Skip to main content

Hallo, 

Wij zitten met hetzelfde probleem. Wij hebben geen rode glasvezelkabel en hierdoor geen tv. Hoe kunnen wij deze kabel krijgen of een monteur laten komen? 

 

Met vriendelijke groet, 

Bente 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Als je er één met gele stekkertjes over hebt kan je die gebruiken zover ik weet. Kwestie van proberen.


Hoi @Bente038, Welkom hier! Het kan soms zijn dat je geen rode kabel meegeleverd hebt gekregen. Als het goed is heb je dan wel een grijze/gele kabel over. Deze kabel zou ook moeten werken. 
Mocht je geen kabel over hebben, dan kan ik deze natuurlijk nasturen. Kun je jullie gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer zijn in eerste instantie voldoende. :hugging:


Hallo @Bente038 Is het inmiddels al opgelost? Laat het gerust weten als we nog iets kunnen doen! 


Hallo @Bart_ , 

Wij hebben nu als tijdelijke optie de oude kabel aangesloten. 

Dit is een tijdelijke optie en wij hopen snel de rode glasvezelkabel te krijgen. 


Hallo @Bart_ , 

Wij hebben nu als tijdelijke optie de oude kabel aangesloten. 

Dit is een tijdelijke optie en wij hopen snel de rode glasvezelkabel te krijgen. 

De kleur van de kabel doet er niet toe, het gaat om de soort internet verbinding die er naar jouw woning ligt. Bij KPN NetwerkNL is een glasvezelkabel die uit de grond van buiten komt rood, en gaat dan naar aansluitkastje(s) wat vastgeschroeft zit. Van daaruit loopt dan een gewone computernetwerkkabel naar de ExpepriaBox, en die is dan doorgaans ook rood. Omdat kleuren nu eenmaal simpeler zijn om zaken uit elkaar te houden als je veel kabels aan het ompluggen bent o.i.d.

Het is nogal onzin om te hopen op een andere kleur kabel te krijgen van KPN. Laat anders maar eens een foto zien van wat je hebt aangesloten en wat er misschien aan de hand kan zijn. Werkt de TV nu nog niet dan? En heb je ook geen internet via de ExperiaBox/WiFi?


@Bente038 Fijn dat jullie het hebben kunnen aansluiten. Het maakt inderdaad niet uit, maar mocht je dit wensen, dan kunnen we nog een rode kabel toesturen. 
Hiervoor heb ik wel jullie gegevens voor nodig. Zou je die nog willen toevoegen aan je forumprofiel


@Bente038 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Mag ik er vanuit gaan dat je het via een ander kanaal hebt geregeld? Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan lees ik het graag. 


Reageer