Skip to main content

Er is geen korting voor trouwe klanten van kpn.

je staat in de wacht.

45 minuten bellen kost geld met doventolk contact en dan komen ze met paar euro korting aanzetten.

Maar ze zeiden dat ze een goede korting gingen geven.

Dat is geen korting geven.

@Hendrik68 wat u geciteerd heeft is een stuk tekst wat niet van KPN zelf is. Het is geschreven door een hobbyist die dat uit z'n duim gezogen heeft.

Bellen met KPN is gratis op telefoonnummer 0800-0402. Dat de verbinding soms weg valt hoort tegenwoordig bij de service van KPN. Hier op het forum word niets met prijzen gedaan. Dus als u al iets wilt bereiken, dan zult u echt moeten bellen.

Bellen is niet gratis

 

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic


Hallo @Superscout2009 ,

KPN geeft gewoonlijk klanten eenmalig een (tijdelijke) korting of een cadeau.  

Dit is een vraag die geregeld voorbij komt, ook hier op het forum. Je kunt daarom ook verschillende mooie antwoorden vinden, zoals deze . Iedere nieuwe klant kan gebruik maken van een leuk aanbod als ze een abonnement bestellen, het zogenaamde welkomstcadeau. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je toen jouw abonnement startte je gebruik hebt gemaakt van een korting. KPN doet zijn best om daarna ook de vaste klanten blij te maken, bijvoorbeeld met de Combivoordelen, als je meerdere KPN abonnementen hebt. 

En vergeet daarnaast ook het Kadootje van KPN niet, elke maand een nieuw Kadootje voor onze vaste klanten 💚 Lees gerust elke maand mee hier op het forum over het nieuwe kadootje!

 

 

Antwoord geleend van Alexandra : 

 


Hallo @Superscout2009 ,

KPN geeft gewoonlijk klanten eenmalig een (tijdelijke) korting of een cadeau.  

Dit is een vraag die geregeld voorbij komt, ook hier op het forum. Je kunt daarom ook verschillende mooie antwoorden vinden, zoals deze . Iedere nieuwe klant kan gebruik maken van een leuk aanbod als ze een abonnement bestellen, het zogenaamde welkomstcadeau. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je toen jouw abonnement startte je gebruik hebt gemaakt van een korting. KPN doet zijn best om daarna ook de vaste klanten blij te maken, bijvoorbeeld met de Combivoordelen, als je meerdere KPN abonnementen hebt. 

En vergeet daarnaast ook het Kadootje van KPN niet, elke maand een nieuw Kadootje voor onze vaste klanten 💚 Lees gerust elke maand mee hier op het forum over het nieuwe kadootje!

 

 

Antwoord geleend van Alexandra : 

Heb een paar euro gekregen korting.Meer konden ze niet betekenen.Dat aanbod neem ik dus niet kost me nog 91  euro dan in de maand.


Als er korting was voor klanten die blijven zouden de abonnementen weer duurder worden. En betaal je na korting uiteraard wat je nu betaald. 

Want het moet toch opgehoest worden. 

Er zijn nu eenmaal kosten. Wat dacht je van de niet te onderschatten stroomkosten van de netwerken. Stroom is flink duurder geworden. En de salarissen die in 1 x 10 % zijn gestegen. 

Heb je zender pakketten die je nauwelijks gebruikt? 

Nog een oud abonnement als Alles in 1 of Internet + TV (verkocht 2017 - 2019)? Dan ben je vast goedkoper uit met verlengen naar het nieuwe abonnement. 

 

 


Ik heb inderdaad nog een oud abonnement.Maar als ik bel en ze zeggen me we kunnen goede korting geven en je staat 48 minuten in de wacht voor 91 euro per maand.Dan kunnen ze het me ook eerder vertellen.Wat dacht je wat de belkosten zijn van kpn teletolk waar ik mee moet bellen.Geef maar een goede aanbieding.Die is er gewoon niet daardoor stapt klant over en na krijgt hij de korting weer wel bij kpn.Dit is toch niet de bedoeling dat klanten elke jaar weg gaan.


Dus na jaar geeft kpn me wel een mooie welkomst korting.Daar ga ik ook gebruik van maken dan.


Op bestaande oude abonnementen zul je geen korting krijgen of hooguit een paar euro. 

Wel als je belt (kan helaas alleen telefonisch of in een kpn winkel) en zegt dat je wilt overstappen. Je krijgt dan vast de mogelijkheid voor nieuwe abonnement met korting voor 3 maanden.

Alleen. Je krijgt dan ook de nieuwe tv ontvangers. En daarin werkt de ondertiteling nog matig !!

Maar wat heb je nu voor die 91 euro?

Welk abonnement? Nog Alles in 1 Premium bijvoorbeeld? 

Heb je extra zender pakketten?


