Skip to main content

Er is hier enkele maanden geleden glasvezel aangelegd. Nu wilde ik dan een KPN abbo, dus die heb ik aangeschaft.

Ik kan zelf wel wat kabeltjes aansluiten, dus dat gaf ik door. Echter kreeg ik wel steeds de melding dat er een monteur zou komen…. hoewel er blijkbaar niemand

Het pakket is binnen, maar daar zit geen NTU kasje in. Dus daar was blijkbaar de monteur voor. En de monteur is vandaag (ondanks dat het ook nog eens op de doos stond) niet verschenen.

Hoe kan ik nu van mijn abbo genieten als ik hem niet kan aansluiten? Is het mogelijk dat de NTU nog wordt opgestuurd zodat ik die aansluiting zelf kan regelen, of is er dan een monteur nodig? en moet ik dan weer een maand wachten tot er die komt?

Niet echt een goede binnenkomer voor een nieuwe gebruiker...

Ik neem aan dat ik pas ga betalen als de aansluiting gereed is, want ik kan nog niets?

Hallo @bartvdo , bij KPN mag alleen een gecertificeerde monteur een glaskast aansluiten en heeft die dan ook bij zich. Dat is geen d.h.z.-klus met het risico dat de glasvezel beschadigd wordt of defect raakt.

Daarom wordt zo'n kast ook nooit opgestuurd.

 


Nee joh, daarom krijg ik geen monteur afspraak voor de glasvezel, mocht het van KPN zelf uitzoeken, maar werken vandaag ho maar.


Hallo @bartvdo , bij KPN mag alleen een gecertificeerde monteur een glaskast aansluiten en heeft die dan ook bij zich. Dat is geen d.h.z.-klus met het risico dat de glasvezel beschadigd wordt of defect raakt.

Daarom wordt zo'n kast ook nooit opgestuurd.

 

Dank je wel voor je reactie Jan, dat is tenminste duidelijk.

Dit is me dus nooit verteld in de verschillende interacties met KPN. Het staat ook niet op de algemene website. Overal wordt de indruk gewekt dat ik het zelf alle aansluitingen kan regelen. Ik ga maar bellen en kijken hoe snel ze hun fout gaan oplossen.


ok, gebeld  en het lijkt allemaal goed te komen. fingers crossed.