Skip to main content

Vanochtend korte stroomonderbreking gehad en krijg nu geen internet meer op mijn KPN Box 12 (in combinatie met kpn glasvezel heeft een jaar probleemloos gewerkt maar nooit stroom onderbroeken). Heb al meerdere keren e.e.a. opnieuw opgestart en de modem gereset naar fabrieksinstelling - helaas geen resultaat. Lampje internet blijft groen knipperen en bij inloggen op de modem geeft deze aan “no connection” bij internet. KPN probleemoplosser geeft ook geen resultaat (maak monteur afspraak - maar afspraak maken lukt niet door een error op de site..) Iemand nog een idee - zit hier met 5 studerende kinderen en 1 4G hotspot nu.. ?

Hallo @Quercusz 

Bij een storing bel je snel KPN klantenservice op 0800-0402. 

Heb je ook het glasvezelkastje al van stroom gehaald en opnieuw opgestart?


Hi, al drie keer gebeld maar van de ene bot naar de andere, krijg geen medewerker aan de lijn… De bot heeft de modem gereset, maar dat heeft niet geholpen. Belt u op ma-vr tussen 8 en 8 was de laatste boodschap. Ja ook glasvezel herstart, daar branden beide lampjes groen.


Spreek in dat je een medewerker wil spreken ivm een storing. Voor storingen kan je 24/7 bellen.


Hi @Quercusz, welkom op het forum. 

Wat vervelend dat dit nu niet meer werkt. Is het gelukt met de tip van RBxx om met ons te bellen op 0800 0402? Brandt het lampje glas wel op je glasvezelkastje? 

Ik hoor graag van je.


ja het lampje vn de glasvezel brandt groen. Ondertussen medewerker gesproken na de tip van RBxx en er komt dinsdag een monteur. Tot die tijd maar behelpen..


Top dat het is gelukt om een monteur in te plannen, en gelukkig brandt het lampje glas, dan is er in ieder geval geen kabelbreuk. Heeft iemand bij jullie ook een mobiel abonnement van KPN toevallig, want dan ik daarop ook data toevoegen. 


Monteur is geweest, eerst modem vervangen maar zelfde probleem. Uiteindelijk glasvezel kastje vervangen en voila probleem opgelost! Topic kan dicht :-)


Monteur is geweest, eerst modem vervangen maar zelfde probleem. Uiteindelijk glasvezel kastje vervangen en voila probleem opgelost! Topic kan dicht :-)

Fijn om te lezen, en dankjewel voor de terugkoppeling hier. 


Ik hebben wij dus ook gehad. Al meerdere keren in dit forum geschreven. Ik dacht dat het al lang was opgelost want ik zie regelmatig het advies door moderators de glasvezel verbinding stroomloos te maken.

De monteur vertelde ons dat door een automatisch upgrade bij opnieuw booten de huidige update de bootstrap of de firmware (of hoe het bij KPN ook heet) overschrijft. Die heeft het dus net zo opgelost als bij jou, want een e-prom is niet zo makkelijk te resetten. 

Blijkt dus nog steeds niet te zijn opgelost.