thomas_Kup, als ik de monteursbon bekijk, lijkt het er op dat alles inmiddels weer in orde is, klopt dat ook daadwerkelijk? :slight_smile:


Hoi Maja,

Ja klopt. Alles werkt weer :relaxed: .

Bedankt voor de hulp.

Gr, Thomas