Skip to main content

Na graafwerk van Eneco heb ik geen glasvezel signaal meer in huis. Op het aansluitkastje voor glasvezel branden twee groene lampjes. De experia box geeft rood voor ‘signaal’. Alle mogelijke resets heb ik uitgevoerd. Verbindingstest via de kpn app zegt dat het probleem niet in de wijschakelkast zit maar bij mij in huis. Wat is er mis en hoe los je dit op?

KPN 0800-0402 bellen 


Goedemorgen Arjan en welkom op het forum. Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. De kortste slag is zoals Berrie al aangeeft om te bellen met 0800-0402. Als je dan inspreekt dat je een storing ervaart zal er meteen een storingsmelding worden aangemaakt en bekeken of er een monteur moet worden aangestuurd. Laat je mij weten of dat nog gelukt is?


Beste Berrie en Remco,

Dank voor advies. Gebeld. Op afstand was er niks te te fixen. Er komt een monteur morgenmiddag. 


Beste Berrie en Remco,

Dank voor advies. Gebeld. Op afstand was er niks te te fixen. Er komt een monteur morgenmiddag. 

Dat is mooi @Arjan010 , laat je hier het resultaat van de monteursinzet even weten? Kunnen wij mogelijk ook iets van opsteken 😉.


Update: na een weekend zonder verbinding maandagochtend vroeg, je weet maar nooit, voor de 7e keer het glasvezelkastje gereset. Kennelijk is vanochtend de verbinding op afstand hersteld.
Signaallamp ‘Services’ brandt weer groen. 


Of we hier iets van kunnen opsteken, Berrie_Kaas, vraag ik me af. Misschien dat glasvezelverbinding door weekendje rust kan genezen?


Of we hier iets van kunnen opsteken, Berrie_Kaas, vraag ik me af. Misschien dat glasvezelverbinding door weekendje rust kan genezen?

@Arjan010 , Rust kan een mens veel goed doen, dat ervaar ik elke dag 😊 😀. Maar of dat ook voor een glasvezeltje geldt waag ik te betwijfelen!. Denk toch dat een monteur op pad is gegaan en jouw probleem heeft getackeld in het POP-station of elders buiten jouw huis. Een seintje dat het gefixt is was wel zo elegant geweest! Misschien dat moderator @Remco_ dit nog ergens kan inzien? 


@Arjan010 Fijn dat het dan hersteld is. Ik denk dat er op aanwijzing van de aannemer dan het één en ander is geregeld. Ik wens je een fijne avond en stuur gerust nog even een bericht als we iets voor je kunnen betekenen. 


Dank voor de vriendelijke reactie. 
Er is nochtans niet opnieuw gegraven. Geen aannemer meer in de buurt geweest.

Ik hou het dus op een wonder - of op iets dat in het weekend ook had gekund, maar op maandag pas is uitgevoerd. Het zij zo.