Op bestaande oude abonnementen zul je geen korting krijgen of hooguit een paar euro. 

Wel als je belt (kan helaas alleen telefonisch of in een kpn winkel) en zegt dat je wilt overstappen. Je krijgt dan vast de mogelijkheid voor nieuwe abonnement met korting voor 3 maanden.

Alleen. Je krijgt dan ook de nieuwe tv ontvangers. En daarin werkt de ondertiteling nog matig !!

Maar wat heb je nu voor die 91 euro?

Welk abonnement? Nog Alles in 1 Premium bijvoorbeeld? 

Precies alles in een abonnement.wat ik krijg aanbieding eerste 6 maanden 91 euro daarna 100 euro.Daar trap ik niet in.


Op bestaande oude abonnementen zul je geen korting krijgen of hooguit een paar euro. 

Wel als je belt (kan helaas alleen telefonisch of in een kpn winkel) en zegt dat je wilt overstappen. Je krijgt dan vast de mogelijkheid voor nieuwe abonnement met korting voor 3 maanden.

Alleen. Je krijgt dan ook de nieuwe tv ontvangers. En daarin werkt de ondertiteling nog matig !!

Maar wat heb je nu voor die 91 euro?

Welk abonnement? Nog Alles in 1 Premium bijvoorbeeld? 

Precies alles in een abonnement.wat ik krijg aanbieding eerste 6 maanden 91 euro daarna 100 euro.Daar trap ik niet in.

Als ze trouwe klanten willen houden moeten ze meer doen.Anders lopen ze weg net als ik.


Zeker met trouwe klanten die jaren lid zijn.Moeten ze rekening mee houden.Ze houden nu alleen rekening met nieuwe klanten dus daardoor ga ik het spel ook maar zo spelen en elk jaar veranderen want trouwe klanten zijn de pineut en nieuwe klanten krijgen de forse kortingen.Heel krom maar het is waar.


Je betaalt nu € 100 ?

Jeetje, wat krijg je daar in je huidige abonnement voor.

Ik neem aan gezien de prijs Alles in 1 premium.

En inbegrepen pluspakket. Of espn.

In premium zit ook nog Belonbeperkt (vaste telefoon) maar daar heb je met je handicap vast niks aan. 


Precies heb ik niks aan en wil ik aanpassing doen lees hierboven dan krijg ik als trouwe klant haast geen korting.Ga ik weg bij kpn wat ik ook ga doen nu en naar jaar terug kom wordt ik wel weer beloond.Maar trouwe klanten niet.Scheefgroei is dat.Maar ga maar naar een andere aanbieder willen me als vaste klant niet houden kennelijk.Heb me best gedaan.Iedereen die elk jaar veranderd heeft voordeel is mij conclusie en trouwe klanten die meer dan 5 jaar lid zijn niks.


Ik vind het altijd zo’n dooddoener dat je bij het aangaan van je abonnement wel iets extra of korting hebt gehad. Deze welkomstcadeautjes waren vijf jaar geleden veel anders en lager in waarde als nu. Dus het is toch begrijpelijk dat je als trouwe klant aan de bel trekt als je ziet dat nieuwe klanten soms wel 12 maanden de helft van de abonnementskosten betalen.

 

Het zijn providers zelf die bij klanten het hoofd op hol brengen in hun drang om maar klanten van elkaar af te pikken. En dan niet met de nadruk op de kwaliteit van geleverde diensten maar met stuntprijzen bedacht door snelle marketingmensjes. En dan vind ik dat een provider die deze weg bewandelt san ook maar op de blaren moet zitten bij bestaande klanten. En dan moeten ze maar inboeten op het winstpercentage. Ik vind het ook heel gek dat op een klant-helpt-klant forum de provider dan in deze in bescherming wordt genomen met uitspraken als ‘als iedereen korting krijgt dan moeten de prijzen voor iedereen omhoog’. Dit zijn namelijk uitspraken die ook uit de mond van marketingmensjes komt als zij hierover vragen krijgen in de boardroom. Als je als klant echt een andere klant wil helpen dan zou je moeten zeggen dat hij eigenlijk gelijk heeft dat providers hun trouwe klanten als kleine kinderen met een snoepje in de hand terugsturen naar de speelplaats.


Ik vind het altijd zo’n dooddoener dat je bij het aangaan van je abonnement wel iets extra of korting hebt gehad. Deze welkomstcadeautjes waren vijf jaar geleden veel anders en lager in waarde als nu. Dus het is toch begrijpelijk dat je als trouwe klant aan de bel trekt als je ziet dat nieuwe klanten soms wel 12 maanden de helft van de abonnementskosten betalen.

