Skip to main content

Goedeavond,

Sinds begin vrijdagmiddag 16 juni is er een storing bij mij in Deurne. Ik kan geen gebruik maken van internet en/of TV. 
Deze staat ook als ik op de site voor storingen kijk. De verwachte eindtijd storing wordt continue met 4 uur opgeschoven wordt.
Gistermiddag heb ik ook gebeld naar KPN, daar konden ze mij helaas niet helpen. Ze konden de storing zien en konden vertellen dat ze druk bezig waren om op te lossen. Verwachte eindtijd (eindtijd zoals de site aangaf op dat moment) rond half vijf gistermiddag. Helaas konden zij verder ook niks zien en betekenen voor mij. Ondertussen zijn wij wederom een dag verder.

Ik heb mijn mail en telefoon achter gelaten om op de hoogte te blijven van de storing op de storingssite, Echter tot op heden nog niks gehoord of update gehad. Graag zou ik weten wat de status is en/of meer duidelijkheid is van wat er aan de hand is (brengt ook iets meer begrip dan een verwachte eindtijd die continue 4 uur opgeschoven wordt).


Alvast bedankt voor jullie hulp!


Joris
 

Wij hebben hetzelfde probleem.

vandaag gebeld. Kon geen oorzaak zien of zeggen Hoelang het nog gaat duren.

ook gaf deze fijne meneer aan dat er geen compensatie in zit omdat het maar gaat over een “weekendje” geen internet/tv


Wij hebben hetzelfde probleem.

vandaag gebeld. Kon geen oorzaak zien of zeggen Hoelang het nog gaat duren.

ook gaf deze fijne meneer aan dat er geen compensatie in zit omdat het maar gaat over een “weekendje” geen internet/tv

Jammer Jeroen dat je hetzelfde probleem hebt! Hopelijk bij ons beide snel opgelost
Volgens de site van Rijksoverheid zijn ze echter wel verplicht om compensatie te bieden bij meer dan 12 uur storing. Ook geeft de site van KPN dat zelf weer dat je dit na oplossing storing kan aanvragen.


Sinds vrijdag 16 juni jl. 11:30 uur geen internet en telefoon bij zakelijke klant. Heb diverse malen gebeld met zakelijke klantenservice maar die geven helemaal geen informatie behalve dan: het is een generieke storing. Ik eis een monteur met een oplossing dat we hier met 10 mensen weer kunnen werken! KPN geeft aan dat er geen monteur ingepland kan worden. De termijn dat het opgelost gaat worden wordt elke 4 uur met 4 uur verlengd. Ik EIS een passende oplossing en geen vergoeding van € 1,50 per dag. Graag reactie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Admin: topics samengevoegd


Compensatie krijg je - wanneer het probleem niet aan jou zijde ligt maar dat van je provider - sowieso achteraf. Je kunt dit zelf berekenen door je maandelijkse abonnementskosten te delen door 30, maal het aantal dagen dat de storing duurt.

Consuwijzer


Wij hebben hetzelfde probleem en worden ook niet op de hoogte gebracht van de afwikkeling van de klacht! Telefonisch hebben ze mede gedeeld dat er geen monteur ingezet wordt. Ik eis een “dongel” oplossing van KPN en wel heel snel! 


‘eisen’ en ‘heel snel’ zou ik telefonisch doen en niet via het forum.


Wij hebben hetzelfde probleem en worden ook niet op de hoogte gebracht van de afwikkeling van de klacht!

 

Heb je echt een klacht ingediend? Dan kan je ongeveer tussen de 5 en 14 dagen op een antwoord wachten. Ik hoop dus dat het een storingsmelding is welke u bij KPN heeft neergelegd.

 

Telefonisch hebben ze mede gedeeld dat er geen monteur ingezet wordt.

Als er op de website een storing vermeld wordt, dan wordt er natuurlijk gewoon een monteur gestuurd om het probleem op te lossen.


Zelfde probleem (compleet andere locatie) maar dezelfde frustratie. Geen info geen oplostermijn behalve standaard berichtje waarbij de termijn al vier dagen lang telkens vier uur verspringt. Geen idee wat er nou echt aan de hand is. Kabelbreuk? Server stuk? Configuratie issue? Geen idee.

