Skip to main content

Beste KPN,

Ik ben verhuisd naar een nieuw adres en heb hiervoor een nieuw internetabonnement afgesloten via kpn. Vorige week hebben wij de experiabox(v10) binnengekregen met in datzelfde pakketje een aansluiting voor een IS/RA punt. Aangezien wij deze niet hebben heb ik gebeld en is een pakketje toegestuurd met daarin een zgn 'varkenssnuit' stekker en een enkele dsl kabel.

 

Deze heb ik netjes aangesloten. Later kwam ik erachter dat er een monteur zou langskomen. Dit had ik niet verwacht en aangezien de stekkers er al in zaten en ik zelfs de netwerknaam al kon vinden voor de ingangsdatum hebben wij gebeld dat dit niet nodig was.

 

28 september zou het internet ingaan echter blijft het signaal uit. Nu vraag ik mij af wat hier aan de hand is. Had ik toch de monteur langs moeten laten komen(de vorige keren had ik geen problemen meer het aansluiten van een experia box),  is er misschien iets misgegaan of kan het eventueel nog aan de dsl kabel/stekker zelf liggen?

 

Misschien kunt u mij hiermee helpen hierin inzicht te krijgen. Even concreet op een rijtje:

 

  • Het lampje met power brandt groen
  • Het lampje wireless brandt groen
  • Lampjes internet en eco staan uit
  • Lampje services brandt soms niet, soms rood en momenteel oranje
  • Ik heb de 'varkenssnuit' stekker direct verbonden met de dsl ingang op de experia box met de grijze dsl kabel die ik van jullie heb ontvangen
  • De lampjes l1ven l2 naast de dsl ingang branden niet
  • Ik kan het wifi signaal van het netwerk en ook via de lan kan ik verbinden met het modem, maar ik kan niet internetten
  • Het wifi signaal kon ik al binnen voordat het signaal ingegaan had moeten zijn. Ik weet echter niet goed of dat veroorzaakt wordt door de Experia box zelf of dat er toch wat binnenkomt.
  • De herstelknop lijkt niks te doen

Ik hoor graag of hier misschien wat aan de hand is. Ben ik te snel geweest met bedenken dat de monteur niet nodig was of is er toch wat anders aan de hand? Ik hoop dat u mij kunt helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Maartje

Ja... de monteur had natuurlijk gewoon langs moeten komen. 


Goedemorgen @Maartje92 en welkom op ons forum. Ik lees dat jouw internet het na je verhuizing nog niet doet en als ik het goed begrijp heb je de monteur gemist, klopt dat? Mogelijk moet hij nog iets doen om ervoor te zorgen dat de verbinding gaat werken, maar dat is een gokje van mijn kant.

De snelste weg voor hulp hierbij is door even met onze klantenservice te bellen; dat kan via het gratis nummer 0800-0402. Mijn collega daar kijkt het dan direct voor je na en helpt je verder. 

We helpen je natuurlijk ook graag via het forum als je wilt, dat kan iets langer duren. Vul in dat geval je forumprofiel zo volledig mogelijk in, liefst met oude en nieuwe adres, en geef dan hier een seintje. Dan kunnen we je gegevens erbij pakken.


Hoi Alexandra,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik heb de monteur niet gemist maar ik heb gebeld om te vragen of het ging om puut het aansluiten van de experiabox of dat er ook nog wat anders moest gebeuren. Aangezien het om de experiabox ging die ik zelf al had aangesloten heb ik gevraagd of het nodig was waarop het antwoord was dat het niet nodig was en de monteur is geannuleerd.

Gisteren heb ik gebeld met de klantenservice en zij gaven aan dat ik (28 septembet) een sms had moeten krijgen met dat het signaal was ingegaan, dit is niet het geval. De meneer aan de telefoon dacht dat hier misschien iets was misgegaan dus planden we samen een nieuwe monteurafspraak in voor komende maandag (3 oktober) gezien hij dacht dat de schakeling in de straat nog niet goed was. Hij gaf aan dat ik hierover ook een sms moest krijgen als bevestiging en dat als dat niet het geval was dat ik moest terugbellen. Een paar uur later had ik de SMS nog steeds niet binnen dus heb ik teruggebeld.

Ik kreeg toen een andere persoon aan de telefoon die de afspraak niet zag staan maar aangaf dat het ook al eerder kon (29 september). Toen ze dat probeerde te bevestigen kreeg ze een error en later gaf ze aan dat signaal pas mogelijk was vanaf 3 oktober en dat ik ook 3 oktober pas kon bellen voor een eventuele monteurafspraak.

Dit laatste vind ik een beetje gek aangezien het nu bijna een maand geleden is dat ik het abonnement heb aangevraagd. De schatting was dat ze vanaf 19 september konden leveren, dit werd 28 (dit heb ik ook heel duidelijk in een mail staan). Hiervoor is toen een afspraak ingepland en afgezegd en nu is het verhaal dat het op 3 oktober pas ingaat.

Dus ik moet afwachten of het 3 oktober werkt en als het niet werkt moet er alsnog iemand langskomen. Maar ergens ben ik wel bang dat er in het systeem iets niet helemaal lekker is gegaan.


@Maartje92 Dankjewel voor de extra uitleg! Wel een lastige en wat onduidelijk situatie, zo te lezen. Laat maar weten hoe het vandaag is gegaan, en ook als je vragen hebt natuurlijk.