Skip to main content
Antwoord

Geen of slechte wifi na update vanuit KPN

• October 31, 2025
  • 18 reacties
  • 240 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Er is een update geweest van kpn. Ineens slechte wifi in de woonkamer en geen wifi meer op de 1e verdieping . Ik had 2 versterkers een jaar of 7 geleden gekocht maar na een gesprek met een monteur zijn die waardeloos geworden !!!!

daar vind ik wel wat van. !!!!

ik heb het modem al 3 x gereset zonder positief resultaat .

de woonkamer gaan naar 2 en soms 1 streepje en de 1 e verdieping raak ik de wifi gewoon kwijt 

Kan KPN niet bereiken . Iedere keer dat nare riedeltje van resetten modem 

Ik ben a-technisch dus hep wat hulp nodig maar kan mij. Hulpvraag nergens kwijt . 

kan iemand mij helpen ????

Beste antwoord door Sanne van KPN

Jammer, maar dan zoeken we gewoon verder naar wat wel werkt. 🙂 De reset van de Experia Wifi heeft dus niet geholpen, heb je deze zo uitgevoerd? 

Druk de resetknop achterop de Experia Wifi ongeveer 10 seconden in. Laat los als alle lampjes zijn gaan branden. De Experia Wifi gaat zich nu resetten, dit duurt enkele minuten.

Dat zijn dus je kleine zwarte vierkante versterkers. Hoe gaat het daarna? 

Mocht dat ook niet helpen, heb je dan de Wifi Manager al eens doorlopen? Als je op het woord ‘Wifi Manager’ klikt kom je in een inlogpagina voor je MijnKPN uit. Log daar in met je MijnKPN account en doorloop de stappen. 
Ik ben benieuwd of je daarna verbetering merkt. 

Zo niet, laat het hier gerust weten! Ook als je ergens tegenaan loopt. Als je niet erg technisch aangelegd bent kan het erg veel informatie zijn in één keer, dus laat het weten als iets niet lukt. 
We helpen je graag! 

18 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

@FredL64  Heb  je een  V1O modem die een update heeft gekregen en heb je de zwarte of witte vierkante experia's versterkers 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 31, 2025

Ik heb een  witte experia V 10 en zwarte kleine vierkante versterkers 

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

@FredL64 lees bovenstaande even door en wellicht helpt het als je ze reset 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 31, 2025

De online helpfunctie KPN heeft hem al 3 x gereset zonder echte verbetering . 
Is dit dan een andere soort reset ? 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 31, 2025

@FredL64 Ik haak even aan; vanuit mijn ervaring is het zelf handmatig resetten altijd beter dan via een chatbot/online tool. Dan weet je zeker dat het goed gaat. Een systeem kan blijven hangen.

De experia wifi (ik denk dat je dat bedoelt met kleine vierkante kastjes) worden nog steeds geupdate door KPN en zijn dus over het algemeen nog prima te gebruiken. 

Ik zou zeggen, volg de tip van ​@jimny om mee te beginnen!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@FredL64, super om te lezen dat je al zoveel tips hebt gehad. 😄 Is het na het resetten gelukt? Ik ben benieuwd of de wifi nu beter is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 3, 2025

Helaas geen resultaat 🤷‍♂️. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Jammer, maar dan zoeken we gewoon verder naar wat wel werkt. 🙂 De reset van de Experia Wifi heeft dus niet geholpen, heb je deze zo uitgevoerd? 

Druk de resetknop achterop de Experia Wifi ongeveer 10 seconden in. Laat los als alle lampjes zijn gaan branden. De Experia Wifi gaat zich nu resetten, dit duurt enkele minuten.

Dat zijn dus je kleine zwarte vierkante versterkers. Hoe gaat het daarna? 

Mocht dat ook niet helpen, heb je dan de Wifi Manager al eens doorlopen? Als je op het woord ‘Wifi Manager’ klikt kom je in een inlogpagina voor je MijnKPN uit. Log daar in met je MijnKPN account en doorloop de stappen. 
Ik ben benieuwd of je daarna verbetering merkt. 

Zo niet, laat het hier gerust weten! Ook als je ergens tegenaan loopt. Als je niet erg technisch aangelegd bent kan het erg veel informatie zijn in één keer, dus laat het weten als iets niet lukt. 
We helpen je graag! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 3, 2025

Helaas de wifi manager had ik al diverse malen doorlopen .

in de meterkast branden alle lampjes van de experia box . Ook van de aangesloten zwarte experia wifi versterker .

