Skip to main content

Ik maak gebruik van een Experiabox V10a en heb al geruime tijd last van een tweetal problemen:

  1. Geen internet verbinding op wisselende apparaten.
    Een (of soms meer) van de verboden apparaten (zowel laptops als mobiele telefoons - Android en Iphone) zijn wel verbonden met de wifi maar hebben de status ‘Verbonden - geen internet’.
    Het herstarten van de Experiabox verhelpt (tijdelijk) het probleem op het betreffende apparaat, maar verschuift het probleem meestal naar een ander apparaat.
    Het lijkt er op dat het meest recent aangemelde apparaat geen internet toegang krijgt. Het herstarten van de Experiabox is zo ongeveer dagelijkse routine geworden.
     
  2. Daarbij is recent nog het probleem gekomen dat op sommige apparaten sommige websites niet werken (bijvoorbeeld nu.nl werkt niet, nos.nl laadt wel de inhoud maar niet de afbeeldingen en google.nl werkt wel gewoon).
    Ook hier geldt dat wifi in- en uitschakelen op het apparaat over het algemeen niet werkt en de Experiabox maar weer gereset moet worden.

Probleem met toegewezen specifiek IP-adres? DNS-server? Gammele Experiabox?

Een oplossing zou erg fijn zijn, de frustratie thuis neemt toe.

 

Hi @HarWi, als herstarten en dat soort handelingen een dagelijks ritueel worden, kan ik me voorstellen dat de frustratie oploopt. Goed dat je aan de bel trekt.

Het klinkt alsof de Experia Box wat in de war is, waardoor soms apparaten geen goede verbinding krijgen, of websites niet geopend kunnen worden. Zijn alle apparaten rechtstreeks met de Experia Box verbonden, of zit er nog andere apparatuur zoals een router tussen?

Ik raad je in ieder geval aan om het eerst rechtstreeks te proberen, en om de Experia Box een volledige reset volgens stap 2 te geven. Voor de WiFi verbinding raad ik je aan om daarna onze WiFi manager te doorlopen, zodat de WiFi verbinding optimaal ingesteld staat. Laat je weten hoe het daarna gaat?


Een volledige reset (terug naar fabrieksinstelingen) had ik ook al eerder geprobeerd, maar heeft het probleem niet opgelost. De wifi-manager heeft ook geen oplossing geboden.

Op dit moment heeft waarschijnlijk de draadloze printer het verkeerde ip-adres gekregen want die werkt ineens niet meer.


@HarWi Goed dat je de reset hebt geprobeerd, het maakt geen verschil lees ik. Ik heb geen antwoord op alle vragen gehad, kan je deze nog beantwoorden? Zijn alle apparaten rechtstreeks met de Experia Box verbonden, of zit er nog andere apparatuur zoals een router tussen? En als je een computer of laptop, eventueel tijdelijk, rechtstreeks met een kabel aansluit op de Experia Box en het op die manier een poosje test, hoe gaat het dan?


Er zit geen router o.i.d. tussen. Alle apparaten zijn of via wifi of bedraad of via een draadloze verbindingsset aangesloten op de experiabox. Voor alle manieren van verbinden treden er wel eens problemen op.


Hi @HarWi, het gebeurt heel willekeurig, dus. Dat je zegt dat er ‘voor alle manieren van verbinden wel eens problemen optreden’ maakt het niet makkelijker om je hiermee te helpen. Ik weet alleen wat je me vertelt en hoe specifieker je bent, hoe duidelijker de situatie wordt. Ik wil je in ieder geval vragen om mijn advies in mijn vorige bericht te proberen: Reset de Experia Box (volgens stap 2) en sluit daarna een computer of laptop rechtstreeks met een kabel aan. Ik ben benieuwd hoe het gaat als je het een tijdje op die manier test.

Als het makkelijker is kan je hierover ook bellen met onze klantenservice, via telefoonnummer 0800-0402.