Skip to main content

Ik woon sinds 2 maanden in een nieuwe woning. Mijn onderburen hebben mij verteld dat zij geen internet verbinding konden krijgen, uit de standaard DSL poort. Een glasvezel verbinding is er, maar daar word pas over ± 4 maanden internet door geleverd. Wij hebben dus geen internet.

Nu ben ik nieuwsgierig naar het noodpakket wat ik her en der voorbij zie komen. Mij werd eerder verteld dat er wekelijks gebeld moet worden om dit pakket draaiende te houden. Aangezien glasvezel pas over ongeveer 4 maanden word aangesloten, lijkt me dit niet erg handig.

Wat kan ik het beste doen?

@Max Voermans U kunt de status van uw glasvezelaansluiting zelf opvragen via https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Wat is de actuele beschikbaarheid op uw adres als u de gegevens invoert voor uw woning  via deze website https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8 ?


Hallo @Max Voermans 

 

Dat het bij de onderburen niet werkt hoeft toch niets te betekenen dat het bij jou niet werkt.

Kan je wel internet via DSL bestellen op de KPN website?

Als het dan bij jou ook niet werkt kan je een gratis installatiemonteur bestellen om die aansluiting alsnog in orde te maken.


Kijk hier wat er op uw adres mogelijk is:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8


Wat is de actuele beschikbaarheid op uw adres als u de gegevens invoert voor uw woning

Dankjewel voor je snelle reactie Hans! De bovenste link verteld mij “december-januari” ± 4 maanden dus. 

De 2e site geeft dit als info:
 

 


Hallo @Max Voermans 

 

Dat het bij de onderburen niet werkt hoeft toch niets te betekenen dat het bij jou niet werkt.

Dat klopt, echter ben ik vergeten te zeggen dat mijn onderburen en ik technisch gezien op het zelfde adres wonen. Zij hebben als enige een DLS en Glasvezel aansluiting


Wel vreemd dat er wel een DSL aansluiting aanwezig is en die volgens de fourstack website niet meer in gebruik is en glasvezel volgens dezelfde website al zou moeten werken maar dat je daar nog maanden op moet wachten.

Als je probeert te bestellen via de KPN website wat voor aanbod krijg je dan te zien als je jouw postcode en huisnummer invult?


Ik kan dan een glasvezel pakket bestellen


Bent u bestaande klant van KPN vanuit uw vorige adres? 


Bent u bestaande klant van KPN vanuit uw vorige adres? 

Nee, hiervoor woonde ik op kamers.


KPN is lekker vaag dus over hoe je NU internet kan krijgen.

Die datum is ook alleen een verwachting, het zou ook nog veel langer kunnen duren, is er ook geen kabel aansluiting in die woning of hebben je onderburen die nu in gebruik?

Zo ja, misschien kan je daar zo lang gebruik van maken of doe je dat nu al?


Is er ook geen kabel aansluiting in die woning of hebben je onderburen die nu in gebruik?

Zo ja, misschien kan je daar zo lang gebruik van maken of doe je dat nu al?

Ik deel dit adres dus met mijn onderburen. We wonen beide op hetzelfde adres. Zij hebben evenmin internet als ik helaas


U kunt het beste even bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 en vragen naar uw mogelijkheden op dit moment.


Wat zegt internetten.nl ?


Tip van @HansaanZet lijkt mij ook het beste, bel dan wel zo vroeg mogelijk dan zijn de wachttijden meestal nog kort.

Op de bestelpagina staat trouwens dit nummer, geen idee of je dan sneller aan de beurt bent of dat het een andere afdeling is:

Hulp nodig? Bel KPN:

088-7650017 (ma - zo 08:00 - 20:00u)


U kunt het beste even bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 en vragen naar uw mogelijkheden op dit moment.

Vanmorgen al gedaan. Met KPN en KPN Netwerk gebeld. Tl;Dr: “alles zou het moeten doen, als niet, contacteer de vorige provider van de buurt (t-mobile).

Het is dus een oneindig verwijs spelletje. Het werkelijke probleem oplossen hoeft van mij niet echt meer. Ik zou graag het noodpakket willen hebben, zonder er elke week voor hoeven te bellen. 


Ligt er wel een coax verbinding, dan zou ik een jaartje een abo bij ziggo overwegen.


Ligt er wel een coax verbinding, dan zou ik een jaartje een abo bij ziggo overwegen.

Jawel, maar is dit niet hetzelfde als een DSL verbinding?


Ik woon sinds 2 maanden in een nieuwe woning. Mijn onderburen hebben mij verteld dat zij geen internet verbinding konden krijgen...

Wat heeft u met uw onderburen te maken? Niets toch?

Of is het een opgesplitste woning?


Ik woon sinds 2 maanden in een nieuwe woning. Mijn onderburen hebben mij verteld dat zij geen internet verbinding konden krijgen...

Wat heeft u met uw onderburen te maken? Niets toch?

Of is het een opgesplitste woning?

“Ik deel dit adres dus met mijn onderburen. We wonen beide op hetzelfde adres. Zij hebben evenmin internet als ik helaas” 


“Ik deel dit adres dus met mijn onderburen. We wonen beide op hetzelfde adres. Zij hebben evenmin internet als ik helaas” 

Er is voor uw woning dus nog nooit een aansluiting gemaakt op het kopernetwerk. Begrijp ik dat goed?

Dan mag u van geluk spreken dat ze glasvezel aan gaan leggen. Want dan kunt u gratis een aansluiting krijgen.

Heeft u een eigen huisnummer? Dat u dus niet deelt met uw buren?


 

Heeft u een eigen huisnummer? Dat u dus niet deelt met uw buren?

Ik denk niet dat ik het nog duidelijker kan maken dat ik dus niet een eigen huisnummer heb.


Ik vraag me af of u voor dat noodpakket in aanmerking komt. Dat noodpakket word volgens mij alleen gegeven als een bestaande klant geen internet heeft door een storing. U bent geen bestaande klant. En u kunt het nu nog niet worden ook.


Via de coaxkabel kunt u een compleet abonnement voor internet en tv/vast bellen afsluiten bij ziggo. Is dus iets anders dan via dsl/koperverbinding/glasvezel. Na een jaartje zal die glasvezel toch wel aangesloten zijn en kunt u alsnog naar KPN verkassen.😉


Heeft u een eigen huisnummer? Dat u dus niet deelt met uw buren?

Ik denk niet dat ik het nog duidelijker kan maken dat ik dus niet een eigen huisnummer heb.

Dan krijgt u dus zomaar niet een eigen glasvezel aansluiting. U bent dan dus afhankelijk van uw onderburen. Die moeten u dan internet geven. Kan goed gaan ... maar kan ook fout gaan.

Er zijn wel mogelijkheden om een 2de aansluiting te krijgen in dezelfde woning volgens mij. Maar ik weet niet hoe dat geregeld moet worden.


Wat zegt https://www.internetten.nl/, dat is de link die @DLD eerder al gaf, daar kan je ook zien of er kabelinternet beschikbaar is op dat adres.