Skip to main content
Beantwoord

Geen medewerking van de buurman bij aanleg van glasvezel

• 28 januari 2025
  • 17 reacties
  • 388 keer bekeken

Ik heb een afspraak voor 31december maar de buurman xoaks eerder vermeld heeft geen gehoor gegeven aan de brief van de woon vereniging die is door zijn brievenbus gestopt zodat hij contact kan opnemen met mij of de woon verening zodat kabel  van zijn woning naar mijn woning kan worden geinstalleerd.

Beste antwoord door Maja van KPN

normanvos schreef:

Heb ik ook gevraagd.moet het perse vanuit de buurman worden aangelegd?

Ik durf hier zelf geen antwoord op te geven ​@normanvos, het kan best zijn dat ze hier bij onze netwerk-afdeling wél meer over kunnen vertellen. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur, via 088 006 37 44

Bekijk origineel

17 reacties

• 3346 reacties
  • 28 januari 2025

Je bedoelt 31 januari? 

Heb jij al eens geprobeerd om in contact te komen met je buurman? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 januari 2025

Van alles geprobeerd

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 29 januari 2025

Hi ​@normanvos,

Wat ontzettend flauw dat de buurman geen gehoor geeft, waardoor jij nu niet zeker weet of het wel goed gaat komen met de aanleg van de glasvezel 😕

Je geeft aan dat je zelf al geprobeerd hebt om contact te leggen, is dit misschien iets waar de woonvereniging nog wat in kan betekenen? Wij kunnen iemand niet dwingen om zijn woning of terrein voor ons open te stellen, dus zonder de toestemming van je buurman zullen wij de aanleg niet kunnen voltooien. Ik hoop dus dat er vanuit de woonvereniging nog wat gedaan kan worden!

• 784 reacties
  • 30 januari 2025
Maja van KPN schreef:

Hi ​@normanvos,

. Ik hoop dus dat er vanuit de woonvereniging nog wat gedaan kan worden!

Die hebben zoals ik lees de huurder al benaderd middels een brief, daarmee houd het ook voor hun op.

Wat ik uit mijn omgeving weet is dat iedereen een brief kreeg om zoveel mogeliijk mee te werken, zowel vanuit de gemeente op wiens initiatief dit werdt uitgerold en vanuit de wooncorporaties vanwege de meerwaarde van deze aansluiting dit was al rond 2016. Ook de verhuurder of een VVE kan niemand verplichten toegang tot de woning te verlenen. Zeer vervelend in apartementen complexen of flatgebouwen. Bij enkele oudere gebouwen zijn de vezels buitenlangs de gevels gegaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 januari 2025

Kpn bied aan om over te stappen .dat heb ik gedaan.maar nu komt kpn erachter dat er geen toegang /(als de buurman meewerk wel)is om de kabel in dit geval door te trekken naar mijn woning.dat hadden ze van tevoren moeten checken voordat het overstap word aangeboden.nu moet ik gaan uitzoeken en de provider waar  mijn  abonnement nu nog loop doorgeven dat hik toxh bij mijn huidige abonnement moet blijven.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3484 reacties
  • 30 januari 2025

@normanvos 

Het kan op een andere manier glasvezel via buitengevel naar de woning te brengen, dat vereist alleen de toestemming van de eigenaar van het gebouw en in sommige bijzondere gevallen ook van de gemeente.

Zie ook hier

Glasvezel in hoogbouw 

• 784 reacties
  • 30 januari 2025
TDN schreef:

@normanvos 

Het kan op een andere manier glasvezel via buitengevel naar de woning te brengen, dat vereist alleen de toestemming van de eigenaar van het gebouw en in sommige bijzondere gevallen ook van de gemeente.

Zie ook hier

Glasvezel in hoogbouw 

Alleen in geval van een appartementencomplex met koopwoningen moet elke eigenaar toestemming geven om iets aan zijn/haar/hen stukje buitenmuur te bevestigen.

Verder kan je de vraag stellen gaat de netwerkbeheerder dat voor slechts 1 woning doen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 5 februari 2025
normanvos schreef:

Kpn bied aan om over te stappen .dat heb ik gedaan.maar nu komt kpn erachter dat er geen toegang /(als de buurman meewerk wel)is om de kabel in dit geval door te trekken naar mijn woning.dat hadden ze van tevoren moeten checken voordat het overstap word aangeboden.nu moet ik gaan uitzoeken en de provider waar  mijn  abonnement nu nog loop doorgeven dat hik toxh bij mijn huidige abonnement moet blijven.

Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice ​@normanvos? Als dat het geval is, zal je abonnement bij je huidige provider actief blijven totdat er bij ons een signaal op de lijn wordt gezet. En dat lijkt helaas dus niet mogelijk te zijn nu 😕 Je kunt jouw aanvraag dus eventueel annuleren en bij je huidige aanbieder blijven.

Dat een medebewoner geen toestemming geeft, komt zelden voor, dus dit is niet iets waar we standaard van uit gaan. Ik vind het heel erg jammer dat dit jou nu wel overkomt en hoop echt dat de buurman zich op een later moment nog bedenkt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 5 februari 2025

Duurt te lang

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 5 februari 2025

Kan de kabel niet buitenlands?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 6 februari 2025

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 6 februari 2025
normanvos schreef:

@Maja van KPN is dit nou nog een optie?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 6 februari 2025

Kpn weet het niet.mischien weet Bill Gates wel of het mogelijk is zonder tussenkomst van de buurman.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2025
normanvos schreef:

Ik durf hier zelf geen antwoord op te geven ​@normanvos, het kan best zijn dat ze hier bij onze netwerk-afdeling wél meer over kunnen vertellen. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur, via 088 006 37 44

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 151 reacties
  • 7 februari 2025

Elke bewoner/eigenaar moet medewerking verlenen indien er iets aan jou huis moet gebeuren en hij daarbij nodig is. Dit heet het ladderrecht. Als de dakgoot via de gang van de buren moet onderhouden moet er toegang worden verleend. Het zou toch van de knotsen zijn dat hij de voorziening weghaald uit zijn meterkast zoals gas of waterleiding om dat dit naar boven gaat. Wijs de buur en verhuurder op het ladderrecht.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 februari 2025

Is al.voorbij.ik.heb geannuleerd vanwege geen medewerking buur

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 18 februari 2025

Jammer dat er geen andere oplossing gevonden kon worden ​@normanvos 🙁