Skip to main content

Uit een e-mail ‘Bedankt voor uw bestelling’ van 19 november blijkt dat 22 december ‘internet thuis’ zal worden aangesloten. Sinds die e-mail heb ik geen extra informatie gekregen over de aansluiting en heb ook nog geen modem in huis.

 

Hoe zit dat, en wie kan mij helpen?

 

De bestelling ging samen met het overzetten van m’n 06 naar KPN, dat ging wel goed.

Verder mogelijk relevant: donderdag 24 komt KPN Netwerk glasvezel naar binnen brengen.

Die 22 december is de eerst mogelijke aansluitdatum als alles normaal loopt, nu zal er vertraging zijn door de werkzaamheden van KPNnetwerk, maar hoelang word gissen.

 

Aankomende donderdag word de kabel dus pas naar binnen aangelegd, is dit een compleet nieuwe aansluiting,, dwz de hele buurt word nieuw aangesloten of is er in het verleden een bosje achtergelaten onder het maaiveld en moet alleen jou verbinding naar binnen?

In het eerste geval kan het dus wel even duren, eerst word meestal de complete wijk afgemaakt voordat er aansluitingen in de centrale worden geregeld.

In het tweede geval, feestdagen maken het wat lastig nu, sneller een aansluiting gereed gemaakt kunnen worden, duurde hier een aantal jaren terug een week langer.

 

 


Glasvezel staat er los van, we zouden op koper beginnen. Ik heb nu een of andere ‘multi superplexing dual bonding hatseflats super DSL’ 100/30 bij Tele2. Het modem zou zowel koper als glas aankunnen was het verhaal.


 

“... Ik heb nu een of andere ‘multi superplexing dual bonding hatseflats super DSL’ 100/30 bij Tele2. “

Haha je kunt zo in een reclame spotje voor Tele2. Klinkt goed, @DeDirk!  Sluit je het modem zelf aan of komt er een monteur langs? Kun je je abonnementsgegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer zijn voldoende!


Hoi @Lisa, het profiel is aangepast. 

Voor zover ik weet komt er geen monteur, aansluiten kan ik zelf.


Aaaa, dat had ik er niet uit begrepen dat je op koper zou beginnen en nu nog zo’n super de luxe hatseflats verbinding hebt, niet omdat het moet maar omdat het straks op glas kan word het dus.:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Maar bij @Lisa ben je nu in goede handen.:wink:


@DeDirk 

Het ziet er naar uit dat wij je wel meteen op de glasvezel willen aansluiten. Aangezien KPNNetwerkNL de 24e al langskomt om glasvezel binnen af te werken, kunnen we net zo goed daarop wachten. Zodra dit gebeurd is, kan onze monteur alles aansluiten en controleren of het werkt. De overstapdatum verschuift gewoon mee! 

Dit bericht stond voor ons klaar:

Let op: Bij deze order kan nog geen monteur gepland worden, omdat er werkzaamheden op het KPN netwerk uitgevoerd moeten worden. Als deze werkzaamheden zijn uitgevoerd krijgt de klant binnen enkele dagen een e-mail met een link, via die link maakt de klant zelf een afspraak met de monteur. De eerder afgesproken leverdatum verandert dan in de datum wanneer de monteur langskomt.

 


Oke, duidelijk verhaal, alleen vreemd dat daar nergens communicatie over is (daar moet ik zelf achteraan via het forum of telefonisch via een keuzemenu-doolhof met een wachttijd van 30 minuten waarna je alsnog op de verkeerde afdeling terecht komt).

Had ook geen monteur verwacht, maar dat is misschien omdat ze hier en daar meteen de nieuwe glasvezel willen testen.

Ik wacht het af, bedankt voor de informatie @Lisa.


Dat klopt inderdaad @DeDirk! We sturen altijd voor de zekerheid een monteur om alles te kunnen controleren zodat je niet zonder diensten komt te zitten. Als je tussentijds nog vragen hebt, laat het dan hier even weten :blush:


Hoi @Lisa, glasvezel is ondertussen aanwezig in de meterkast (oranje kabel NT kastje in). Wanneer kan ik een kpn-monteur verwachten voor de rest (modem)?  


