Skip to main content

Beste,

Afgelopen week zijn we verhuisd naar ons nieuwe appartement. We zitten bij Oxxio voor internet + TV, maar omdat zij gaan stoppen met het aanbieden van internet en TV zou het abonnement worden omgezet naar KPN. Op ons oude adres maakten we gebruik van glasvezel, maar op ons nieuwe adres moet deze nog worden gemonteerd (de glasvezelkabel zie ik bij ons hangen voor het raam, bij alle buren in ons appartementencomplex is deze reeds gemonteerd), vandaar dat het abonnement is omgezet naar DSL op ons nieuwe adres. Na de verhuizing stelt de monteur van KPN die langs is gekomen echter vast dat er geen DSL aansluiting aanwezig is in het huis, wellicht is deze weggestuct (het appartement heeft enige tijd leeggestaan voordat het werd verkocht). Dit heb ik aangegeven in diverse contacten met zowel de klantenservice van KPN als Oxxio, waarna ik meerdere keren van het kastje naar de muur ben gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik een behulpzame jongen aan de lijn bij Oxxio die een ticket heeft aangemaakt om in ieder geval het abonnement weer om te laten zetten naar glasvezel in plaats van DSL, zodat we internet hebben zodra de glasvezelkabel binnen genonteerd wordt. Oxxio kon echter niks voor ons betekenen in de vorm van een noodpakket, en KPN ook niet omdat onze gegevens nog niet gemigreerd waren. De aanvraag voor het monteren van glasvezel is opgestart via KPN Netwerk NL, echter vertelt de dame in kwestie mij dat het zomaar 3 weken kan duren voordat de ‘schouwer’ mij belt voor een eerste afspraak. En dit is dan nog niet eens de afspraak waarbij direct de kabel naar binnen gelegd kan worden. Ondertussen zijn onze gegevens nog steeds niet bekend bij KPN (na migratie vanuit Oxxio, je zou toch denken dat een paar gegevens doorspelen erg makkelijk is) dus kunnen we geen noodpakket aanvragen. We vallen nu tussen wal en schip en hebben al een week geen internet, met geen zicht op verbetering in de nabije toekomst.

Wie oh wie kan ons helpen een werkende verbinding te krijgen totdat de glasvezel wordt gemonteerd?

Hallo en welkom op het forum @TW94, dit is niet een fijn begin in jullie nieuwe woning. Ik wil graag kijken wat er nu voor jullie gedaan kan worden. 

Ik zie dat je al het adres hebt ingevuld in jouw forumprofiel. Dit betreft het nieuwe adres? Zou je ook het oude adres willen vermelden? Dat mag in het veld: "Persoonlijke opmerking". 


Dankjewel voor je snelle reactie @Jeroen_dB , ik heb de informatie toegevoegd in mijn profiel.


Goedemiddag @TW94, ik heb voor je nagevraagd en tot 5 november zit je nog bij Oxxio in de systemen. Jouw abonnement is nog niet gemigreerd. De klantenservice van Oxxio zal jou tot de overzetting moeten ondersteunen. De eerstvolgende overzetting van klanten naar de provider KPN is gepland halverwege november. 


Dankjewel @Jeroen_dB , jammer dat het dan verkeerd is gelopen want ik heb tijdig onze verhuizing doorgegeven en ons internet werd op de dag van verhuizing (19 Oktober j.l.) afgesloten in het oude appartement. Ik ga uitzoeken of we voor de misgelopen dagen een vergoeding kunnen krijgen van Oxxio. Tot die tijd wacht ik af of we per halverwege November met onze gegevens bekend zijn bij KPN en een noodpakket kunnen aanvragen… Bij Oxxio kunnen ze namelijk niks voor ons betekenen.


Update:

Vandaag heb ik wederom gebeld met de klantenservice van KPN. Onze gegevens zijn inmiddels eindelijk overgezet naar KPN (gemigreerd vanuit Oxxio). Helaas kan KPN nog steeds niks betekenen in de vorm van een noodpakket omdat de migratie van ons abonnement wordt gezien als een nieuwe bestelling en ons daardoor pas vanaf 1 December (volgende maand!) een noodpakket kunnen aanbieden, mits de schouwer van KPN Netwerk NL dan is langsgekomen. Nu begrijp ik sowieso niet waarom een noodpakket pas dan verstrekt kan worden terwijl wij gewoon betalen voor ons abonnement (wat we nota bene al 2 weken niet kunnen gebruiken). Na opnieuw gebeld te hebben met KPN Netwerk NL zegt de klantenservice dat ze de afspraak van de schouwer niet naar voren kunnen verplaatsen omdat de schouwer zelf contact met ons opneemt en zij daar geen invloed op kunnen uitoefenen, KPN zelf zou dit echter wel kunnen volgens haar. Ze vond het vreemd dat we geen noodpakket kunnen ontvangen vanuit KPN omdat ze uit ervaring wist dat KPN dit normaliter gewoon doet...

De oplossing voor ons probleem lijkt mij heel simpel:

  1. De afspraken met de monteurs worden door KPN op korte termijn ingepland zodat de glasvezelkabel naar binnen gelegd kan worden en wij daadwerkelijk gebruik kunnen maken van de diensten waar wij voor betalen, of:
  2. We ontvangen een noodpakket voor de overbrugging van de weken die er nog komen gaan waarin wij zonder internet zitten, in afwachting van de monteur.

Graag hoor ik wat KPN hierin voor ons kan betekenen.


Goedemorgen @TW94, een noodpakket ter overbrugging kan in deze situatie geen kwaad. Morgen kunnen jullie op een servicepunt in de buurt dit dan ook ophalen. Alle info is zojuist naar het bij ons bekende 06-nummer gestuurd per sms. 


Goedemorgen @Jeroen_dB. Fijn dat we een noodpakket opgestuurd krijgen, dat waarderen we heel erg. Bedankt voor het meedenken en helpen in onze situatie.


Dag , Ik sta op het punt om te verhuizen en een aantal weken geleden heb ik een telefoontje gahad  van een KPN medewerker omdat ik in aanmerking zou komen voor een nood pakket  voor internet en wifi. De voorzieningen op het nieuwe adres zijn nog niet gereed. 

Om dit noodpakket aan te vragen heb ik via sms een code ontvangen en een telefoonnummer waarbij ik de code nodig heb om verbinding te krijgen om dit noodpakket aan te vragen . 

Nu ben ik de code kwijt omdat deze sms  na verloop van tijd  verwijderd wordt op mijn telefoon. 

Kan iemand mij zeggen hoe ik aan een nieuwe code komt of kan er een nood pakket naar mij worden opgestuurd . Vandaag 3 x met een KPN medewerker aan  de lijn gezeten gemiddeld een ½ uur en niemand kan me helpen . 

Ik was vanmiddag om 17:00 uur nog net zo ver als vanmorgen om 9:00 uur , tussendoor nog naar de KPN winkel geweest maar die konden me ook niet helpen . 

Bizar vind je niet  , 

Dus HELP !!

 

 


Hallo @Lruite1, als jij jouw profiel voorziet van gegevens en dat even dan in hier in het topic laat weten, ga ik eens kijken voor een noodpakket,