Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb hier de stappen doorlopen van de 'zelf hulp’ nadat van de een op het andere moment het internet (WIFI) het niet meer doet.

Op de modem brandt het rode lampje bij ‘internet’ de rest van de lampjes branden groen. Dit blijft ook zo bij alle doorlopen stappen.

De stappen met de het aan/uit, en van het stroom halen, van de modem, het glasvezel, etc. heeft geen gewenst effect gehad. Hetzelfde geldt voor het resetten van de modem. Ik heb hierbij de exacte instructies opgevolgd, inclusief langere tijd gewacht (op resultaat).

Er wordt uiteindelijk gewezen op het maken van een afspraak met de KPN monteur, dit lijkt mij ietwat overdreven.

Zouden jullie vanuit daar hier in het systeem kunnen duiken om te checken wat er aan de hand is?

Zoals u snapt is het hebben van geen internet vervelend, en het proberen te repareren van een dienst die het in feite zou moeten doen nog vervelender.

Alvast hartelijk dank.

Hoi @Jigorokano. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van internet. Welke ExperiaBox heb je in huis? Kijk je ook tv via KPN en werkt dat nog wel? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij het verder voor jou uitzoeken.


Hallo @Vikash bedankt voor deze reactie.

De TV doet het nog prima.

ExperiaBox v9 wordt hier gebruikt.

Gegevens reeds ingevuld in het profiel.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Zou je het glasvezelaansluitpunt 2 minuten lang spanningsloos willen maken? Zet daarna de spanning er weer op en wacht totdat alle lampjes weer correct branden. Ik hoor graag van je of dit het probleem verhelpt.


Gedaan.

Na een tijdje weer op het stroom gingen de lampjes op de modem weer branden en drie lampjes (alles behalve alarm) op de glasvezelaansluiting. Een paar keer probeerde de modem te verbinden met internet (lampje ging van rood naar knipperend groen, maar eindigde iedere keer weer op een rood signaal. De TV doet het wel nog steeds, alhoewel dit behoorlijk lang duurde voordat deze een groen lampje gaf.

Het heeft helaas nog niet geholpen.


Wat rot! Ik kan aan deze kant niets vreemds zien en adviseer je toch een monteur aan te vragen. Wil je dat ik dat voor je in orde maak? Kan je dan aangeven op welke datum/tijdstip dit uitkomt? Ik moet dan wel je modem resetten, waardoor je tv nogmaals uitvalt. Kan dit op elk willekeurig moment? Ik hoor het graag van je. 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Zou je het glasvezelaansluitpunt 2 minuten lang spanningsloos willen maken? Zet daarna de spanning er weer op en wacht totdat alle lampjes weer correct branden. Ik hoor graag van je of dit het probleem verhelpt.

 

Excuses voor de late reactie mijnerzijds, maar dank voor de adequate oplossing! Alles doet het weer naar behoren, wat een opluchting…

Met vriendelijke groeten, 

Jigorokano

 


@Jigorokano Wat chill dat alles weer gewoon werkt! Geen probleem natuurlijk dat je reactie even uit bleef. Ben allang blij dat het is opgelost. Mocht je in de toekomst weer ergens tegenaan lopen of vragen hebben, dan weet je ons te vinden. :hugging: