Skip to main content

Beste KPN, forumleden,

 

Gisteravond ben ik thuis gekomen van een lang weekend weg. Bij vertrek heb ik het stroom van modem en glasvezel gehaald. Bij terugkomst heb ik deze weer opnieuw ingeschakeld. Sindsdien heb ik geen internet meer.

  1. mijnmodem.kpn geeft aan “internet status disconnected” (KPN Box 12)
  2. Modem heeft 2 steady groene lampjes voor power en wifi en een snel knipperend groen lampje voor internet
  3. Glasvezel kastje heeft 2 steady groene lampjes voor power en connection
  4. 14 april is er onderhoud gedaan volgens SMS van KPN aan het netwerk (geen internet tussen 2 en 7 uur ‘s ochtends). Dit was tijdens mijn afwezigheid.
  5. Ik heb verscheidene keren modem en glasvezel opnieuw opgestart. Ook heb ik 2 keer een modem reset gedaan en een 3e keer aan de telefoon met KPN helpdesk (zowel via reset knop als via mijnmodem.kpn)
  6. KPN Servicetool ziet problemen met de verbinding en geeft nummer van KPN helpdesk.
  7. KPN helpdesk gaat nu een nieuwe modem sturen, maar ik betwijfel dat dit het probleem is, vandaar dit bericht op het forum.

Ik heb een sterk vermoeden dat het te maken heeft met het “onderhoud” dat gedaan is op 14 april, maar helaas werkt KPN helpdesk enkel een standaard script af en stuurt nu een nieuw modem (ik betwijfel sterk dat dit het probleem is). Heeft iemand hier misschien ideeen wat ik nog kan proberen?

 

Alvast hartelijk bedankt.

Je schrijft “Glasvezel kastje heeft 2 steady groene lampjes voor power en connection”, daar lijkt alles dus wel OK.

Wacht het nieuwe modem even af, wellicht dat dat je probleem oplost. Zo niet, dan kan KPN verder kijken en het modem negeren als oorzaak.


Je schrijft “Glasvezel kastje heeft 2 steady groene lampjes voor power en connection”, daar lijkt alles dus wel OK.

Wacht het nieuwe modem even af, wellicht dat dat je probleem oplost. Zo niet, dan kan KPN verder kijken en het modem negeren als oorzaak.

Nieuw modem, zelfde probleem. Heb hem 1 dag later dan gepland pas kunnen ophalen.  Evengoed is nu het antwoord van KPN helpdesk dat mijn nieuwe modem eerst nog "verwerkt" moet worden en de medewerker kon mij niet beloven wanneer dat zou gebeuren maar "ze" zijn er mee bezig. Ik gok dat ik morgen weer aan de telefoon hang...


Welkom op het forum @M4r! Ik heb je profiel erbij gepakt en hiermee de eerdere contacten door kunnen nemen. 

Opnieuw bellen zal niet nodig zijn. Ik heb een afspraak voor morgen vast laten zetten, tussen 13:00 en 17:00. Mocht het niet schikken dan kan je 'm eventueel nog verplaatsen naar vrijdag. 🙂


Welkom op het forum @M4r! Ik heb je profiel erbij gepakt en hiermee de eerdere contacten door kunnen nemen. 

Opnieuw bellen zal niet nodig zijn. Ik heb een afspraak voor morgen vast laten zetten, tussen 13:00 en 17:00. Mocht het niet schikken dan kan je 'm eventueel nog verplaatsen naar vrijdag. 🙂

Heel fijn, bedankt voor de hulp! Morgen is prima. 


Welkom op het forum @M4r! Ik heb je profiel erbij gepakt en hiermee de eerdere contacten door kunnen nemen. 

Opnieuw bellen zal niet nodig zijn. Ik heb een afspraak voor morgen vast laten zetten, tussen 13:00 en 17:00. Mocht het niet schikken dan kan je 'm eventueel nog verplaatsen naar vrijdag. 🙂

 

Zojuist is de monteur geweest. Hij wist gelijk wat het probleem was, want hij had al 10-15 van dit soort gevallen gehad deze week. Het glasvezelkastje (wat overigens minder dan een jaar oud is) heeft een bug en moet bij veel mensen vervangen worden (zit een software update op de nieuwe).

Ik ben blij dat ik hier op het forum heb geschreven, hierdoor was ik veel sneller geholpen. Dank daarvoor. En dan mijn tip (ook namens de monteur): informeer helpdesk personeel over deze problemen! Daardoor zouden meer mensen sneller geholpen zijn. Bedankt voor je hulp Frenk_!


Misschien nog een tip voor mensen met een soortgelijk probleem. Deze tip kreeg ik van de monteur die mijn ouders hebben gekregen vanwege hetzelfde probleem.
Naast de 2 groene lampjes aan de voorkant van het zwarte kastje zitten er ook lampjes op de aansluiting van het zwarte glasvezelkastje waar je de rode kabel aansluit. Deze lampjes zitten tussen de muur en de aansluiting, dus vaak makkelijker te zien met de camera van je telefoon. Deze lampjes zitten ook op de poort waar je de rode kabel aansluit op het modem (dus aan de achterkant van het modem). Branden deze lampjes niet? Dan is er een probleem in de verbinding tussen het glasvezelkastje en het modem. Dit kan 3 oorzaken hebben: 

  1. De rode kabel tussen het modem en het glasvezelkastje is stuk
  2. De netwerkpoort van je modem is kapot 
  3. De poort op het zwarte kastje is stuk/ is uitgeschakeld door de bug

Als de stroom van het zwarte kastje is geweest en je heb daarna geen internet meer? Controleer of die lampjes nog branden. Branden deze lampjes niet en helpt het vervangen van de rode kabel door een andere netwerkkabel niet, dan kun je er vrijwel vanuit gaan dat het zwarte kastje vervangen moet worden.

De monteur gaf ook aan dat als je aan de klantenservice doorgeeft dat je bovenstaande stappen hebt gecontroleerd, ze gelijk een monteur inplannen en niet eerst een nieuw modem opsturen (maar misschien kan iemand van KPN vertellen of dat echt zo is)

 


 

Zojuist is de monteur geweest. Hij wist gelijk wat het probleem was.

 

Dankjewel voor de update en fijn dat je weer online bent!


 

 

Misschien nog een tip voor mensen met een soortgelijk probleem.

 

De meeste aansluitpunten hebben een lampje aan de voorkant (Ethernet) die aangeeft of er verbinding met het modem is.  Buiten dat lampje om kan je inderdaad de genoemde lampjes controleren, net als bij de poorten achterop een modem.


Goeie thread, blij dat ik hem gevonden heb. 
ik heb hetzelfde probleem, stroom van de KPN BOX 12 afgeweest, na stroom er op zetten geen internet verbinding meer.

de lampjes op de kabelpoort van het glasvezel punt branden niet, precies wat hier beschreven werd.

KPN heeft maandagochtend een monteur beschikbaar, en het is nu zaterdag. Ik denk dat ik maar heel veel moet gaan klussen 🤣


Nou heel bizar, maar het probleem heeft zichzelf opgelost!

Omdat iedereen’s telefoon telkens contact zocht met de wifi, had ik het modem uitgezet. Toen ik hem een dag later weer aanzette, deed de internetverbinding met het glasvezelkastje het weer. Ik heb weer internet en tv.


Oh heel fijn dat het zichzelf op heeft gelost @WhizKey!