 

Het zijn providers zelf die bij klanten het hoofd op hol brengen in hun drang om maar klanten van elkaar af te pikken. En dan niet met de nadruk op de kwaliteit van geleverde diensten maar met stuntprijzen bedacht door snelle marketingmensjes. En dan vind ik dat een provider die deze weg bewandelt san ook maar op de blaren moet zitten bij bestaande klanten. En dan moeten ze maar inboeten op het winstpercentage. Ik vind het ook heel gek dat op een klant-helpt-klant forum de provider dan in deze in bescherming wordt genomen met uitspraken als ‘als iedereen korting krijgt dan moeten de prijzen voor iedereen omhoog’. Dit zijn namelijk uitspraken die ook uit de mond van marketingmensjes komt als zij hierover vragen krijgen in de boardroom. Als je als klant echt een andere klant wil helpen dan zou je moeten zeggen dat hij eigenlijk gelijk heeft dat providers hun trouwe klanten als kleine kinderen met een snoepje in de hand terugsturen naar de speelplaats.

Heel erg mooie gewchreven.


Ik vind het ook heel gek dat op een klant-helpt-klant forum de provider dan in deze in bescherming wordt genomen met uitspraken als ‘als iedereen korting krijgt dan moeten de prijzen voor iedereen omhoog’. 

@TvG2016 

En toch is dat natuurlijk wel waar. De klanten die niet actief bezig zijn met hun abonnement betalen uiteindelijk de rekening van die kortingen en cadeau's. Want KPN moet uiteindelijk wel rendabel kunnen draaien.     

Het door mij van moderator Alexandra geciteerde antwoord is hier op forum al vele honderden malen gegeven in allerlei varianten. 

 

Nu moet ik zelf wel even een nuance aanbrengen: Na ruim 30 jaar klant zijn, heb ik in juni 2023 voor het eerst KPN gebeld voor het overzetten van mijn abonnement. Dit omdat KPN TV+ gewoon een stuk goedkoper is voor mij in vergelijking met mijn oude husselabonnement. En je alleen via 0800-0402 over kon stappen naar KPN TV+……. Tot mijn grote verrassing kreeg ik (zonder daar expliciet naar te vragen) spontaan een leuke korting voor zes maanden aangeboden. En daar zei ik uiteraard geen nee op. Maar in de 30 jaar daarvoor heb ik zoiets nooit gedaan. Ik zou er ook nooit opgekomen zijn om te bellen voor een korting.  


Ik vind het ook heel gek dat op een klant-helpt-klant forum de provider dan in deze in bescherming wordt genomen met uitspraken als ‘als iedereen korting krijgt dan moeten de prijzen voor iedereen omhoog’. 

@TvG2016

En toch is dat natuurlijk wel waar. De klanten die niet actief bezig zijn met hun abonnement betalen uiteindelijk de rekening van die kortingen en cadeau's. Want KPN moet uiteindelijk wel rendabel kunnen draaien.     

Het door mij van moderator Alexandra geciteerde antwoord is hier op forum al vele honderden malen gegeven in allerlei varianten. 

 

Nu moet ik zelf wel even een nuance aanbrengen: Na ruim 30 jaar klant zijn, heb ik in juni 2023 voor het eerst KPN gebeld voor het overzetten van mijn abonnement. Dit omdat KPN TV+ gewoon een stuk goedkoper is voor mij in vergelijking met mijn oude husselabonnement. En je alleen via 0800-0402 over kon stappen naar KPN TV+……. Tot mijn grote verrassing kreeg ik (zonder daar expliciet naar te vragen) spontaan een leuke korting voor zes maanden aangeboden. En daar zei ik uiteraard geen nee op. Maar in de 30 jaar daarvoor heb ik zoiets nooit gedaan. Ik zou er ook nooit opgekomen zijn om te bellen voor een korting.  

Wat voor korting ik van 100 naar 91 euro.Welke leuke korting gaven ze je eigenlijk.


@Superscout2009 

In totaliteit ongeveer hetzelfde (net ietsje meer), maar dan uitgesmeerd over zes maanden. En na zes maanden dus de reguliere prijs. 


Psst 🤐. Onder ons.

Qua ondertiteling voor slechthorenden zit je op dit moment naar mijn mening het beste bij Ziggo. 

(Overigens geen idee hoe zij met doven telefoon te bereiken zijn)


Psst 🤐. Onder ons.

Qua ondertiteling voor slechthorenden zit je op dit moment naar mijn mening het beste bij Ziggo. 

(Overigens geen idee hoe zij met doven telefoon te bereiken zijn)

De chat dienst moet gewoon weer werken.Waarom bellen is niet meer van deze tijd.


