Skip to main content

Goedenavond, 

Ik heb deze week een nieuw abonnement bij KPN afgesloten en probeer net mijn modem (KPN box 12) aan te sluiten. Ik krijg echter geen internetverbinding via mijn wandcontactdoos. Die ziet er van binnen als volgt uit: 

Ik vraag mij af of ik dit probleem wel zelf kan oplossen. En als ik een monteur laat komen, komen er dan extra kosten bij? Of is dit wel inbegrepen als nieuwe klant? 
 

 

Mogelijk zijn er 2 aderparen ingelast, en zou je dus moeten kijken of het signaal op 1 van de 2 aderparen staat. 


Mijn advies zou toch zijn om een monteur te bestellen om dit goed te maken. Hiervoor worden geen kosten berekend.


Dat is geen officieel ISRA punt, loopt die kabel misschien naar de meterkast waar 1 van onderstaande aansluitingen zit?

Als je verder geen ISRA punt kan vinden in huis dan lijkt mij ook dat je een installatiemonteur nodig hebt, bij een nieuwe klant is dat i.d.d. inbegrepen als het zelf niet lukt:

https://www.kpn.com/service/monteur/installatiemonteur.htm


Probeer de kabel eens te volgen die naar beneden loopt, waarschijnlijk vindt u een ISRA zoals op de foto van GeSp. Zeer waarschijnlijk in de meterkast als dit een foto is vanuit de woonkamer.

Dat is geen officieel ISRA punt, loopt die kabel misschien naar de meterkast waar 1 van onderstaande aansluitingen zit?

 

Vroeger in de vaste telefonietijd liep er vanuit het ISRA naar een hoop kamers een kabel om de vaste telefoon op te monteren, en die sloot je dan aan op een telefoondoos zoals u op de foto heeft. In theorie kan een modem daar op werken maar vaak ook niet. 
Mocht u echt nergens een ISRA kunnen vinden is het inderdaad verstandig om een monteur te laten komen. KPN heeft installatiegarantie wat inhoudt dat een monteur kosteloos is als het u niet zelf lukt.