Skip to main content

Beste,

ik heb per 13 september een glasvezelabbonememt bij youfone.

Echter, ik heb geen glasvezel bereik. Het kastje is geregistreerd, maar ik heb nu geen bereik omdat kpn dit signaal zou moeten registreren.

Ik heb nu ook al 3 dagen geen tv en geen internet. Ik heb dit nodig voor mijn zzp bedrijf aan huis. En voor mijn babyfoon van mijn 5 maand oude baby.

Graag zou ik willen dat dit geregistreerd word door kpn.

 

Mvg, Thirsa Wenisch.

Hallo @Thirsa Wenisch 

 

Dat zal toch echt door Youfone geregeld moeten worden, je hebt tenslotte daar een abonnement afgesloten.

Zie deze pagina voor contactmogelijkheden met Youfone: https://www.youfone.nl/contactpagina


Waarom moet dit door youfone geregeld worden?

Het signaal dat mijn kpn glasvezel kastje laat werken moet door kpn geregistreerd worden. Youfone heeft het kastje geregistreerd, maar kpn moet de internetverbinding 'aanzetten' omdat dit signaal alleen door kpn aangezet kan worden, omdat het door kpn aangesloten is.

 

Het is geen kritiekvraag, maar ik begrijp het niet. 

Kpn zegt zelf op de website: pas na de kpn monteur is geweest nadat wij het kastje geïnstalleerd hebben, dan pas werkt de glasvezel.

Er is bij mij geen monteur geweest.

Het luchtsignaal staat uit. Wilt u aan mij uitleggen waarom dit bij youfone ligt? Want ik snap het niet ;)

Mvg,


Omdat Youfone jouw aanspreekpunt is, je bestelt daar een internet abonnement, Youfone moet dus zorgen dat die er komt.

Hoe zij dat verder regelen met KPN Netwerk is niet jouw probleem en kan dat ook niet zijn want jij kan dat zelf helemaal niet regelen bij KPN / KPN Netwerk (dat zijn verschillende bedrijven) en KPN Netwerk kan dat ook niet omdat hun die lijn verhuurt hebben aan Youfone en KPN of KPN Netwerk helemaal geen inzage heeft in de administratie van Youfone.

Het zou toch ook een rommeltje worden als KPN of KPN Netwerk op eigen houtje aan verhuurde verbindingen gaat zitten, dan klopt er niets meer van de administratie bij Youfone.

Je moet dus echt bij Youfone zijn.


Oké, dankjewel!


Hi @Thirsa Wenisch, welkom op ons forum. 

Wat ontzettend jammer dat dit niet werkt. 

Hallo @Thirsa Wenisch 

 

Dat zal toch echt door Youfone geregeld moeten worden, je hebt tenslotte daar een abonnement afgesloten.

Zie deze pagina voor contactmogelijkheden met Youfone: https://www.youfone.nl/contactpagina

Dit is inderdaad de juiste werkwijze, je eigen provider hoort dit te regelen. Ik hoop dat het lukt!Â