Skip to main content

Sinds vanmorgen zit ik zonder internet, nadat de internetsnelheid is opgehoogd van 100 naar 200. Hiervoor al 4 medewerkers van de service van KPN aan de telefoon gehad, vanmorgen om 10u werd (nadat 10 sec. uitschakelen van glasvezelkastje, en reset van Experia Box v10 geen resultaat gaf) gemeld dat hij er een ticket ingezet had en de monteur vandaag al voor 12u zou komen en een kwartier vooraf zou bellen. Na de middag maar even opnieuw gebeld met klantenservice Kleinzakelijk; volgende medewerker kon niets doen, zette een chat door naar een andere afdeling, ik zal gebeld worden door die afdeling….dit bleef uit, waarop ik nogmaals belde en toevallig dezelfde dame aan de lijn kreeg. Zij ging nogmaals informeren en kijken wat ze kon doen, ze verzekerde me dat de monteur zeker nog zou komen en dat de vraag was uitgezet of de monteur mij z.s.m. kon bellen om de tijd door te geven. Om 16.50u nogmaals de klantenservice gebeld, omdat niemand mij belt. Nu blijkt er vandaag niets meer opgelost te worden en moet ik afwachten of ik zaterdag of maandag gebeld wordt. Kan iemand mij a.u.b. helpen aan een mogelijke oplossing voor mijn internetverbinding. Ik kan niet begrijpen dat ze het wel op afstand kunnen ophogen, maar als daar iets mee mis gaat daar, kunnen ze het niet meer oplossen. Ik kan me er niet in berusten dat ons horecabedrijf een weekend zonder internet zit door een wijzigingsfout van KPN, zeker niet omdat ik dit de hele dag al probeer op te lossen met hen. Wie kan mij helpen???

@KittyP heel erg vervelend zeg, maar je zit op het particuliere forum van KPN. Je zal naar het zakelijke forum moeten met je vraag. 
 

KPN zakelijk forum


Hallo @KittyP , 10 seconden uitschakelen van de glasvezelkast is weinig zinvol.

Het algemene advies is de glaskast minimaal 2 minuten van de stroom halen en na herstart teven de modem/router even herstarten.

Succes.

 

 


Hoi @KittyP . Welkom op het forum.

Ik snap je noodkreet maar als ik het zo lees is alles in gang gezet.  Als mijn collega's daar geen invloed op kunnen uitoefenen zal ik dat ook niet kunnen.

Ik wil uiteraard wel even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Enkele jaren geleden een dergelijk probleem gehad; KPN had een fout gemaakt met de bandbreedte in het kopstation van de glasvezel. Een bedrijf dat de glasvezel mee heeft aangelegd Reggefiber, (https://www.kpnnetwerk.nl/reggefiber/) nu onderdeel van KPN. Heeft toen van mijn huis uit een meting verricht en konden de router traceren, in het kopstation, waar de fout zat. Toen heb ik 2 dagen geen tv kunnen kijken.

XS4ALL, toen nog mijn provider heeft alles in het werk gesteld om dit op te lossen!


Het probleem is vanmiddag eindelijk opgelost, was trouwens een fluitje van een cent voor de monteur die in de wijkkast een los kabeltje er goed ingestoken heeft. Dit was tijdens het uitvoeren van de wijziging naar een snellere internetsnelheid niet goed vastgezet.

Hierbij nog enkele tips:

Ik zou alle monteurs het advies geven om, ondanks hun hoge werkdruk altijd even het werk goed controleren.

En bij KPN klantenservice kleinzakelijk zou ik het advies willen geven om juiste en volledige informatie te geven.

En bij KPN ict zou ik ze het advies willen geven om hun SMS bericht aan te passen, blijft toch vreemd dat je via een SMS naar een link moet op internet om een afspraak in te plannen, als ze je van het internet afgehaald hebben door een loszittend draadje in de wijkkast.

En misschien dat de tekst aangepast kan worden van de sitepagina waarnaar je wordt doorgestuurd om een afspraak in te plannen; er staan namelijk 2 opties: afspraak annuleren/afzeggen of afspraak verzetten. Handig als er bij afspraak verzetten ook ‘inplannen’ bij zou staan.

En een tip voor ondernemers die snel geholpen willen worden als de internetverbinding het plots niet meer doet; neem geen abonnement KPN klein zakelijk.

Bedankt voor ieders info!