Skip to main content

Ik woon sinds 2 maanden in een nieuwe woning. Mijn onderburen hebben mij verteld dat zij geen internet verbinding konden krijgen, uit de standaard DSL poort. Een glasvezel verbinding is er, maar daar word pas over ± 4 maanden internet door geleverd. Wij hebben dus geen internet.

Nu ben ik nieuwsgierig naar het noodpakket wat ik her en der voorbij zie komen. Mij werd eerder verteld dat er wekelijks gebeld moet worden om dit pakket draaiende te houden. Aangezien glasvezel pas over ongeveer 4 maanden word aangesloten, lijkt me dit niet erg handig.

Wat kan ik het beste doen?

 

Heeft u een eigen huisnummer? Dat u dus niet deelt met uw buren?

Ik denk niet dat ik het nog duidelijker kan maken dat ik dus niet een eigen huisnummer heb.

Hallo @Max Voermans als voorbeeld: dus jouw onderburen en jij wonen allebei op Dorpsstraat 1 ? En als de postbode komt en de benedenburen halen als eerste de post uit de bus, leggen ze jouw post op de trap? Lekkere privacy, maar dat terzijde.

Misschien dan @Ward_ hier een praktische oplossing voor weet? Ik heb hem even ingeseind.

 


Wat zegt https://www.internetten.nl/, dat is de link die @DLD eerder al gaf, daar kan je ook zien of er kabelinternet beschikbaar is op dat adres.

 


Geen kabel blijkbaar.

Als KPN het niet snel wil oplossen zou ik bij T-Mobile een aanvraag doen, bij de vorige bewoners was dat blijkbaar geen probleem?

Online was (i.i.g. vroeger) ook niet echt betrouwbaar qua verbinding/TV dus die zou ik persoonlijk niet nemen.


Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik zou vorige week zaterdag al internet krijgen, toen ik het aanvroeg. Die vrijdag ervoor zouden ze vanuit KPN netwerk glasvezel leggen bij ons appartementencomplex, belden ze na veel gedoe en geregel om aanwezig te zijn omdat het persé van hen moest af. Vervolgens krijg ik een mailtje dat mijn ingangsdatum is gewijzigd naar December. Zolang ga ik niet zonder internet zitten hoor! 


@Max Voermans Dit lijkt ingewikkeld. Als er wel een DSL aansluiting in huis zit maar deze is volgens de website niet te bestellen, dan kan dat evt komen doordat deze opgeheven wordt op in 2023. Dan is het nu al onmogelijk een nieuw abonnement via DSL te krijgen. Maar.... Dat mag alleen kunnen als de glasvezel aansluiting al klaar is.

Ik vind het heel vreemd dat deze er wel zit maar dat er nog geen abonnement mogelijk is?

Twee opties om hier uit te komen.

1) je provider dient een uitzonderingsverzoek in om de koperaansluiting weer open te zetten omdat er op glasvezel nog niet geleverd kan worden.

2) iemand zoekt uit waarom de glasvezel nog niet kan worden gebruikt en lost dat op zodat internet alsnog mogelijk wordt.

Die iemand uit optie 2 kan ik zijn maar ik heb het bewuste adres niet en kan dat ook niet zien. 


Dankjewel voor het meedenken @Ward_ ! Zover ik begrijp kan de glasvezel nog niet gebruikt worden, omdat deze nog niet is gelegd. Althans, dat zegt de website. 

Het uitzonderingsverzoek, zou ik deze dan het beste bij KPN of T-Mobile kunnen indienen? 


Dankjewel voor het meedenken @Ward_ ! Zover ik begrijp kan de glasvezel nog niet gebruikt worden, omdat deze nog niet is gelegd. Althans, dat zegt de website. 

Het uitzonderingsverzoek, zou ik deze dan het beste bij KPN of T-Mobile kunnen indienen? 

In je eerste bericht zeg je dat de aansluiting er wel is maar pas over 4 maanden er internet door geleverd kan worden. Dus daarop was mijn reactie gebaseerd. 

Dat uitzonderings verzoek dient T-Mobile in bij KPN WBA of bij KPN Netwerk (afhankelijk van hoe T-Mobile daar levert). Jij kan dat niet als klant.

