Skip to main content
Beantwoord

Geen internet na verhuizing, verbinding op het nieuwe adres is slecht

• May 13, 2025
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Verkeerd advies, geen internet én toch moeten betalen

Ruim voor onze verhuizing naar het buitengebied heb ik KPN gebeld om goed advies te krijgen over de juiste internetverbinding op ons nieuwe adres. Ik wilde graag klant blijven, omdat ik tot dan toe tevreden was. De medewerker aan de telefoon verzekerde mij dat we gewoon KPN-internet konden ontvangen, met dezelfde snelheid als voorheen. Op basis van dat advies heb ik het abonnement afgesloten.

Op de dag van aansluiting bleek dit helemaal niet te kloppen. Na contact met KPN werd duidelijk dat ons nieuwe adres een glasvezelnetwerk heeft waar KPN niet over levert. Een telefoonkabel zou er eventueel liggen, maar zoals de medewerker zelf zei: “een postduif is sneller”. Dat werd dus niks. We werden vervolgens doorgestuurd naar Solcon.

Inmiddels zijn we drie weken verder, hebben we nog steeds geen werkend internet én betalen we KPN anderhalve maand voor het niet leveren van een dienst die zij zelf verkeerd hebben geadviseerd. Een tegemoetkoming op de opzegtermijn bleek niet mogelijk, ondanks dat de fout volledig bij KPN ligt.

Heel jammer dat een jarenlang goed gevoel bij KPN op deze manier omslaat. Ik hoop dat dit bericht aanleiding is om hier zorgvuldiger mee om te gaan en klanten serieus te nemen als er fouten worden gemaakt.

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Roosw90 , bedankt voorjouw bericht en welkom hier al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Heel zuur om te lezen hoe dit allemaal is verlopen en je frustratie kan ik me echt heel goed voorstellen; je hebt je goed voorbereid, contact opgenomen zodat je de juiste keuze kon maken en dan blijkt dit achteraf niet te kloppen. Naast het praktische probleem dat je geen werkend internet hebt snap ik ook je teleurstelling in KPN. Als klant hoor je (vanzelfsprekend) te kunnen vertrouwen op het advies dat je wordt gegeven, zeker bij een belangrijke gebeurtenis zoals een verhuizing. Ook al had dit natuurlijk nooit zo mogen gaan, ik waardeer het wel dat je dit hier met ons deelt. Via de Community kan ik je niet direct verder helpen met deze specifieke situatie maar ik kan je nog wel adviseren om hier een klacht over in te dienen en daarvoor kun je dit formulier gebruiken. Geef daarin aan dat deze situatie voorkomt uit een verkeerd gegeven advies en ik hoop oprecht dat dat nog iets oplevert🙏🏻

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 13, 2025

Beste ​@Roosw90 heb je bij KPN geïnformeerd of je in aanmerking komt voor internet buitengebied, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied

• May 13, 2025

Ik zie de naam solcon, een goede vriend van mij is onlangs verhuisd naar een woning in een buitengebied met een solcon glasvezel.
Daar voor betaalden ze een forse afkoopsom, > 1000 euro ( de vorige bewoners hadden de glasvezel wel gebruikt maar dan met huur ).
En als ik het adres invoer bij internetten.nl dan zie ik heel veel pakketten, ook KPN.

Meer weet ik er niet van, ik ben maar een (oplettende) meelezer.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 27, 2025

Goedemorgen ​@Roosw90 , bedankt voorjouw bericht en welkom hier al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Heel zuur om te lezen hoe dit allemaal is verlopen en je frustratie kan ik me echt heel goed voorstellen; je hebt je goed voorbereid, contact opgenomen zodat je de juiste keuze kon maken en dan blijkt dit achteraf niet te kloppen. Naast het praktische probleem dat je geen werkend internet hebt snap ik ook je teleurstelling in KPN. Als klant hoor je (vanzelfsprekend) te kunnen vertrouwen op het advies dat je wordt gegeven, zeker bij een belangrijke gebeurtenis zoals een verhuizing. Ook al had dit natuurlijk nooit zo mogen gaan, ik waardeer het wel dat je dit hier met ons deelt. Via de Community kan ik je niet direct verder helpen met deze specifieke situatie maar ik kan je nog wel adviseren om hier een klacht over in te dienen en daarvoor kun je dit formulier gebruiken. Geef daarin aan dat deze situatie voorkomt uit een verkeerd gegeven advies en ik hoop oprecht dat dat nog iets oplevert🙏🏻