Skip to main content

Beste KPN,

Wij hadden voorheen ziggo maar sinds een update hadden wij geen internet meer! Mijn moeder is na het niet opkomen dagen van een ziggo monteur overgestapt naar jullie. Al de spullen van KPN binnen gekregen maar alsnog hetzelfde probleem als bij ziggo dat de internet niet bereikt kan worden. Ik heb alles goed aangesloten en een internet kabel van het glasvezel kastje naar WAN poort gebracht. Maar zelf nu kan die nog geen verbinding maken met internet. Ik stuur foto’s mee van het modem en het glasvezel kastje! Maandag staat er een afspraak gepland met een monteur maar wil dit liever sneller oplossen zodat we weer internet hebben! 

 


Als extra toevoeging op het modem branden de lampjes van power en wifi maar het lampje van internet knippert! Groet Wesley


Hoi @Wesley Adriaansz ,

Het glasvezelkastje ontvangt geen signaal.
Is er een storing?Dat valt hier te zien: http://kpn.com/storing

Heb je al geprobeerd het glasvezelkastje opnieuw op te starten?

Als er geen storing is en een herstart niet helpt zal je op de monteur moeten wachten helaas:-(

 

Maar zolang KPN nog niet werkt zou er nog Ziggo signaal moeten zijn, wellicht valt er vanaf hier toch daar nog iets van aan de praat te krijgen.

Wat vragen:

Werkt kabelTV wel?

Welk modem van Ziggo is aanwezig?

Kun je een foto maken van het coax aansluitpunt?


Beste Martijn,

Er is geen storing bij mij in de buurt het glasvezel kastje heb ik proberen te resetten door de adapter even van het stroom te halen en na ongeveer 30 seconden weer in het stroom te doen! Dit geeft helaas geen oplossing.. Zou ik hem nog anders kunnen opstarten? Gr Wesley


Dit is de coax aansluiting toch? Gr


Ik denk dat hier de oorzaak van het Ziggo issue ligt😉

Die versterkers is waarschijnlijk gewoon te oud(ondersteund niet meer de juiste frequenties) of defect.

Zou je het Ziggo modem direct op de wandcontactdoos kunnen aansluiten?Dus zonder de versterker ertussen.Grote kans dat dit het probleem oplost.

 

Ik vermoed dat deze kabel vanuit de wandcontactdoos komt, als je die op het modem schroeft werkt het misschien weer:

Al moet ik zeggen dat het wel erg oud is allemaal.


Klopt Martijn! Deze komt uit de wand! Ik ben zelf niet heel goed in dit soort dingen! Ik ga kijken of dat het probleem oplost. Als het zo erg verouderd is zou u misschien weten bij wie we dit zouden kunnen vernieuwen? Gr


De wandcontactdoos zelf is helaas alleen via een Ziggo monteur te vernieuwen.

Als het nog niet werkt via de kabel die ik aanwees, zou een kabelbreuk de oorzaak kunnen zijn.De kortste klap is dan naar een Ziggo winkel gaan en een IEC naar F connector kabel(kleurmarkering groen-rood) vragen.

 


Okee bedankt voor hulp Martijn heb dit geprobeerd maar ook via deze weg is het internet niet te bereiken.. Heel vervelend Maandag komt de KPN monteur om alles te installeren dus dan moet ik helaas nog tot maandag wachten tot we weer internet en tv hebben wel heel erg bedankt voor u hulp! Groet Wesley


KPN zou overigens wel sinds 11-05-2023 moeten werken. Alleen kon de monteur pas Maandag de 15de langskomen. 


Helaas @Wesley Adriaansz !

 


is er nog een actief abbonement bij ziggo ? anders zou je misschien om een vodafone backup bundel kunnen vragen 


En in geval van mobiele telefonie via KPN kan een moderator misschien vanuit KPN een databundel geven.


Hi @Wesley Adriaansz! Dat is niet direct een goed begin. Wel wil ik je graag waar mogelijk nog helpen om het allemaal in goede banen te leiden. Voor alle zaken met spoed, bel 0800-0402.

Wil je hier laten weten of in ieder geval morgen alles geïnstalleerd is?Â