Skip to main content

Ik heb op 10 juni per post een klachtbrief gestuurd. Tot op heden geen reactie gehad. Wel ben ik 2x (ma. 15/6 en Wo 17/6) gebeld door, wat na controle bleek, een KPN-088-servicenummer. Ik heb dat nummer ook teruggebeld, maar dat kan dus niet. Graag krijg ik spoedig - LIEFST SCHRIFTELIJK - een inhoudelijke reactie op mijn brief. Het probleem speelt namelijk al bijna anderhalf jaar..…

En…. ik heb er alweer een aanvullende klacht op….. TV doet het nu helemaal niet meer en Wifi-verbinding valt steeds weg.

Waarom kan er überhaupt niet gewoon met de klantenservice gemaild worden? Het is enorm lastig om contact te krijgen. De Chatbot werkt natuurlijk niet en via dit Forum moet je ook maar weer afwachten wanneer en wat voor iemand er reageert.

Hoi MM, welkom terug. We kiezen er bewust voor dat contact met de klantenservice via directere kanalen verloopt. We zien dat de meeste klanten dit fijner vinden, en het scheelt in tijd omdat er niet extra ge-heen-en-weer nodig is. Voor brieven is het zo dat we daar telefonisch op reageren. Er worden een aantal belpogingen gedaan. Als we je dan niet bereiken wordt de klacht gesloten. Er wordt dan voicemail ingesproken met het verzoek om zelf weer contact op te nemen. Je kunt de klacht dan bespreken met de collega die je op dat moment spreekt/typt (afhankelijk van je gekozen contactkanaal). Voor snel contact is bellen (0800-0402) of chatten (kies onderwerp en dan ‘andere vraag’) het handigst. Je komt dan direct bij collega's uit. Bij chat is het zo dat de bot je een aantal vragen stelt om te kijken of je probleem door jou zelf op te lossen is. Maar als je daarbij aangeeft dat dit niet kan kom je gewoon bij een medewerker uit. 

Wat het forum betreft, wij moderators pakken topics op. Dit gebeurt in de basis chronologisch, waardoor het bij drukte kan zijn dat je een aantal dagen moet wachten op een KPN-reactie. In dit geval heb ik nu wat sneller een reactie gegeven zodat je in ieder geval weet hoe het zit met de afhandeling van de brief specifiek. 

Inhoudelijk begrijp ik, ook gebaseerd op je eerdere forumtopic van september 2019, dat je problemen ervaart met de tv en je aanvullende apparatuur. Als je wilt mag je ook hier je klacht deponeren. Dan kan ik daar verder met je naar kijken om te zien of we het probleem alsnog kunnen verhelpen.


‘Welkom terug’? Ronduit droevig dit…

Om te beginnen: er is in totaal 2x gebeld, en er is GEEN voicemail ingesproken. Dan wordt de klacht als ‘gesloten’ beschouwd?

Mijn problemen zijn duidelijk in mijn brief uiteengezet en ik wil geen goedbedoelde hulp via deze chat of ander digitaal medium meer.

Bellen met de klantenservice heb ik diverse keren gedaan. Enkele keren tevergeefs, want opgehangen nav de wachttijd en een paar keer ‘hulp’ gekregen van iemand die zijn Hele checklist vanaf een scherm doorloopt en het dan ook niet meer weet....

Ik verwacht een schriftelijke inhoudelijke reactie op mijn brief. Dat mag toch wel wanneer je 17 maanden problemen hebt?


Je zou ook een andere provider kunnen zoeken wellicht?


Om te beginnen: er is in totaal 2x gebeld, en er is GEEN voicemail ingesproken. Dan wordt de klacht als ‘gesloten’ beschouwd?

De notities hier geven aan dat de collega's van de klachtafdeling op 15, 16 en 17 juni naar je gebeld hebben, waarbij op de 17e de voicemail ingesproken is met verzoek om zelf even te bellen op een moment dat je uitkomt. Daarna is op de 24e de klacht gesloten omdat er geen contact is geweest. 

 

‘Mijn problemen zijn duidelijk in mijn brief uiteengezet en ik wil geen goedbedoelde hulp via deze chat of ander digitaal medium meer.

Prima, dan laat ik het hier bij. Ik kan je dan alleen maar verzoeken om opnieuw telefonisch contact op te nemen. Geef dan aan dat je belt naar aanleiding van je klacht, Die kan dan alsnog in behandeling worden genomen.Â