@Noordzee KPN en andere providers roepen dit over zichzelf af. Niemand heeft hen gedwongen om hoge welkomstkortingen aan nieuwe klanten te geven. Nu zij daar zelf voor gekozen hebben dat moet je niet alleen de voordelen willen plukken maar moet je ook op de blaren moeten zitten met de nadelen. En dus moet je er iets concreet tegenover zetten voor alle bestaande klanten. En dan niet een kanootje van KPN die ook nieuwe klanten gelijktijdig ontvangen maar iets structureels voor bestaande trouwe klanten specifiek. En dan ook niet alleen voor de mondige klanten maar voor alle klanten.

En niets persoonlijk want jij helpt klanten hier goed. Maar dit bedoel ik nu als soms de provider op dergelijke forums door superexperts naar de mond wordt gepraat. Het kan mij niet interesseren of een bepaalde moderator iets al 500 keer op dit forum heeft gezegd. Dit wil niet zeggen dat dit antwoord een dictaat is dat door iedereen nageleefd moet worden. Op een klant-helpt-klant forum is het toch de intentie om als klant andere klanten te helpen. En helpen betekent niet om dictaten van de provider her te verspreiden. Als je als klant namelijk verandering in (verkeerd) beleid wil brengen dan mag je best weleens de barricade op en dictaten naast je neerleggen. 


Psst 🤐. Onder ons.

Qua ondertiteling voor slechthorenden zit je op dit moment naar mijn mening het beste bij Ziggo. 

(Overigens geen idee hoe zij met doven telefoon te bereiken zijn)

De chat dienst moet gewoon weer werken.Waarom bellen is niet meer van deze tijd.

Een chat dienst in behoorlijk inefficient en daardoor duur. Ik snap heel goed KPN haar chat dienst (even) in de ijskast heeft gezet.


Als je als klant namelijk verandering in (verkeerd) beleid wil brengen dan mag je best weleens de barricade op en dictaten naast je neerleggen. 

Precies. Ik zou er voor willen pleiten dat de providers volledig stoppen met het geven van welkomstcadeau's en echt weer kijken naar het "belonen" van customer loyalty. En dan niet in de vorm van het maandelijkse "kadootje" van KPN maar gewoon in korting.

Geef bijvoorbeeld gewoon de eerste 3 maanden 25% korting bij het afsluiten van een nieuw jaarabonnement en ook bij het met een jaar verlengen van een lopend abonnement. Geen onderscheid meer tussen nieuwe klant en bestaande klant maar beloning van de "loyalty".


@Noordzee KPN en andere providers roepen dit over zichzelf af. Niemand heeft hen gedwongen om hoge welkomstkortingen aan nieuwe klanten te geven. Nu zij daar zelf voor gekozen hebben dat moet je niet alleen de voordelen willen plukken maar moet je ook op de blaren moeten zitten met de nadelen.

Eens hoor. Persoonlijk vind ik ook dat die kortingen of eigenlijk meer nog die dure cadeau's zoals TV's de spuigaten uitlopen.

En ik begrijp dan ook goed dat bestaande klanten daar hun vraagtekens bij zetten.

Waar ik ook bedenkingen bij heb, is dat klanten niet automatisch naar een gunstiger abonnementsvorm worden overgezet, maar dat je dat zelf in de gaten moet houden.

Zo zijn er nog steeds klanten die betalen voor toestelkosten op de voorwaarden van hele oude mobiele abonnementen. En bij thuisabonnementen kan het ook zijn dat je nu veel meer betaald dan op basis van nieuwere abonnementen. Sinds ik hier op het forum zit (nu vijf jaar), ben ik goed op de hoogte, maar daarvoor had ik mij er nooit in verdiept. En dat zal voor het leeuwendeel van de klanten gelden.   


Het probleem is dat groen maar naar oranje blijft kijken. En vanuit oranje het vergrootglas op groen gericht blijft. Groen gebruikt een kat om het verhaal te verkondigen. En oranje een niet kunnen toveren klein kind.

Als je een gezonde situatie wil maken dan zouden in de huidige markt dus groen en oranje afspraken met elkaar moeten maken. Dat gaat niet zo snel, gebeuren en mag zelfs niet eens van ACM.


Ach, groen tegen oranje. 🧐. Jij bent daar dagelijks mee bezig vanuit jouw werk, maar de gemiddelde Nederlander niet echt. 
 

Zelf heb ik in het jaar 2000 al besloten om nooit meer “oranje” te nemen omdat de voorloper Casema het nodig vond om de zender Kindernet te verwijderen van het lokale kabelnet. Mijn kinderen (toen twee jaar en vier jaar) hevig teleurgesteld en ik uiteraard boos. 
 

Toen overgestapt op CanalDigitaal waar die zender wel was, maar die provider is nu anno 2023 niet aantrekkelijk meer. 
 

Er is tegenwoordig maar heel beperkt wat te kiezen. Voor mijn werk heb ik stabiel thuisinternet nodig en dan kom je al gauw uit bij KPN als je “oranje” nooit meer wil.