 

Klacht indienen? Bel de helpdesk. Bel je de helpdesk, krijg je een bandje dat bellen echt geen zin heeft vanwege de storing. Schriftelijke klacht indienen? Misschien over 5-10 werkdagen een antwoord. Dit niveau informatievoorziening is echt droevig en boosmakend. 

 

@mods: escaleer dit of zo en geef eens echt antwoorden, want het 'we snappen dat dit vervelend is maar even afwachten' ben ik wel klaar mee!


Geen idee wat er nou echt aan de hand is. Kabelbreuk? Server stuk? Configuratie issue? Geen idee.

Als zou u het wel weten, wat schiet u er mee op? Helemaal niets lijkt me.


Als zou u het wel weten, wat schiet u er mee op? Helemaal niets lijkt me.

Dat niet alleen, vaak is het nooit goed. Als er niet gecommuniceerd wordt, moet er gecommuniceerd worden. Als er gecommuniceerd wordt, moeten de mensen zich bezighouden met het zoeken naar de oorzaak van de storing zodat deze z.s.m. kan worden opgelost.

Het is het één of het ander. Het beste is gewoon zoals de laatste jaren gebeurt, laat de monteurs hun werk doen. Wacht af tot alles werkt en misschien komt {provider} wel met een (soort) statement waarin aangegeven wordt wat de oorzaak was.

Belangrijkste voor nu is gewoon dat het opgelost wordt, communiceren kost tijd waarbij het voor het merendeel van de klanten die zonder diensten zitten iedere minuut er één teveel is.


Geen idee wat er nou echt aan de hand is. Kabelbreuk? Server stuk? Configuratie issue? Geen idee.

Als zou u het wel weten, wat schiet u er mee op? Helemaal niets lijkt me.

Lost natuurlijk niet het probleem op, maar er zou wel duidelijkheid zijn van wat het probleem is en het zou prettig zijn om een werkelijke indicatie te krijgen. Je hebt er meer aan te horen dat het bijwijze probleem A is en dit is vermoedelijk pas in 2 dagen of een week opgelost is.


Geeft duidelijkheid dat probleem werkelijk bekend is bij KPN en een realistische indicatie wanneer een probleem opgelost wordt.

Beter dan op de storingssite lezen dat het probleem elke 4 uur wordt verschoven. In mijn ogen levert dat toch een mate van frustratie op. Samen met het doorgeven van je wil updates ontvangen en je hoort niks behalve als het wellicht opgelost is.

Als zou u het wel weten, wat schiet u er mee op? Helemaal niets lijkt me.

Dat niet alleen, vaak is het nooit goed. Als er niet gecommuniceerd wordt, moet er gecommuniceerd worden. Als er gecommuniceerd wordt, moeten de mensen zich bezighouden met het zoeken naar de oorzaak van de storing zodat deze z.s.m. kan worden opgelost.

Het is het één of het ander. Het beste is gewoon zoals de laatste jaren gebeurt, laat de monteurs hun werk doen. Wacht af tot alles werkt en misschien komt {provider} wel met een (soort) statement waarin aangegeven wordt wat de oorzaak was.

Belangrijkste voor nu is gewoon dat het opgelost wordt, communiceren kost tijd waarbij het voor het merendeel van de klanten die zonder diensten zitten iedere minuut er één teveel is.

 

Als er gecommuniceerd wordt dan is er tenminste iets bekend, je wordt gehoord, je weet dat er iets meer duidelijkheid is. Is het probleem inderdaad nog niet opgelost. Maar een betere indicatie dan wat je nu leest (zet dan geen verwachte eindtijd als je na diverse keren 4 uur verschoven hebt van verwachte eindtijd bijvoorbeeld of een werkelijke indicatie, hoe vervelend dat het is dat het wellicht langer duurt dan 24 uur nog).

Ik denk niet dat monteurs de klanten informeren, dat zij hard bezig zijn met het probleem op te lossen, daar twijfel ik persoonlijk geen seconde aan. Ik neem aan dat de monteurs uiteindelijk moeten communiceren naar de leidinggevende van wat er aan de hand is. Als vanuit daar de klantenservice de klanten informeert, verliezen de monteurs geen tijd. Snap best dat mensen gefrustreerd zijn en graag willen dat het liever gisteren dan vandaag opgelost is.

