Skip to main content

Ivm schilderen alle snoeren losgekoppeld van mijn experiabox.

heb alles weer terug gestopt maar krijg het internet niet meer werkend. Ik zie een roodlampje branden. Bij KPN was niet te achterhalen wat voor soort aansluiting ik heb. Ik heb wel WiFi.

ik heb foto’s gemaakt van de situatie.

wie kan mij helpen?

 

 

Op de bovenste foto gaat rechts een rode UTP kabel in. Dit is een WAN-aansluiting. deze UTP gaat vermoedelijk naar je switch in de kamer. Op dezelfde foto gaat links ook telefoon-aansluting in de DSL-poort. heb je een glas of koper aansluiting? Mogelijk moet je de rode in de WAN-aansluiting in poort 4 doen

 


Hallo @Wietsk , ik zie dat je een DSL-aansluiting hebt, die rode kabel in de rode WAN-poort van het modem hoort daar dus niet, in een vrije gele LAN-poort steken.

Heb je 2 telefoonnummers omdat er ook een kabel in de groene PHONE2-poort steekt?

Dat kastje (splitter) op de laatste foto onder de KPN-aansluiting kan er ook tussenuit, ISDN bestaat niet meer, geeft alleen maar (kans op) storingen.

Succes.

 

 


Hoi @Wietsk, balen zeg, geen internet. 

Ik zie inderdaad dat het niet helemaal goed gaat met de aansluiting. Zoals JanD ook al aangeeft. Kabel vanuit aansluitpunt mag zonder de splitter in de DSL poort. Verder voor overige apparatuur gebruik je alleen de gele poorten en voor de telefoon uiteraard de groene. De rode WAN poort blijft dus leeg. 


Beste allemaal,

alle adviezen opgevolgd.

resultaat: het internet lampje brand nu helemaal niet meer.

toen het functioneerde, voor de schilderkunst, zat de rode kabel er wel in. 


Haal alles eens los, we beginnen bij het begin. Zet de Experia Box uit. Vervolgens steek je die korte kabel die in de splitter gaat in de DSL-poort van je Experia Box. Mocht dat niet willen qua lengte, probeer dan een van de twee andere kabels die uit de muur komt. Zet dan de Experia Box weer aan kijk welke lampjes er gaan branden. Zodra je groene lampje hebt op internet, plug de telefoonkabel weer in. Heb je ook daadwerkelijk twee telefoons, of is een van die kabels degene die vanuit de splitter komt? In dat laatste geval, plug alleen de telefoonkabel in die daadwerkelijk vanaf je telefoontoestel komt. Daarna kun je de switch en overige apparatuur (tv-ontvangers, computer etc...) weer aansluiten op de gele poorten.

Als je er alsnog niet helemaal uitkomt, neem dan de installatiehandleiding eens door. 

 

Als het internetlampje rood blijft met alle drie de kabels die uit de muur komen, vul dan je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan gaan we een kijkje nemen.


Dank je wel

 


Iedereen bedankt,

het probleem is verholpen door de splitter er tussenuit te halen.

de klantenservice heeft me de supertip gegeven door dit forum aan te raden. Top.

enorm bedankt.


 


Alles doet het weer ik ben blij.


Graag gedaan @Wietsk, goed om te lezen dat het daarmee is verholpen! Veel plezier met de herstelde verbinding en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.