1e verdieping branden alle lampjes van de wifi versterker maar de wifi is verdwenen en de spring op 5 G

woonkamer 2 streepjes en het zwarte kastje wifi versterker geeft groen lampje bij aansluiting stroom maar daarna gebeurd er niks meer. Geen lapjes van de wifi . Wifi kabel aansluiting heb ik ook vervangen maar geen resultaat .

dit allemaal na de update 🤷‍♂️

wat nu !

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

Mijn contract loopt eind van de maand af dus wellicht eens naar alternatieven kijken. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, jammer dat dit alles niet geholpen heeft. Het resetten van alle Experia Wifi versterkers (zwarte vierkante) heb je gedaan volgens de stappen die ik eerder gaf? 

Zo ja, wat gaf de Wifi Manager dan aan toen je hem doorliep? Gaf die aan dat alles goed was? 
Het gaat dus met name om de wifi op de eerste verdieping lees ik uit je bericht, wat als je de Experia Wifi kastjes van plek wisselt? Gaat het boven dan beter? 

Mocht je persoonlijke hulp trouwens prettiger vinden, dan kun je ook een belafspraak (rechts onderin) met ons maken hierover. Ik geef dit puur als optie, als je telefonisch contact prettiger vindt. Mijn collega kan dan ook je verbinding doormeten. 
Uiteraard help ik je hier ook graag verder. Laat gerust weten wat je liever hebt! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 13, 2025

Met alle respect maar ik heb allerlei opties doorlopen . De update heeft alles verziekt .  De versterkers heb ik destijds aangeschaft en nu singer Pechtold hebben 🤷‍♂️. Ik had wat pro activiteit verwacht. Hulp. Zoals: we gaan dit kosteloos voor je oplossen en de versterkers vergoeden en een monteur sturen . 

Dit is het huidige resultaat . 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Er is recent een update vrijgekomen voor de Experia Box V10: Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15 | KPN Community

Heeft die bij jou het één en ander verbeterd? Als je nog niet zeker weet of je deze update binnen hebt gekregen, controleer dan het volgende:

Open de loginpagina van de V10. Je ziet het versienummer van de Software onder de afbeelding op de loginpagina.

Als je de nieuwe software nog niet hebt, dan is het even afwachten tot je hem krijgt, ik hoop dat die zaken verbeterd. 
We kunnen hier helaas geen monteur voor sturen omdat het in veel gevallen ook wel goed gaat, maar je kunt altijd van de eerder genoemde belafspraak gebruikmaken. Dan kan mijn collega alles met je doorlopen en in de afspraak zelf kun je ook zetten wat er allemaal al geprobeerd is. Dan worden zaken ook niet dubbel uitgevraagd!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 13, 2025

V10.C.25.08.03 staat eronder. Als ik onderin rechts een bel afspraak wil plannen gebeurd er niets. Kan ik morgen rondom 14:00 uur gebeld worden dan ?

Ik vind hier inmiddels wel wat van na jarenlang klant te zijn van KPN 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 13, 2025

Belafspraak  is alsnog gelukt de app manager . 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het gelukt is! Hoe is het gesprek gegaan? Is de wifi nu weer stabiel?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 19, 2025

Vandaag heb de wifi versterkers geïnstalleerd. Heb 2x moeten bellen voor hulp. Uiteindelijk bleek dat de modem naar fabrieksinstellingen was gegaan. Hele middag mee bezig geweest. 😏. Nu heb ik de naam weer teruggezet zoals die was. Dit had de ondersteuner van KPN mij verteld te doen. Vreemd genoeg zie ik toch nog beide wifi namen. De originele en die van mezelf. De originele heeft doorgaans volledige 3 streepjes . Ook op de bovenverdieping. De wifi die ik moest terugzetten op eigen naam in mijn account heeft slechts 2 streepjes en boven slechts 1 en valt weer weg. Ondanks de wifi versterkers . Wat een gedoe en ik snap er niks van. De naam is immers gewijzigd maar de wifi wil niet . De originele heef volledige streepjes 🤷‍♂️. Weggegooid geld om wifi versterkers te kopen ???
al met al ik ben er niet content mee. 👎

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is gek. 😕 Logisch dat je daar niet blij mee bent. Als je naar de wifi instellingen op de Experia Box V10 gaat, zie je daar dan ook beide namen terug?
Mocht daar één naam te zien zijn, wil je dan eens op de wifi instellingen van je SuperWifi punt kijken?