Skip to main content

Goedenavond allen!

Ik loop tegen het volgende aan. Sinds ongeveer 2 maanden heb ik problemen met mijn verbinding in huis. Het begon met steeds uitvallende WiFi: onze iPhones verloren steeds de WiFi en sprongen dan over op 5G. TV en bekabeld internet werkte prima.

Na van alles geprobeerd te hebben contact gehad met KPN. Zij onderschreven dat ik alles al had gedaan en besloten de Experiabox 12 te vervangen. Dat leek te helpen… eventjes.

Nu is de WiFi iets stabieler lijkt het (ook al valt hij nog steeds regelmatig weg), maar nu hebben we steeds de Ethernet verbindingen die wél verbonden zijn maar geen Internet verbinding hebben. De WiFi doet het dan weer wel en daar maak ik nu gebruik van nu ik het bericht schrijf.

De TV geeft ook regelmatig problemen bij het ophalen van de opgenomen programma's: Opnames kunnen niet worden geladen (...) STB-REC-01.

Mijn conclusie is dat er waarschijnlijk iets niet goed zit in de glasvezelaansluiting, al dan niet icm met de Experiabox. Ik lees vergelijkbare feeds hier op het forum maar nergens staat hoe het opgelost kan worden.

Dag @Sjak van Drunen heb je dit soort dingen in huis?

 


Hoi Joep,

Die heb ik alleen voor één TV aansluiting in de keuken. Maar daar ervaar ik misschien nog wel het minste problemen :-)

Greetz,
Sjak


Dat dacht ik wel😉 @Sjak van Drunen . Trek ze maar uit het stopcontact. Reset het modem en eventuele wifiversterkers en vrijwel zeker is het probleem opgelost.  Vaak werken ze wel met de tv maar zijn ze killing voor de rest van je netwerk. Probeer het maar. 


Gebeld met KPN én de draadloze set losgekoppeld. Gewone reset van Experiabox hielp niet, daarna een harde reset (met paperclip achter in de Experiabox) uitgevoerd. Het lijkt nu allemaal weer te werken.

Ben benieuwd wat er gebeurr als ik nu de draadloze set weer inplug (want die heb ik wel nodig om in de keuken TV te kunnen kijken)…

Sjak


Nu had de WiFi op één van beide iPhones weer geen internetverbinding. Glasvezelkastje opnieuw op moeten starten. Zucht…

De draadloze set is er trouwens nog steeds tussen uit.

Em de speedtest geeft een snelheid aan van 100 MBit up en Down. Terwijl ik extra betaal voor 200 MBit. Morgen maar weer opnieuw bellen met KPN. 😒


Draai nu twee dagen stabiel. Wat heb ik uiteindelijk allemaal gedaan:

  1. Draadloze verbindingsset uit het stopcontact gehaald
  2. Glasvezelkastje gereset → je moet er echt minimaal 60 seconden de stroom afhalen voor een goede reset heb ik gemerkt
  3. Experiabox 12 een harde reset gegeven met de paperclip achter in het gaatje → net zo lang proberen totdat het middelste lampje op de voorzijde rood wordt
  4. Nadat de Experiabox weer helemaal operationeel was (dat duurt na een harde reset zo'n 15 minuten bij mij) draaide alles stabiel.
  5. Na een paar uur stabiel draaien heb ik de draadloze verbindingsset ook weer in gebruik genomen en alles blijft, net als de 3 jaren hiervoor, weer helemaal stabiel.

Uiteindelijk denk ik dat de echte boosdoener het glasvezelkastje was. Dat had ik eerder wel gereset, maar met slechts 10 seconden of zo de stroom eraf. En dat is dus niet voldoende.

Ik hoop dat anderen ook wat aan mijn bevindingen hebben.