Skip to main content

Sinds 7 uur geen glasvezel diensten meer. Niet zo heel erg leuk, niets doet het meer via de vaste verbinding. De router (met WiFi) werkt gewoon, lijkt alsof daar geen signaal binnenkomst.
 

Zoals te zien op bovenste plaatje branden twee lampjes. De power (bovenste) brand constant en de tweede knippert met regelmatige interval. Het derde lampje brand niet, bij opstarten (na stroom eraf) zie ik hem wel even knipperen.

Is er iets met Genexis of met glasvezel verbinding elders?
 

 

Haal gedurende 2 minuten het glasvezel kastje van de stroom af 


Vanaf 5:13 vanochtend storing bij KPN, dit is gewoon te vinden op de kpn storing site. Postcode, huisnummer invoeren en voila


Bij invoeren adres gegevens kwam er geen storing naar boven. Regelmatig gecontroleerd natuurlijk.

 

twee minuten stroom eraf nog niet gedaan, maar de aangeven 30s. Ik ga dat nog even proberen!


Geen verschil. Vraag me toch af wat de verschillende lampjes betekenen. 


Bel de klantenservice 0800-0402.  Ze kunnen dan meteen met je meekijken. 


Klantenservice gebeld, dinsdag monteur. Zou aan kpn netwerk kunnen liggen.


Hallo @M_Blok 

 

In dat geval zou je zelf nog wat kunnen proberen:

 

De betekenis van de ledjes:

De 1ste is stroom
De 2de is glasvezelverbinding
De 3de is je netwerkverbinding

 

Je hebt dus wel een glasvezel verbinding maar er is geen netwerk activiteit, dat kan een storing zijn maar b.v. ook een defecte netwerkkabel naar je router toe.
Je zou even een andere netwerkkabel tussen het glasvezelmodem en je router kunnen proberen.
Branden/knipperen de ledjes aan weerszijden van de WAN poort van de router ook of zijn die uit?


Aha! Dat is interessante informatie over de lampjes! Wan lampje op fritzbox brandt. Een ander kabeltje is ook een idee (waarom opeens kapot?). Of alsnog een andere router proberen natuurlijk. Volgens diagnostiek is alles verder ok met router. Het werkt al paar jaar en opeens vanmorgen niet meer (niemand bezig bij de apparatuur trouwens).

Apart vind ik wel dat glasvezel lampje blijft knipperen met vaste frequentie. Misschien omdat er geen verkeer komt natuurlijk.


Als het WAN lampje brand zal de kabel niet defect zijn, dan is het waarschijnlijk toch een storing in de wijkcentrale.

Als hij steeds hetzelfde knippert zal dat i.d.d. zoiets zijn, er zal steeds geprobeerd worden om een internet verbinding te maken.


Ondertussen heb ik voor de zekerheid kabel vervangen en de router vervangen. Beide maakte niets uit. Op de kpn box 12 bleef internet lampje knipperen en ik kreeg melding dat ik geen internet had bij opzetten WiFi (wat ook klopte).
 

Dus dan blijven er volgens mij nog maar paar dingen over:

  • wijkcentrale probleem
  • verderop kpn probleem
  • nt doos kapot

Bij de bovenste twee zou je toch verwachten dat meer mensen een storing hebben. Daarom denk ik nu aan optie 3. Maar in ieder geval moet kpn  iets met alle opties…


Misschien off-topic maar ik vind hulp op forum echt super!


Ondertussen heb ik voor de zekerheid kabel vervangen en de router vervangen. Beide maakte niets uit. Dus dan blijven er volgens mij nog maar paar dingen over:

  • wijkcentrale probleem
  • verderop kpn probleem
  • nt doos kapot

Bij de bovenste twee zou je toch verwachten dat meer mensen een storing hebben. Daarom denk ik nu aan optie 3. Maar in ieder geval moet kpn  iets met alle opties…

 

Het kan ook alleen de poort zijn waar jouw aansluiting op zit, dat heb ik jaren geleden ook een keer gehad, ik kan me alleen niet meer herinneren of het glaslampje toen bleef branden.

De monteur heeft het bij mij toen binnen een half uur opgelost.

Optie 3 zou ook heel goed het probleem kunnen zijn.

 

Vond nog een foto, het was in dec 2020, naast het modem ligt de testtool van de monteur:

 


Nog even ter afronding: het bleek te liggen aan nt box. Lampjes moeten aan staan.