Skip to main content

Uit een e-mail ‘Bedankt voor uw bestelling’ van 19 november blijkt dat 22 december ‘internet thuis’ zal worden aangesloten. Sinds die e-mail heb ik geen extra informatie gekregen over de aansluiting en heb ook nog geen modem in huis.

 

Hoe zit dat, en wie kan mij helpen?

 

De bestelling ging samen met het overzetten van m’n 06 naar KPN, dat ging wel goed.

Verder mogelijk relevant: donderdag 24 komt KPN Netwerk glasvezel naar binnen brengen.

@Lisa bedankt voor het doorzetten. Zou mij telefonisch niet gelukt zijn, daar heb ik ondertussen wel voldoende ervaring mee.

Eindelijk iemand die gewoon de antwoorden kan geven of weet waar ze te vinden zijn.

En je hebt meteen een prachtig nieuwe slogan voor KPN bedacht:

”Wat blijkt. Soms werkt het wel, maar niet optimaal.” 

Dat drukt precies uit waar KPN voor staat en wat m’n ervaring is geweest voor het afsluiten van een internetabonnement.

Mobiel ging trouwens wel goed.


Misschien even 24 uur de originele KPN Experiabox aangesloten laten staan. Mogelijk dat dan de lijn als geactiveerd wordt gezien?


@Lisa ik krijg nog gewoon een e-mail en zojuist een SMS (van KPN) dat er morgen, vrijdag 5 maart, een monteur voor de deur staat. 

Weet je zeker dat alles goed gaat?


@DeDirk Ik zag het inderdaad. Op de valreep iemand gevonden die de afspraak kon annuleren voor ons. Morgen kun je gaan en staan waar je wilt, want de monteur komt niet meer langs. Ik weet niet of je hier ook een bericht over krijgt, maar bij deze de bevestiging. 

Top dat je nog even aan de bel getrokken hebt. Ik was er al vanuit gegaan dat mijn voorgaande poging een succes was :grin:.

 


Hoi @Lisa,

Op 7 juni 2021 kreeg ik eindelijk een gereedmelding van het internetabonnement. Ondertussen ook een upgrade gedaan en alles werkt naar behoren.

Maar nu, iets meer dan een maand later, ligt er ook een factuur van Tele2 op de mat, terwijl ik gebruik maak van jullie Overstapservice, in de bevestigingsmail staat:

Opzeggen van uw huidige internetdiensten
U gebruikt onze overstapservice voor KPN Thuis. Wij zeggen uw contract op bij Tele2. Meteen nadat u de diensten van KPN Thuis kunt gebruiken, sturen wij uw huidige aanbieder een bericht. Deze stopt dan direct uw abonnement en de betaling daarvoor.”

Dat lijkt niet gelukt. Zou je dat willen nakijken en het alsnog iemand laten regelen?

 

 


Hoi @Lisa,

Op 7 juni 2021 kreeg ik eindelijk een gereedmelding van het internetabonnement. Ondertussen ook een upgrade gedaan en alles werkt naar behoren.

Maar nu, iets meer dan een maand later, ligt er ook een factuur van Tele2 op de mat, terwijl ik gebruik maak van jullie Overstapservice, in de bevestigingsmail staat:

Opzeggen van uw huidige internetdiensten
U gebruikt onze overstapservice voor KPN Thuis. Wij zeggen uw contract op bij Tele2. Meteen nadat u de diensten van KPN Thuis kunt gebruiken, sturen wij uw huidige aanbieder een bericht. Deze stopt dan direct uw abonnement en de betaling daarvoor.”

Dat lijkt niet gelukt. Zou je dat willen nakijken en het alsnog iemand laten regelen?

 

 

Hallo @DeDirk , dat kan de eindafrekening van Tele2 zijn, daar je abokosten vooruit betaalt en variabele kosten achteraf.

De 1e KPN-factuur kan er ook anders uitzien als je tussen 2 factuurperioden van KPN klant bent geworden.


@DeDirk Is het het slotfactuur of is Tele2 niet opgezegd? :thinking:


@Lisa het is een normale maandelijkse factuur. Verder geen opzegging of meldingen of andere afwijkingen gezien.


Aaah, ik zie het nu ook. Beetje gek inderdaad, want in de voorgaande orderbevestiging staat de overstapservice wel aangevinkt. Ik zet het door naar mijn collega's die de overstapservice regelen. Je hoort van me!:blush:


Aaah, ik zie het nu ook. Beetje gek inderdaad, want in de voorgaande orderbevestiging staat de overstapservice wel aangevinkt. Ik zet het door naar mijn collega's die de overstapservice regelen. Je hoort van me!:blush:

 

@Lisa ondertussen is de volgende factuur van tele2 alweer binnen en van KPN nog niets vernomen. Waarom loopt dit niet zoals het hoort? ik hou niet van dubbele kosten en stress.


Aah, je hebt dus niets meer gehoord @DeDirk. Weet even niet waar het mis is gegaan in de communicatie. Ik heb erachteraan gemaild.

Je kunt eventueel zelf alvast de dienst opzeggen bij Tele2, maar ga ervanuit dat het nu wel goed moet komen. Heb terugkoppeling gevraagd, dus ga ervan uit dat ook ik een reactie ontvang als er schot in de zaak is. Nogmaals excuses en bedankt voor je bericht. We houden alle interacties gebundeld op deze manier:thumbsup:


@Lisa 

Aah, je hebt dus niets meer gehoord @DeDirk. Weet even niet waar het mis is gegaan in de communicatie. Ik heb erachteraan gemaild.

Je kunt eventueel zelf alvast de dienst opzeggen bij Tele2, maar ga ervanuit dat het nu wel goed moet komen. Heb terugkoppeling gevraagd, dus ga ervan uit dat ook ik een reactie ontvang als er schot in de zaak is. Nogmaals excuses en bedankt voor je bericht. We houden alle interacties gebundeld op deze manier:thumbsup:

@Lisa hoeveel tijd zou er over zo’n terugkoppeling moeten gaan? ik vind het allemaal wel erg lang duren en krijg geen enkele indicatie dat er iets loopt.

Ik vind het ook wel zorgwekkend dat ik als klant er zelf iedere keer maar achteraan moet om jullie te activeren. Het lijkt me dat er iets ernstig mis is met de workflows die KPN intern hanteert.