Skip to main content
Beantwoord

Geen rode kabel in glasvezel installatiepakket

• May 6, 2026
  • 7 reacties
  • 59 keer bekeken

Hallo, ik heb net de KPN-modem ontvangen en in de handleiding staat dat ik een rode kabel nodig heb. Die heb ik echter niet. Maar als ik naar de installatie-instructies kijk, zou het moeten werken met een normale ethernetkabel (van de modem naar de decoder). Klopt dat?

Beste antwoord door XS4-Arjan

Ja, dat klopt. Meestal wordt de rode ethernetkabel meegeleverd in een pakket. Maar het is verder niets speciaals en richting niet-techneuten is het handiger om de kleur van de kabel te benoemen dan het woord ethernetkabel :)

7 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 6, 2026

Ja, dat klopt. Meestal wordt de rode ethernetkabel meegeleverd in een pakket. Maar het is verder niets speciaals en richting niet-techneuten is het handiger om de kleur van de kabel te benoemen dan het woord ethernetkabel :)

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • May 6, 2026

Weet je het zeker ​@ffmartinez , die kabel zit behoorlijk verstopt in een soort dubbele bodem.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2026

​@Dicksooo Zover ik in de doos kon zien, zat er alleen een gele ethernetkabel in.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • May 6, 2026

Volgens mij zit die gele ethernetkabel in de doos van de modem, in de doos van het glasvezelkastje (de ONT) zit onderin in een dubbele bodem die rode ethernetkabel ​@ffmartinez 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2026

​@Dicksooo Ik heb het doosje van de decoder niet meer, ik ben net verhuisd naar dit nieuwe huis.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 7, 2026

Beste ​@ffmartinez iedere LAN-kabel, in welke kleur en lengte ook,  is goed als de kwaliteit maar minimaal CAT5e of CAT6 is.

Bij ieder onderdelenhuis of radio/tv/computer-zaak te koop.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • May 7, 2026

Maakt verder niet uit ​@ffmartinez , wat ​@XS4-Arjan en ​@JanD beweren klopt, je kan elke ethernetkabel van minimaal CAT5e gebruiken, maar je hebt dan waarschijnlijk per ongeluk die rode ethernetkabel in de doos weggegooid.