Skip to main content

Sinds twee weken krijgen sommige devices geen ip adres meer. Vaak mobiele devices die het huis uit zijn geweest.  Maar nu ook de bedrade apparaten die een periode hebben uitgestaan. 

Mijn opstelling 

KPN experia box is de router en deze is gekoppeld aan een giga bit switch 8 poorts 

Boven op zolder staat een accespoint asus RT AC66U.

Storingsreacties tot nu toe

1. Reset experia box (tijdelijke oplossing)

2. Accespoint ontkoppeld  geen verbetering

 

Heb je het ook al zonder switch geprobeerd?


Ik heb het net uitgevoerd omdat mijn zoon nu thuis kwam en ook geen verbinding had. Maar nog steeds hetzelfde probleem.

Tv kijken doe ik inderdaad bekabeld


@GerBS, je hebt het al zonder switch getest? Bedoel je dat? Werkt het dan wel? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk of heb je het ondertussen al op een andere manier opgelost?

 


Ik heb alles losgekoppeld en stap voor stap weer aangesloten. Nu lijkt alles weer te functioneren als voor de storing. Ondertussen wel een "goed" gesprek gehad met de kpn frontoffice maar deze konden niet verder uitlezen dan de wan poort van het modem NOT!

Hierop kreeg ik het advies een betaalde monteur langs te laten komen. Nu heb ik daar geen hoge pet van op en heb ik aangegeven dat de service opties die kpn mij biedt erg beperkt zijn. Ik heb aangegeven dat ik mijn abonnementen in overweging neem en heb het gesprek beëindigd. Daags erna had ik zonder aanwijsbare veranderingen geen problemen meer dit is op zijn minst opmerkelijk toch?


Dus met het compleet opnieuw aansluiten van alles werkt het weer. Dat is fijn. Ik durf niet te zeggen waar het zat, maar mocht er weer iets zijn, laat het dan vooral weten.