Skip to main content

Hallo!

Vanochtend bij het openklappen van mijn laptop bleek mijn internet het niet te doen. Ik krijg wel connectie tot het wifi kanaal. De laptop van mijn vriendin en mijn telefoon hebben wel connectie tot het internet. Dus mijn laptop is de issue. Ik heb een mac (air). Totaal geen idee waardoor het zou komen. Geen rare dingen gedownload oid.

Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:

  • Wifi kanaal vergeten en opnieuw joinen
  • Router resetten (stekker in en uit)
  • Via KPN wifi manager een scan doen/resetten (tweemaal)
  • Rebooten.

In de WiFi instelling manager/system preferences zie ik:

“Your Mac successfully joined the Wi-Fi network, but cannot reach the internet.

If this is your Wi-Fi network, try restarting the modem and router, or contact your ISP.”

“Wi-Fi has the self-assigned IP address “XXX” will not be able to connect to the internet.”

en eerder:

“Wi-Fi does not have an IP address and cannot connect to the internet.”

Hallo @hutsaniff0 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Indien de KPN Box12, zet bij de wifi-instellingen de wifi6 (AX) uit en probeer het dan opnieuw.

 

 


Ha JanD,

Gisteren bleek het internet (toch) niet te doen op de andere apparaten. Toen ik later thuis kwam deed het wifi het tijdelijk wel.

Vanochtend deed het wifi het weer niet. Na een korte reset deed het internet het kort weer (nu dus niet meer). Mijn experiabox (V10) knippert nu blauw.

What to do?


Hoi @hutsaniff0, welk lampje van de V10 knippert blauw? En heb je op de V10 de herstelknop al gebruikt? Of anders een reset naar de fabrieksinstellingen