Sinds gisteren/vandaag @DeDirk? Ze hebben nog niet aan ons doorgegeven dat glasvezel volledig is opgeleverd. Het is voor mij nog niet mogelijk om een monteur te plannen. Ik ga ervanuit dat je door ons op de hoogte gesteld wordt zodra wij een seintje krijgen en jij een monteur kan plannen.

Het kan door het weekend komen dat wij nog geen signaal hebben ontvangen natuurlijk. Morgenochtend zal ik kijken of ik een monteur kan inplannen! 
Heb je een voorkeur voor een dag (ochtend of middag tot 17.00uur)? Dan houd ik hier rekening mee.


Sinds donderdag. Ik wacht nog wel wat werkdagen, heb ik niet bij stilgestaan.

KPN-backoffice belde woensdag ook al, die zeiden dat ik er beter af en toe achteraan kan, vandaar.

 

Geen voorkeur voor een dag (wel liever eerder dan later, want ik zit nog bij Tele2 snap je, en die hebben nu straf omdat ze een hoop verkloot hebben, vandaar). Wel in de ochtend als het kan.

 


Tele2 heeft sowieso straf van Mamma T-Mobile, ze mogen vanaf vandaag geen nieuwe zieltjes meer winnen op de thuis aansluitingen.:thinking:


@DeDirk Helaas nog niet opgeleverd. Wellicht moet er nog een handeling plaatsvinden in de wijkkast? Dat is aan KPNNetwerk. Ik blijf het komende dagen in de gaten houden. Het is ook nog maar net maandagmiddag. Ik vermoed dat we de komende dagen bericht ontvangen. 


Het is nog steeds niet opgeleverd zie ik! Heb je al weer eens contact gehad met KPNNetwerk? Ik ben benieuwd waarom zij het nog niet aan ons vrijgeven! Hoor graag van je, @DeDirk

 


Nog geen contact gehad, maar volgens de FAQ kan het zijn dat ze nog in de wijkcentrale bezig zijn. Ik zie ze ook nog wel af en toe bezig op andere adressen, misschien doen ze eerst de hele wijk, geen idee.


Ja, dat zal dan! Geduld is een schone zaak:upside_down:


Ondertussen is er een KPNNetwerk monteur langs geweest (nu net, uit het niets, zonder afspraak?, maar goed). Hij heeft een kastje geplaatst waar glas op binnenkomt en utp uitkomt, twee groene lampjes, alles in orde.

Vervolgens krijg ik e-mails van KPN met een nieuwe startdatum van m’n abonnement (e-mail vandaag ontvangen en startdatum abonnement op ook op vandaag 12 februari).

Een volgende mail met het verzoek een afspraak te maken via de beruchte online servicetool. Deze tool, net als de status bestelling tool, werkt niet. Je krijgt de vraag in te loggen met je KPN ID (dat is alleen maar een knop, of je nu wel of niet al bent ingelogd).

Klik je op die knop krijg je een foutmelding “Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.” (Die is van volg je bestelling).

Gebruik je ‘Inloggen servicetool’ voor afspraak maken. Klik je op ‘Ga verder met mijn KPN ID’ komt er ‘Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.’.

 

Wat nu?


Oh ja, modem is ondertussen ook binnen.


Oh ja, modem is ondertussen ook binnen.

Snel aansluiten dan. Je ziet vanzelf wat er van terecht komt 😜


Het werkt inderdaad gewoon. Ook meteen maar dat KPN kastje vervangen door m’n pfsense, werkt ook prima.

Maar nu dan nog de communicatie van KPN. Of er is communicatie (via e-mail) met verkeerde informatie. Of er is geen communicatie!

Hoe zit het nu bijvoorbeeld met Tele2? die moeten jullie nog opzeggen. En dan KPN Internet thuis officieel activeren want verder zie ik nergens iets van activatie, factuur of wat dan ook.

Overigens werken de tools MijnKPN, zowel web als app niet naar behoren. Missende data, niet werkende tabs, foutmeldingen.

