Skip to main content

Deze week de KPN modem en tv-ontvanger ontvangen. Vandaag, volgens ingang abonnement, aangesloten.

Aansluiting in huis: wanddoos ‘telefoonstekker’ —> DSL modem

Koper aansluiting in huis (geen glasvezel)

Wifi netwerk wordt gevonden, maar daadwerkelijke verbinding niet mogelijk (via telefoon) 

tv en ontvanger zijn ‘verbonden’ (want ik zie ‘Welkom bij interactieve TV), maar ik krijg de melding DBL-307

 

Bevestiging per sms ontvangen dat internet nu werkt. 
Klantendienst KPN: ‘monteur bellen’

 

Iemand een idee waar het probleem zit? 

 

 


Geen idee of dit de aansluiting is? Of aansluiting vorige foto


@DBL-307 Welkom op het forum. 

Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld en zie ook dat er een monteur ingepland is. Deze zal de aansluiting in orde maken als dit mogelijk is. 

Voordat de monteur er is zou je natuurlijk zelf ook kunnen proberen de aansluiting te vinden.

Hoe je aansluitpunt eruit ziet verschilt per woning

Weet je toevallig of de vorige bewoner ook KPN heeft gehad? 

De aansluiting die je op je laatste foto ziet is namelijk een COAX aansluiting. Deze is van Ziggo.


Bedankt voor uw reactie. Ik ben niet op de hoogte over de voorziener van de vorige bewoner. Wel zie ik, in de WiFi netwerken vanuit mijn woning, dat alle buren-omwonenden inderdaad Ziggo hebben. 
 

Is het wel mogelijk, om KPN aan te sluiten op die coax aansluiting? 


nee kpn gebruikt geen coax , dat is meestal alleen te gebruiken door ziggo


Dus dan moet er een andere aansluiting geplaatst worden? Ik heb echt geen idee hoe dit werkt, de monteur komt over 1 week, maar wellicht moet ik iets voorbereiden? Of wellicht moet ik overstappen van provider? 


welke andere aansluitpunten kan je vinden?

maak gerust van elk punt dat je denkt te zien, dan kunnen we met je meedenken


maak gerust van elk punt dat je denkt te zien, dan kunnen we met je meedenken

Een foto dus. Een foto...


 


 


 


ik vermoed zelf dat het die onderste foto is al heb je dan wel een 4pin varkensnuit naar rj11 adapter nodig


Die ronde aansluiting? Dat dacht ik ook. In mijn vorige woning (ook KPN) had ik een soortgelijke aansluiting. 
 

die linkse aansluiting (dsl?) werkte niet


vermoedelijk kan kpn zo'n adapter leveren heb ik zelf weinig kennis van kpn daar ik ziggo gebruik


Oke. Ik ga het uitzoeken. Dankjewel!! Fijne avond.


ja jij ook

laat ons vooral je bevindingen weten :)


Oke. Ik ga het uitzoeken. Dankjewel!! Fijne avond.

KPN kan inderdaad zo’n snuit leveren. Eventueel kun je hem ook zelf kopen online