Skip to main content

Wij hebben sinds vanochtend geen internet. Met klantenservice gebeld, en er is zaterdag een monteur ingepland. 

Echter gaf de klantenservice aan dat zover zij kunnen zien het probleem aan het glasvezelkastje ligt. Modem werkt naar behoren (uitgelezen op afstand) en ik heb dit zelfde geconstateerd thuis en vanuit de pc (mijn kpn / ip). 

  • Modem is gerest, soft reset, hard reset en reset naar fabrieksinstellingen zonder succes
  • Glasvezel kastje + modem stekker uitgetrokken voor half uur en weer ingestoken, onder succes
  • Rode kabel is ook niet defect, 4 andere werkende kabels geprobeerd, internet werkt niet. 
  • Beide groene lampjes op glasvezelkastje branden (power+ connection) 
  • Power lampje van modem = groen continu, internet lampje modem knippert continu groen. 

Klantenservice gaf echter aan dat zij vrij zeker zijn dat het aan het glasvezel kastje ligt, omdat hier vaker problemen mee zijn. Echter gaf ze aan dat de monteur die zaterdag van KPN komt, dit niet kan/mag vervangen, maar dat iemand dat moet doen van KPN Netwerk. Ik begrijp niet waarom deze persoon niet direct hiervoor wordt ingezet. 

Weet nu dus al dat ik zaterdag van 0800u tot 1200u moet wachten op een KPN monteur, deze verteld dat hij niets voor me kan betekenen en een KPN Netwerk monteur moet inschakelen. Aangezien het zaterdag is, zijn de kantoren gesloten waaronder KPN Netwerk service en zit ik straks tenminste een week zonder werkend internet.

Hebben jullie een snellere / betere oplossing?

 

Mijn probleem komt hiermee overeen:

 

 

@Ik_Combineer klopt het dat jullie geen glasvezelkastje om kunnen ruilen? Klinkt me namelijk een beetje vreemd in de oren. 


Nee, de (O)NT kunnen we gewoon vervangen, mogelijk ziet cs iets in de DLSAM of ergens iets op de route alleen dat lijkt me niet. Ik ga er gewoon van uit dat je zaterdag weer werkende diensten hebt @MartinoV
 

Waarschijnlijk heb je een defecte XGSPON ont, zitten er lampjes naast de internet poort aan de onderkant en staan deze uit. Dit is een redelijk bekend probleem en zo verholpen door de monteur.


Hallo @MartinoV, als ik kijk in onze systemen is de storing door de monteur gelukkig op 29 april verholpen.