Skip to main content

In ons appartement (ca 150m2 gelijkvloers) blijft 1 kamer (slaapkamer) kampen met een zeer slecht en onstabiel internet. Onlangs de snelheid verhoogd naar 200Mb, maar nog steeds geen goed internet, bijvoorbeeld iTV op de iPad loopt direct vast. Vaak de melding: geen verbinding bij andere sites. Twee Experia WiFi versterkers van KPN aangesloten. 1 (bekabeld) in woonkamer en 1 (bekabeld) in de gang bij de modem (Experia box V10) in de buurt. De betreffende slaapkamer is tegenover de woonkamer. WiFi-optimalisatie via mijn KPN op de betreffende slaapkamer biedt geen soelaas (verbinding valt steeds weg). Er is geen bekabeling naar die kamer. 

Hi, welkom op het forum.

Een hogere snelheid is natuurlijk niet een groter/sterker zendbereik natuurlijk. Als de wifi zender het niet haalt, haalt ie het ook niet met 200 Mb/s of 1000 Mb/s.

Met de plaatsing van de Experia wifi's zou je toch wel bereik verwachten in de slaapkamer. Maar… maken je devices op dat moment wel contact met de dichtstbijzijnde Wifi accesspoint? Op zo'n korte afstand switchen ze mogelijk niet automatisch.

Het zendbereik van wifi is ongeveer 10 tot 12 meter.

Hier: Van modem V10 naar voorkamer is muurloos 6 meter. Vol bereik nog met laptop en telefoon. Maar met dezelfde afstand naar de slaapkamer, met 2 muren ertussen, nog maar 50 %. De streamingbox in de slaapkamer geeft dan al af en toe melding '’zwak signaal'’ (die is nu dus iets verplaatst 😉meer richting modem. )


Dank je voor je reactie! Hoe zou ik kunnen zien of mijn device contact maakt met de dichtstbijzijnde Experia? WiFi heeft overal dezelfde naam en code bij ons. 


Dank je voor je reactie! Hoe zou ik kunnen zien of mijn device contact maakt met de dichtstbijzijnde Experia? WiFi heeft overal dezelfde naam en code bij ons. 

Via de thuis app. Maar u heeft niet zoveel aan die informatie. Stel een apparaat maakt verbinding met het WiFi punt wat verder weg ligt, leuk om te weten, maar er niets aan te doen. Er zijn geen instellingen die dan aangepast kunnen worden ofzo.

Als u het probleem op wilt lossen zult u toch na moeten gaan denken over een bekabelde verbinding denk ik.


evt zou je een powerline met wifi kunnen overwegen, dat is wel eens hit of miss, maar het proberen wel waard.

kijk eens bij https://fritzshop.nl/58-powerline


De moeite waard om te proberen, maar kan zoiets gebruikt worden terwijl er ook Experia WiFi versterkers aan staan?


Ik lees ook iets over mesh van kpn. Dat zou zonder bekabeling kunnen. Nieuwe abonnees krijgen die versterkers erbij. Een beetje jammer voor de bestaande abonnees (zoals ik). Ik betaal al voor het hele pakket ruim €80 per maand. 


Ik lees ook iets over mesh ...

Mesh is gewoon een WiFi verbinding. Daar is niks bijzonders aan. Dat is niet sterker ofzo, het gaat niet makkelijker door muren heen. Het is gewoon WiFi. Als een IPad geen goed WiFi bereik in de slaapkamer heeft, dan heeft een SuperWiFi met mesh ondersteuning dat ook niet.


Hier draait in een appartement van 120 m2 tot volle tevredenheid een Fritz!box 7590 met twee FB3000 repeaters in Mesh. In de 7590 is precies te zien welk apparaat waaraan gekoppeld is. Mijn telefoon en tablet pikken altijd het sterkste signaal. Is bij de apparatuur van KPN Mesh mogelijk?? Zou een voordeel op kunnen leveren.


De moeite waard om te proberen, maar kan zoiets gebruikt worden terwijl er ook Experia WiFi versterkers aan staan?

Dat zou moeten werken.  

Je zou ook een powerline zonder wifi kunnen nemen en er nog een superwifi aan hangen. dan gebruik je het mesh van kpn en blijf je qua wifi in dezelfde infrastructuur.

 


Dat klinkt (voor mij) best wel technisch. Powerline zonder WiFi, super wifi…


Hoi @Guillaume5990, welkom hier. 

Slechte wifi in de slaapkamer dus. Verder is het overal goed? Het lijkt in ieder geval dat de wifi of moeite heeft met de afstands of omdat er storingsbronnen zijn waar de wifi moeite heeft oom doorheen te komen. Storingsbronnen kunnen dikke betonnen muren zijn, waterleidingen etc, daar houdt wifi niet van. Het signaal gaat het liefst recht op zijn doel af zonder obstakels.

Je hebt dus al 2 versterkers. Geen mogelijkheid om een van deze in de slaapkamer te zetten.  Want de tips wijzen allemaal in de richting van een extra wifi punt daar. Het liefste via een kabel. Als je deze niet hebt dan kan je een powerline aansluiten. Dan kun je daarop bijvoorbeeld een extra wifipunt op aansluiten. 

Â