Skip to main content

Ik ben overgestapt van Budget Alles-in-1 naar KPN. Als je bij Budget klant bent, krijgt je internet + tv van KPN, dus feitelijk ben ik overgestapt van KPN naar KPN. Alles werkte prima bij Budget. Vandaag (21 juli) zou ik internet + tv via KPN moeten hebben, maar helaas: geen signaal op de glasvezellijn (het lampje brandt niet). Ik heb hierover met KPN gebeld, en die stellen voor een monteur te sturen. Ik heb het gevoel dat het bezoek van een monteur, waar ik ook weer 2 uur voor moet thuisblijven, niet zoveel gaat helpen. Het glasvezelkastje IS hier 3 jaar geleden al door een monteur van KPN geinstalleerd, en sindsdien heb ik er niet aan gezeten en heeft het altijd gewerkt. Waarom kan niemand bij de Klantenservice van KPN aangeven of er wel of geen signaal op de lijn naar mijn huis wordt doorgegeven? Dat zou toch veel makkelijker zijn….?🙄 KPN zegt ook pas te gaan factureren als het signaal werkt, dus het moet op afstand te controleren zijn. Dat scheelt zo'n monteur ook weer een ritje.

Ik ben overgestapt van Budget Alles-in-1 naar KPN. Als je bij Budget klant bent, krijgt je internet + tv van KPN, dus feitelijk ben ik overgestapt van KPN naar KPN.

Nee, dat bent u niet. Budget is echt een ander bedrijf dan KPN.

Waarom kan niemand bij de Klantenservice van KPN aangeven of er wel of geen signaal op de lijn naar mijn huis wordt doorgegeven? 

Volgens mij weet u dat zelf al:

...maar helaas: geen signaal op de glasvezellijn (het lampje brandt niet).

Waarschijnlijk moet de monteur iets in de wijkcentrale aanpassen. Vervolgens wil die bij u in huis controleren of het dan wel werkt.


Er is kans dat je op betere apparatuur aangesloten word in de centrale, dit gebeurd bv omdat je bij kpn een hogere snelheid besteld heb dan je bij budget had.

Bij kpn word je vaak op snellere apparatuur aangesloten ook al neem je dit niet af. Dit zorgt ervoor dat je via de mijnkpn app een snelheidsverhoging kan aanvragen, en dat deze zonder monteurshandeling gaat werken.

Misschien is hier iets niet helemaal vlekkeloos gegaan bij het overzetten, niets wat een monteur niet kan oplossen. En zoals Nick aangeeft, wil hij dan bij u thuis kijken of het dan is gaan werken.
Â