Skip to main content

Mijn huidige abonnement heb ik opgezegd en ik heb een nieuwe aangevraagd. Mijn huidige verloopt op 30 april (vandaag dus) en mijn nieuwe start 1 mei. Blijkbaar is mijn huidige abonnement vandaag al afgesloten en zit ik zonder internet. Morgen gaat mijn nieuwe abonnement in. Ik heb wel nog voor vandaag betaald terwijl ik niks kan gebruiken.

 

krijg ik deze kosten terug gestort? 
Ik vind het erg vervelend dat ik geen gebruik kan maken van het internet vandaag.

Nvt


Hallo @AdBoer als je van de overstapservice gebruik maakt, mag niet gebeuren wat jij schrijft.

De oude provider sluit pas af, nadat ze een seintje van de nieuwe prover hebben gehad dat de lijn is opgeleverd.

Dat lijkt bij jou niet goed te gaan of je hebt geen gebruik gemaakt van de overstapservice.

Wel van de overstapservice gebruik gemaakt, even bij de providers aan de bel trekken.

Succes.


Ik ben van kpn naar kpn gegaan 😉


@AdBoer

Wat heb je precies opgezegd? Vast of mobiel abonnement. Als het om een abonnements wijziging gaat zou er in principe niets opgezegd hoeven worden nl. Kan je iets meer vertellen?

Eventueel herstarten vd boel kan eventueel helpen.


Ik heb m’n oude abonnement tv/internet opgezegd en een nieuw abonnement gestart. Mijn huidige abbo (zoals boven beschreven) loopt vandaag af en mijn nieuwe start op 1 mei. Mijn huidige is vandaag in de ochtend afgesloten 🤷🏼‍♀️ geen idee waarom. Nu kan ik geen gebruik maken van internet omdat mijn nieuwe abbo morgen pas start.


Opzeggen? Je kunt toch gewoon een abonnement veranderen? Waarom was opzeggen nodig?


Omdat je met een wijziging niet 30 euro goedkoper uit bent 😉


Omdat je met een wijziging niet 30 euro goedkoper uit bent 😉

Met een opzegging toch ook niet? Korting en cadeautjes is alleen als je meer dan zes maanden geen klant bent geweest.

Of er is je een merkwaardig aanbod gedaan. Korting ok., maar de noodzaak tot opzeggen is heel ongebruikelijk. Je ziet ook dat dit nu tot problemen leidt. De KPN backend kent opzegservice waarbij de lijn vrijkomt zodra de andere partij er signaal op zet. Opzeggen en op hetzelfde moment KPN klant blijven kan de productiestraat niet aan.

Hopelijk morgen dan wel weer signaal.

 


Ja zeker wel! Aangezien er voor huidige klanten geen kortingen zijn kan je dus je oude abbo opzeggen en een nieuwe starten met korting. Enfin, daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat mij abbo vandaag ophoudt en ze sluiten het abbo in de ochtend terwijl er in een dag 12 uur zit. Ik betaal voor een hele dag terwijl ik er geen gebruik van kan maken. 


Mijn huidige abonnement heb ik opgezegd en ik heb een nieuwe aangevraagd. Mijn huidige verloopt op 30 april (vandaag dus) en mijn nieuwe start 1 mei. Blijkbaar is mijn huidige abonnement vandaag al afgesloten en zit ik zonder internet. Morgen gaat mijn nieuwe abonnement in. Ik heb wel nog voor vandaag betaald terwijl ik niks kan gebruiken.

 

krijg ik deze kosten terug gestort? 
Ik vind het erg vervelend dat ik geen gebruik kan maken van het internet vandaag.

Hallo @AdBoer ,

Als je opzegt per 30 april 2023, dan wordt jouw abonnement inderdaad ook op 30 april 2023 afgesloten. En dan betaal je niet voor 30 april 2023. 

Je had het oude abonnement dus beter per 1 mei 2023 kunnen opzeggen. 


Als wat Noordzee klopt en jij idd hebt opgezegd dan zou in theorie idd vannacht om 0:00 het abonnement opgezegd mogen worden bij wijze van spreken, want dan is het 30 april..


Ja zeker wel! Aangezien er voor huidige klanten geen kortingen zijn kan je dus je oude abbo opzeggen en een nieuwe starten met korting.

 

Zoals vermeld bij alle diensten op de website van KPN vrijwel helemaal onder aan de pagina:
Op de kortingsactie zijn actievoorwaarden van toepassing.

Volgens mij controleert de website en het ordersysteem niet of je reeds klant bent en/of de afgelopen 6-maanden klant bent geweest, dit wordt pas gecontroleerd bij de opmaak van de eerste factuur. Dus het kan zijn dat op je 1e factuur zichtbaar gaat worden dat je geen korting(en) krijgt. (weet niet 100% zeker of dit nog steeds het geval is, maar lijkt mij wel).

Als je de klantenservice belt dan kan je geen korting krijgen inderdaad, als je afdeling opzeggingen belt kan dit wel. De klantenservice heeft in principe nog nooit (dit geldt trouwens voor vrijwel alle providers) een mogelijkheid gehad om abonnementen te verlengen met interessante kortingen. De procedure zoals je deze nu doorlopen hebt betekent inderdaad dat je geen diensten hebt op de dag waarop de beëindiging van de diensten wordt uitgevoerd.

De (mogelijk) teveel betaalde kosten krijg je weer teruggestort op je rekening (meestal krijg je binnen 4-6 weken een eindfactuur.

 

 


Volgens mij controleert de website en het ordersysteem niet of je reeds klant bent en/of de afgelopen 6-maanden klant bent geweest, dit wordt pas gecontroleerd bij de opmaak van de eerste factuur. Dus het kan zijn dat op je 1e factuur zichtbaar gaat worden dat je geen korting(en) krijgt. (weet niet 100% zeker of dit nog steeds het geval is, maar lijkt mij wel).


Ik heb dit al een keer eerder gedaan 😉 Je sluit dan weer een contract af van een jaar en je zit er een jaar aan vast. Voor kpn betekent het dat ze geen klant verliezen.