Skip to main content

Recentelijk mijn oude desktop (Windows7) vervangen door een nieuwe desktop (Windows10). Ik gebruik dezelfde ethernet kabel. Op de oude desktop had ik gewoon internet via deze kabel. Op de nieuwe desktop heb ik wel verbinding, maar geen internet. Bij probleemoplossing krijg ik de melding: Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie. Ik heb al van alles geprobeerd om het op te lossen. Verschillende oplossingen gevonden op de fora, maar niets helpt. Wifi werkt wel.

Wat kan ik nog doen?

 

Hallo @Rudi Leenders op de pc netwerkinstellingen herstellen, dan worden alle verbindingen teruggezet naar fabriekswaarden.

Kun je wel draadloos verbinding krijgen?


draadloos werkt alles prima. Wel vreemd. Computer is gloednieuw. Wat zal een herstel van de netwerk instellingen opleveren?

 


Kan zijn dat de oude netwerk adapter op 100mbit werkte, dat je ethernet kabel toen normaal werkte, dit gebruikt 4 van de 8 aders. Dat de nieuwe een 1000mbit adapter heeft. En de modem dat weet en daarom de kabel op 1000mbit synct 8 van de 8 aders Terwijl die kabel niet helemaal goed is bij bv een connector.

 

Dus even nieuwe kabel uitrollen om de kabel uit te sluiten.


Hallo @Rudi Leenders het kan ook zijn dat de netwerkpoort in de computer niet goed is, een DOA, dead on arrivel noemen ze dat, dan wordt de pc omgeruild voor een nieuwe, maar probeer eerst eens een andere netwerkkabel.

Succes.

 


draadloos werkt alles prima. Wel vreemd. Computer is gloednieuw. Wat zal een herstel van de netwerk instellingen opleveren?

 

Hallo @Rudi Leenders , wat ik in mijn eerdere reactie schreef, alles terug naar fabrieksinxtellingen, als nieuw uit de doos zeg maar 

Succes


Het is opgelost. Computer was aangesloten via een ‘doorlus’ in een WIFI-versterker. Dat werkt schijnbaar niet met de nieuwe ethernet kaart. Computer is nu direct aangesloten op het modem.

Bedankt voor het meedenken. 


Mooi om te lezen dat je nieuwe PC inmiddels online is. Mocht je nog meer vragen hebben of ergens hulp bij nodig hebben? De KPN community staat voor je klaar!Â