Bij langdurige storingen lijkt het in mijn ogen prettig om een update te ontvangen dan helemaal niks.
Veel frustratie zal komen als standaard de verwachte eindtijd steeds met 4 uur wordt geschoven. Dat voelt als willekeur van verschuiven en totaal geen duidelijkheid.

Anderzijds de mensen die gedupeerd zijn, verliezen energie/tijd om te moeten bellen/mailen/op een forum een bericht moeten plaatsen.


Ondertussen hebben wij een melding gekregen dat de storing is opgelost!

Echter helaas voor mij is er niks veranderd.
Ik heb de mail gevolgd mbt herstarten van de modem. Servicetool gebruikt en geeft aan dat die geen verbinding heeft met netwerk Wijkcentrale en met mijn modem. Hierop de stappen gevolgd om NT opnieuw op te starten.
Ook hierin helpt het helaas niks. Wat mij echter wel opvalt is dat van de drie lampen op de NT '’Power'’ en '’Ethernet'’ aanstaan echter '’glas'’ staat uit.

Is er iets dat ik hier zelf aan kan doen of kan ondernemen? De volgende stap zou zijn een monteur inplannen zijn volgens de servicetool.  

Toch hoor ik graag van @Jeroen04  en @Ton zakelijk Deurne  of bij hun de storing wel daadwerkelijk opgelost is bij hun in Deurne?


Nee ook niet opgelost, donderdag komt er een monteur langs. Lampje van glas brand bij mij ook niet 


@Dezenden Om 17:07 uur vandaag sms bericht dat probleem is opgelost, dus niet. Morgen (woensdag) komt monteur langs.


@Dezenden Bij mij hetzelfde: “Wat mij echter wel opvalt is dat van de drie lampen op de NT '’Power'’ en '’Ethernet'’ aanstaan echter '’glas'’ staat uit.”


Nee ook niet opgelost, donderdag komt er een monteur langs. Lampje van glas brand bij mij ook niet 

 

@Dezenden Bij mij hetzelfde: “Wat mij echter wel opvalt is dat van de drie lampen op de NT '’Power'’ en '’Ethernet'’ aanstaan echter '’glas'’ staat uit.”

Dat is exact dezelfde probleem bij mij. Wel erg toevallig… ik heb het vermoeden dat de storing nog niet helemaal verholpen is helaas. 

 


Als het glas lampje uit is dan is er geen contact met de glasvezel centrale (pop) van kpn, dus geen verbinding en ergens nog niet opgelost vermoed ik. Ethernet brand omdat je modem aanstaat en is aangesloten op de NT. Power lampje spreekt voorzich uiteraard .. hopelijk komt het snel goed met de problemen..


We hebben weer normaal internet, groene lampje glas brandt ook weer evenals experiabox die geen rode lamp meer laat zien.


Hoi @Dezenden en welkom hier op ons forum!

De storing zou inmiddels verholpen moeten zijn maar ervaar jij nu op dit moment nog steeds problemen? Hopelijk is het probleem net als bij @Ton zakelijk Deurne inmiddels verholpen. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, laat me dit dan vooral weten.


Hoi @Dezenden en welkom hier op ons forum!

De storing zou inmiddels verholpen moeten zijn maar ervaar jij nu op dit moment nog steeds problemen? Hopelijk is het probleem net als bij @Ton zakelijk Deurne inmiddels verholpen. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, laat me dit dan vooral weten.

Ook bij mij is het nu opgelost.

Alle lampjes zijn weer groen, zowel op mijn modem als mijn NT kasje. 


Hoi @Dezenden en welkom hier op ons forum!

De storing zou inmiddels verholpen moeten zijn maar ervaar jij nu op dit moment nog steeds problemen? Hopelijk is het probleem net als bij @Ton zakelijk Deurne inmiddels verholpen. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, laat me dit dan vooral weten.

Ook bij mij is het nu opgelost.

Alle lampjes zijn weer groen, zowel op mijn modem als mijn NT kasje. 

Heel fijn om te lezen @Dezenden en ook bedankt voor het laten weten!