 

Overigens ga ik er vanuit dat je relatie met de onderburen goed genoeg is aangezien je dus een kabel naar jouw woning zal moeten trekken vanaf de begane grond waar zij wonen. 


Op die fiets. Ja de buren hebben inderdaad al een glasvezel aansluitpunt bij hun staan. 
 


Ik heb het genoteerd. Nu maar meteen weer weghalen om te voorkomen dat anderen er misbruik van kunnen maken.

Op dit huisnummer (en de toevoegingen 1 en 2) is nog glasaansluiting aanwezig volgens het systeem. Als deze er stiekem al wel is dan is de aannemer te snel geweest en klopt het verhaal wel dat er pas over 4 maanden ook iets mee gedaan kan worden. Dan is de boel in de straat en in de PoP nu nog niet klaar.

Helaas is de reden dat er geen DSL geleverd kan worden niet dat wat ik dacht.

Er is namelijk wel gewoon een aansluiting en die is ook beschikbaar. Op huisnummer 40 (zonder die toevoegingen) kan je gewoon aanvragen. Dan kan je DSL gebruiken tot de glasvezel wel te gebruiken is. Voor huisnr 40-1 en 40-2 is wel een glasvezelaansluiting voorbereid maar nooit een DSL aansluiting geweest. Dus die toevoegingen kan je niet gebruiken voor DSL.

Maar als huisnummer 40 je onderburen zijn, dan heb je die dus nodig...


 

Maar als huisnummer 40 je onderburen zijn, dan heb je die dus nodig...

Dankjewel voor je grondige onderzoek! 40 zijn helaas niet mijn onderburen. Mijn onderburen wonen op 40-1, net als ik


mijn huisbaas blijft zeggen: “Je hebt een aansluiting zitten. Daar kan je een modem op aansluiten.” erg ongeïnteresseerd dus. Ik snap zelf ook niet helemaal hoe hij precies verwachtte dat wij dit gingen regelen.


mijn huisbaas blijft zeggen: “Je hebt een aansluiting zitten. Daar kan je een modem op aansluiten.” erg ongeïnteresseerd dus. Ik snap zelf ook niet helemaal hoe hij precies verwachtte dat wij dit gingen regelen.

 

40-1 en 40-2 zijn officiële huisnummers met toevoeging. Ze zijn in 2020 gebouwd zo te zien aan de Basisregistratie Adressen en Gebouwen. Maar KPN heeft er destijds geen koperaansluiting gemaakt toen ze werden gebouwd/gecreëerd. Dus er is gewoon geen DSL aansluiting beschikbaar. Punt uit.

En straks is er dus wel een glasvezelaansluiting beschikbaar maar slechts eentje. Die je dus zal moeten delen met de onderburen als zij die ook willen. Dus de huisbaas maakt er zelf een zooitje van door met 1 huisnummer (40-1) meerdere verdiepingen te willen verhuren. KPN zal maar 1 aansluiting maken per officieel adres.

En bij Ziggo zie ik ook geen mogelijkheden voor huisnummer 40-1.

 

 


@Ward_ Interessant spul… Ik heb het bovenste berichtje van je doorgestuurd naar mijn huisbaas, ben wel benieuwd wat hij hierover te zeggen heeft.


@Ward_ Ik heb mijn huisbaas ermee geconfronteerd en hij zegt het volgende: "omdat jufferstraat een nieuw adres is. Dit was voorheen 2e dorpsstraat 39”


Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik zou vorige week zaterdag al internet krijgen, toen ik het aanvroeg. Die vrijdag ervoor zouden ze vanuit KPN netwerk glasvezel leggen bij ons appartementencomplex, belden ze na veel gedoe en geregel om aanwezig te zijn omdat het persé van hen moest af. Vervolgens krijg ik een mailtje dat mijn ingangsdatum is gewijzigd naar December. Zolang ga ik niet zonder internet zitten hoor! 

Wil je s.vp, een eigen topic daarvoor openen, anders gaan reacties door elkaar lopen, het geen verwarrend is. @Mickey65 


@Ward_ Ik heb mijn huisbaas ermee geconfronteerd en hij zegt het volgende: "omdat jufferstraat een nieuw adres is. Dit was voorheen 2e dorpsstraat 39”

En op dat adres is van alles te bestellen.