Skip to main content

Goedemorgen Forum,

 

Gisterenavond mijn glasvezelkastje geïnstalleerd en de Experia box 12. Alle controlelampjes branden en WIFI werkt. De LAN poorten op de box 12 geven echter geen data signaal door. Alles correct aangesloten, juiste bekabeling e.d. maar geen signaal. Apparatuur diverse malen  (koud en warm) gereset, echter zonder resultaat. TV kastje wordt door het ontbreken van datasignaal niet herkend door de TV.

 

Laptop direct op de box aangesloten, geen resultaat (geen netwerkwerkverbinding wel verbinding met het WIFI netwerk)

 

Overstap van ZIGGO gemaakt en in de oude set-up werkte alles prima inclusief de data over het bekabelde netwerk naar de diverse kamers en de WIFI.

 

Even voor de volledigheid:

  • Box hangt in de meterkast pal boven de glasvezelaansluiting
  • Netwerkbekabeling is CAT5

 

 Wie kan mij in de juiste richting sturen om de LAN poorten werkende te krijgen? 

 

Groeten,

Martin

Dan heeft u waarschijnlijk vaste ip adressen ingesteld toen u nog bij Ziggo zat. Kan dat kloppen? KPN gebruikt een ander subnet. Dus dan werkt er niets meer. Zet alles op dhcp.


De cat5 kabel volstaat niet meer. Cat5e of cat. 6 is nodig voor de huidige glasvezelverbindingen.


Hallo Nick,

Ik heb destijds de ZIGGO set ‘plug and play’ geinstalleerd en verder geen instellingen aangepast. Ik ben niet zo'n IT techneut. Hoe kan ik de instellingen op DHCP krijgen, mocht dit de issue zijn?

 

Beste Hans,

De woning is drie jaar geleden met CAT5 bekabeling opgeleverd. Dit heeft toch alleen invloed op de maximale snelheid die je kan behalen (in dit geval lager dan aangeboden))?


Heeft u die kabels bij Ziggo ook gebruikt? Of gebruikt u ze nu voor het eerst?

Probeer eens een andere kabel. Volgens mij zit er in het installatiepakket van KPN wel een utp-kabel dacht ik toch?


Hallo Nick,

Gisterenavond de lap top direct op de LAN poort van de box aangesloten met een van de meegeleverde UTP kabels. Geen toegang tot internet via de LAN poort maar wel via WIFI.


Even als afsluiter voor de geïnteresseerden.

KPN heeft vanmiddag het modem op afstand geheel gereset. Op alle UTP punten nu 950 Mbit up en download snelheid. Het interactieve TV kastje kan niet benaderd worden op afstand door KPN  en levert geen signaal naar de TV maar ontvangt wel data van het modem. Mogelijk stuk en kan morgen voor een nieuw exemplaar bij een KPN winkel worden omgeruild.

Al met al netjes opgelost.