 

Nou goed, het zal allemaal wel. Zolang ik straks maar niet met dubbele kosten zit vanwege de nog actieve Tele2.

 

@Lisa wil jij e.e.a. nog eens nalopen? jij bent vooralsnog de enige die wat lijkt te doen.


@DeDirk Order staat nog open. Als de order is afgerond krijgt Tele2 een seintje om het op te zeggen en gaat het abonnement bij ons in. Wel gek dat de lijn wel open is. Lopen dingen langs elkaar nu. Ik ga er stiekem vanuit dat het onschuldig is, maar daar wil ik niet op gokken. Ik mail even met de backoffice of zij ons kunnen vertellen wat we wanneer kunnen verwachten. Je hoort nog van ons. 


@Lisa ondertussen heb ik een monteursafspraak gekregen, zonder overleg op 1 maart al. Het annuleren van de afspraak lijkt niet te werken.

Naast dat die datum niet uitkomt is een monteur niet nodig. Alles werkt al. Ergens las ik dat de werkzaamheden wel 2 tot 3 uur kan duren. Ik was met 5 minuten klaar.

Wat moet ik nou met een monteur? 

Misschien stap ik wel gewoon vast over op een andere provider. Leuk dat het allemaal werkt, maar alles er omheen compleet chaotisch. Nog nooit zoiets meegemaakt.


Alles werkt? @DeDirk, Ik zou toch een monteur laten langskomen om alles door te meten. Om errors of toekomstige verstoringen te voorkomen. Wanneer zou het uitkomen dat een monteur langskomt? Werkdagen tussen 0800-1700uur. We hebben tijdsloten van 2 uur. 

08.00-10.00, 10.00-12.00, 12.00-14.00, 13.00-15.00, 15.00-17.00 uur.

 

Backlog:

Back office: Klant niet bereikt, Eenzijdig ingepland Het is niet gelukt deze klant te bereiken op 316******** . Aangezien een monteursbezoek noodzakelijk is voor de klant om aan te sluiten, hebben wij de order eenzijdig ingepland en de klant geïnformeerd hierover per mail. Monteur ingepland op 01-03-2021 08:00-10:00


Dan maar de afspraak verplaatst. Om ‘door te meten’.

“Aangezien een monteursbezoek noodzakelijk is voor de klant om aan te sluiten” leg dat dan eens uit. Aangezien het al werkt. Waarom is het de afgelopen 30 jaar wel zonder monteur gelukt bij diverse providers in verschillende steden met verschillende technieken?

Nog nooit zulke onzin meegemaakt, echt bizar. Eerst 2 maanden laten wachten en nu alleen maar geklungel. Hopelijk is KPN Wholesale snel klaar met hun KPN dealtje en komen er schappelijke prijzen voor derden zodat glas wel snel (meer dan 100/100), goedkoop en efficient kan worden aangeboden door derden.

KPN is in ieder geval weer terug op de zwarte lijst, naast T-Mobile en Tele2. Gefeliciteerd. 


Hey @DeDirk. Ik weet helaas niet alles, dus heb het maar even nagevraagd. Hier het antwoord op je vraag. 

De gereed melding van de order moet binnenkomen als het modem wordt aangesloten. Zie het als een activatiesignaal. Dit is niet gebeurd of hebben wij niet ontvangen. Een monteur kan dit handmatig (en blijkbaar op afstand, hier kom ik op terug) opleveren, zodat de order wordt afgerond.

Wat blijkt. Soms werkt het wel, maar niet optimaal. Dit kunnen we op afstand niet zien, vandaar dat we voor de zekerheid standaard een monteur langs te laten komen. Om het dus door te meten. Als het wel optimaal werkt, dan blijkt achteraf die afspraak niet nodig te zijn geweest. (Dit wist ik niet:see_no_evil:, excuses). Bij jou werkt, zoals je zelf aangeeft, alles. Een monteur is dus overbodig. Ik zal de afspraak voor je verwijderen en mijn collega's vragen de order (op afstand) gereed te melden:wink:

Je hoeft verder niets te doen. Jammer dat we op je zwarte lijstje zijn beland. Hopelijk heb je na dit alles geen omkijken meer naar ons.